نائب رئیس اتاق مازندران در گفتگو با واحد خبر اتاق مطرح کرد: ” رونق صادرات راهکار برون رفت از رکود اقتصادی “

نائب رئیس اتاق مازندران در گفتگو با واحد خبر اتاق مطرح کرد:

” رونق صادرات راهکار برون رفت از رکود اقتصادی ”

 

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، رونق صادرات را راهکار برون رفت از رکود اقتصادی امروز جامعه دانست.

امیر میران آملی در گفت‌وگو با واحد خبر اتاق بازرگانی مازندران، با اشاره به پتانسیل‌های این پارلمان بخش خصوصی، گفت: در فضای اقتصادی ایران و با وجود مشکلات پیش روی آن، عدم برنامه‌ریزی صحیح و وضع قوانین مناسب در جهت حمایت از تولید و تغییر قوانین بالادستی و مناسب سازی آن با شرایط موجود کشور در پیچ‌های سخت، ما را در وضعیت سخت تولید قرار داده است و تنها راه برون رفت آن اعتماد به بخش خصوصی است.

وی با تأکید بر حمایت خاص دولت یازدهم از اتاق بازرگانی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی با ترکیب علم و تجربه در سال‌های اخیر توانست تجلی کار خود را در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت نشان دهد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به نقش دولت در حمایت از بخش خصوصی، گفت: دولت یازدهم به صورت واقعی به بخش خصوصی معتقد است.

میران خدمت به بخش خصوصی را خدمت به نظام خواند و تصریح کرد: باید توجه داشت که اقتصاد ما پیش از این وابستگی شدیدی به نفت داشته و اکنون این وابستگی به شدت کاهش یافته و این امر سبب بسیاری از تغییرات بودجه ای شد اما قطعا با توجه و بها دادن به بخش خصوصی این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور بخش‌خصوصی با پرچم اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی علاوه بر وظایف معمول خود باید مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان اصل اساسی در چهار سال آینده دنبال کند چون این سیاست‌ها کوتاه‌مدت نیستند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی به راه انداختن چرخه تولید، کشور ما از برندها و واحدهای معتبری برخوردار است اما تا فضای اقتصادی باز نشود نمی‌توان تولید مازاد در جهت صادرات داشت.

میران آملی راه برون رفت از رکود اقتصادی را در رونق صادرات دانست و گفت: دولت در افزایش صادرات بسترساز است، تا بستر مناسب برای صادرات از منظر مختلف وجود نداشته باشد، اهداف بلند در این بخش محقق نخواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا صادرات را رونق ندهیم و تولید مازاد را خارج نکنیم رونقی در اقتصاد حاصل نمی‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران در تشریح مشکلات واحدهای تولیدی در چرخه صادرات، گفت: در کشور ما هزینه تولید بالا و بهره وری پایین است، قیمت تمام شده کالا در مقایسه با کالاهای مشابه رقیب، غیررقابتی است، ضمن اینکه عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و پرداخت تعرفه های بالاتر در مقایسه با کشورهای عضو، سبب شده که کالای ایرانی با وجود داشتن کیفیت مطلوب، قدرت رقابت خود را از دست بدهد.

این تولیدکننده و بازرگان در دفاع از برنامه‌های اقتصادی پیش روی دولت، گفت: دولتی که توانست علی‌رغم تمام دشمنی‌ها بعد سالیان به توفیقات بسیاری در عرصه سیاسی دست یابد، قطعا با صبر و تحمل مردم به توفیقات اقتصادی هم خواهد رسید.

میران در تشریح راهکارهای اقتصادی پیش روی دولت، تصریح کرد: پالایش اقتصاد بیمار باید از بدنه دولت شروع شود، دولت کوچک و چابکتر شود و بسته‌های اقتصادی که هر ساله ابلاغ می‌کند را به درستی اجرایی کند.

وی به لزوم اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: نظام عادلانه دریافت مالیات‌  یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که عموم اقتصاددانان برای بهبود وضعیت درآمدهای دولتی و کاهش وابستگی به نفت یا هر تک محصول دیگری در اقتصادهای وابسته به خام فروشی پیشنهاد می‌کنند ، چرا فرارهای مالیاتی در میان اقشار ثروتمند به‌شدت احساس می‌شود اما بار مالیاتی بیشتر بر دوش کارمندان یا اصنافی است که دخل و خرجشان به ‌راحتی در دسترس دولت و سازمان امور مالیاتی قرار دارد، است.

میران در ادامه با توفیقات اخیر اقتصادی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته واحدهای تولیدی اقبال بسیاری به سمت تولید دانش بنیادی داشته اند و به نتایج مقبولی رسیدند.

وی در پایان به نقش تأثیرگذار صنعت و تولید استان در بازارهای آسیای میانه اشاره کرد و گفت: با تولید با کیفیت محصولات توانسته این جایگاه مناسب را در بازار کشورهای منطقه کسب کنیم./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *