از سوی استاندار ایسیکول صورت گرفت: ” اعطای نشان قرقیزستان به رییس اتاق بازرگانی مازندران “

از سوی استاندار ایسیکول انجام شد:

اعطای نشان قرقیزستان به رییس اتاق بازرگانی مازندران

 

استاندار ایسیکول جمهوری قرقیزستان در رأس هیأتی با ورود به استان مازندران در نشست مشترک فعالان اقتصادی مازندران و هیأت اقتصادی استان ایسیکول قرقیزستان در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه آمادگی برای ‌پرواز مستقیم بین ایسیکول و مازندران را داریم، گفت: تمام مشکلات مربوط به مسائل بانکی و گمرکی باید با پیگیری جدی طرفین می‌توان رفع کرد.

آکیبایف اسخت با اعلام اینکه به دنبال توسعه روابط تجاری و فرهنگی مازندران و ایسیکول هستیم، اظهار داشت: وجود دریا و گردشگری بکر دو استان مازندران و ایسیکول قرقیزستان از جاذبه‌های اثرگذار این دو استان گردشگری است.

وی افزود: امیدواریم مشکلات و موانع پیش روی صادرات محصولات کشاورزی مازندران و ایسیکول در سفر امروز و فردا به مازندران رفع شود.

استاندار ایسیکول جمهوری قرقیزستان با اشاره به اینکه آمادگی ایجاد پرواز مستقیم بین ایسیکول و مازندران وجود دارد، تصریح کرد: تمام مشکلات مربوط به مسائل بانکی و گمرکی باید با پیگیری جدی طرفین می‌توان رفع کرد.

آکیبایف با بیان اینکه قرقیزستان سال گذشته عضو اتحادیه گمرکی کشورهای سی‌آی اس شده است، افزود: با توسعه روابط می‌توانیم ظرفیت صادراتی مازندران را از طریق این اتحادیه به کشورهای منطقه ارتقا دهیم.

وی با اعلام اینکه عوارض مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در قرقیزستان به صورت حداقلی انجام می‌شود، گفت: قرقیزستان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی ایران در کشور قرقیزستان است.

استاندار ایسیکول قرقیزستان با بیان اینکه علاقه‌مند جدی برای واردات محصولات ایرانی برای تامین مایحتاج مردم قرقیزستان هستیم، افزود: تجار مازنی نیز در سفر هیأت قرقیزی به مازندران این آمادگی برای توسعه صادرات را نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه احداث پروژه‌های گلخانه‌ای، تولید آبزیان و دام و طیور مازندران در قرقیزستان استقبال می‌شود، گفت: ایسیکول دارای ظرفیت‌های بالای کشاورزی، توریسم و صنعتی است.

آکیبایف با بیان اینکه این کشور به اتحادیه گمرکی کشورهای سی‌آی‌اس پیوسته است، افزود: از طریق این کشور می‌توانیم به توسعه مراودات اقتصادی و تجاری مازندران با کشورهای سی آی اس اقدام کنیم.

رفع مشکلات تجاری گمرکی ایارن و قرقیزستان

مهدی رازجویان، سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مازندران نیز به ظرفیت‌های صادراتی، بنادر، فرودگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: این استان پهناور دارای ظرفیت بکر گردشگری، صنعتی و اقتصادی متعددی است.

وی افزود: کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و خدمات مازندران مطلوب برای سرمایه‌گذاری و ارتباط موثر با مسئولان دولتی و تجاری ایسیکول قرقیزستان است.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مازندران با اشاره به اینکه این استان در تولید برنج، مرکبات، کیوی، گل‌های زینتی و دارویی، مرغ و تخم مرغ دارای رتبه‌های برتر در کشور است، تصریح کرد: با توجه به قرارگیری مازندران در نوار ساحلی دریای خزر، ظرفیت بکری برای گردشگری و توسعه طبیعت گردی در شمالی‌ترین نقطه ایران فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دوستی، مودت و تحکیم روابط در راستای سیاست‌های کلان دو کشور و فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور دستاورد سفر هیئت قرقیزی در مازندران باشد، افزود: مشکلات تجاری دو کشور باید رفع تا صادرات این دو استان گردشگری ایرانی و قرقیزستان تقویت شود.

در پایان این نشست نشان قرقیزستان به همراه هدایایی از سوی آکیبایف استاندار ایسیکول جمهوری قرقیزستان به رازجویان سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری و مهاجر رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اهدا شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *