صادرات ۳۵۳ محموله نارنگی و کیوی در ۱۴ روز

رییس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد

صادرات ۳۶۶ محموله نارنگی و کیوی در ۱۴ روز

رییس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد: در حالیکه سال گذشته از اول مهر تا ۱۴ مهرماه تنها ۸۸ محموله کیوی و نارنگی صادر شده بود این رقم در مدت مشابه امسال به ۳۵۳ محموله افزایش یافت.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، علی تقی‌پور اعلام کرد: از اول مهرماه تا ۱۴ مهرماه سال گذشته ۲۹ محموله کیوی به میزان ۶۶۸ تن صادر شد و این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۴۶ محموله و ۱۰۲۴ تن رسیده است.

وی ادامه داد: نارنگی پیش‌رس نیز طی همین مدت در سال گذشته ۵۹ محموله به حجم ۹۹۷ تن بوده است که امسال در مدت مشابه یعنی اول مهر تا ۱۴ مهرماه به ۳۰۷ محموله به حجم ۶ هزار و ۱۷۰ تن افزایش یافته است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت: امسال بخش خصوصی استان مازندران ثابت کرد که می تواند با وجود چالش ها و موانع صادراتی عملکرد خوبی به نمایش گذارد.

تقی پور با اشاره به ارسال ۳۵۳ محموله کیوی و نارنگی در مدت دو هفته با تلاش بخش خصوصی، افزود: می طلبد که کشتیرانی خزر نیز تمهیدات لازم را برای تسهیل در صادرات افزایش دهد.

وی افزود : برای صادرات پرتقال از همین حالا باید تدابیری اندیشیده شود چون یک ماه دیگر دو و نیم میلیون تن پرتقال وارد بازار می شود.

رییس اتاق مازندران که در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص حمل و نقل دریایی با حضور «کامبیز جهان بانی» مدیرعامل کشتیرانی خزر برگزار شد سخن می گفت، اظهار داشت: حمل و نقل از مسیر دریا راحت تر و به صرفه تر است و ظرفیتهای خوبی از این نظر در استان داریم که باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم این مسیر دریایی را جهت حمل کالا استفاده بنماییم.

تقی پور ادامه داد: اما باید به یک عدد مورد توافق بین کشتیرانی و صادرکننده باشیم به این دلیل که بعضا بین داده ها و مسائل میدانی تناقضاتی وجود داشت که به همین دلیل به صورت جدی ورود پیدا کردیم تا با حمایت استانداری نیز بتوانیم به نتیجه قابل قبولی برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *