مهاجر دارابی: گسترش روابط تجاری ایران و استرالیا با ایجاد مسیر مناسب تجاری امکانپذیر است

مهاجر دارابی:

گسترش روابط تجاری ایران و استرالیا با ایجاد مسیر مناسب تجاری امکانپذیر است

رییس اتاق بازرگانی مازندران با تأکید بر ضرورت جدیت در روابط تجاری بین ایران و به طور شاخص بین مازندران و استرالیا، اظهار داشت که با شناخت طرفین از ظرفیتهای متقابل و ایجاد مسیر مناسب تجاری، میزان تبادلات، بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، نشست بررسی ظرفیتهای مازندران و استرالیا جهت برقراری تعاملات تجاری بین دو طرف، با حضور سفیر استرالیا در تهران، رییس و نایب رییس اتاق بازرگانی مازندران و رییس نمایندگی امورخارجه در مازندران در سالن کنفرانس اتاق برگزار شد.

رییس اتاق بازرگنی مازندران با برشمردن ظرفیتهای متنوع در بخشهای صنعت و معدن، گردشگری، و تجارت استان، معتقد است که اگر در این حوزه‌ها جدیت بیشتری صورت بگیرد، امکان ارتقای صادرات بین استرالیا و مازندران وجود دارد.

عبداله مهاجر دارابی از ظرفیت منحصربه‌فرد سواحل مازندران برای سرمایه‌گذاری در طرحهای گردشگری دریایی، توانمندی بالا در تولید محصولات باکیفیت لبنی، شیلات، مواد غذایی و گل و گیاه گلخانه‌ای گفت و با اعلام اینکه کل صادرات استرالیا به ایران ۲۰ میلیون دلار است و اصلا قابل توجه نیست، عنوان کرد که با شناخت طرفین از ظرفیتهای متقابل و ایجاد مسیر مناسب تجاری، این میزان تبادلات، می تواند بیشتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران عنوان داشت: دریا، کوه، جنگل و زیبایی‌های خدادادی مازندران که هیچ هزینه ای برای آنها نشده است؛ در یک فضای به‌هم پیوسته و در یک مسیر دیدنی کنار هم چیده شده و جاذبه خوبی را برای گردشگر دارد.

مهاجر دارابی با بیان اینکه غلات، نیشکر، کلزا و ذرت از نیازمندیهای مازندران است، افزود: اگر در حوزه تجارت، همخوانی‌هایی داشته باشیم همکاری برای توسعه تجارت وجود دارد.

جای کار برای گسترش روابط بین مازندران و استرالیا وجود دارد

سفیر استرالیا در تهران با اشاره به سرسبزی مازندران، عنوان کرد که به نظر او این استان مرکز اصلی برنج است و برنج پاکی دارید.

خانم “لیندال ساکس” از شرکتهای استرالیایی گفت که مایل به همکاری با مازندران هستند به ویژه اینکه علاوه بر ارتباطاتی که در حوزه تجارت وجود دارد، ۳ تا ۴ هزار دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری در استرالیا درس می‌خوانند و ایرانی ها سومین فراوانی جمعیت خارجی‌ها در استرالیا هستند. به این ترتیب می‌شود از همین فرصت‌ها سطح ارتباط در حوزه‌های اقتصادی و علمی را افزایش داد.

او با اشاره به ظرفیتهای متعددی که رییس اتاق بازرگانی مازندران برشمرد، عنوان کرد که خیلی جای کار برای گسترش روابط و صادرات و واردات بین دو طرف وجود دارد.

سفیر استرالیا در تهران، ظرفیتهای گردشگری مازندران را شاخص مهم این استان عنوان و اضافه کرد: توریست، همیشه توقع دارد؛ جایی که می‌آید یک فضای جهانی با استانداردهای جهانی باشد، چنانچه اگر مازندران خوب معرفی می‌شد، به جای اصفهان ابتدا می‌رفتیم مازندران.

لیندال ساکس تاکید دارد که شناخت کافی از توانمندی‌ها و نیازمندی‌های دو طرف، به ایجاد روابط تجاری در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری می‌انجامد، و همانطور که ابتدا گفته شد، جای کار برای گسترش روابط وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *