مهاجر دارابی: باید رویکرد جدیدی در صنعت مازندران اتفاق بیفتد

مهاجر دارابی:

باید رویکرد جدیدی در صنعت مازندران اتفاق بیفتد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: مشکلات امروز صنعت خیلی زیاد است و باید نگاه و رویکرد جدیدی در این حوزه اتفاق بیفتد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان با قدردانی از خدمات آقای قوانلو، اظهار داشت: ایشان هر چه در توان داشت برای بخش خصوصی گذاشت و شاید بیشتر از مدیرکل استان گاهی در جایگاه وزیر هم نقش‌آفرینی می کرد.

وی با عنایت به اینکه قطعا مشکلات فعالان اقتصادی زیاد است و قوانلو نمی‌توانست همه مشکلات را حل کند، افزود: حتما گلایه هایی هم وجود دارد اما اینکه می توانست یا نمی توانست مسئله دیگری است و می‌توانیم بگوییم که برخی جاها در حد توان ایشان نبود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مازندران با بیان اینکه مدیرکل سابق صمت مازندران بدون هیچ نگاه جریانی و حزبی از صنعت جانانه دفاع می کرد، موضوع و دغدغه اصلی ایشان را تولید دانست و گفت: به عنوان نماینده بخش تولید، صنعت، معدن و کشاورزی استان از تمام تلاش‌های آقای قوانلو قدردانی میکنم.

مهاجر دارابی با اشاره به انتصاب مجید فانی به عنوان سرپرست جدید صمت مازندران عنوان کرد که ایشان را از این جهت که در اتاق بازرگانی ایران و مازندران فعالیت داشت را می‌شناسم؛ کار بسیار سختی دارد و حتما باید از کمک و حمایت وزارتخانه بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز صنعت خیلی زیاد است و باید نگاه و رویکرد جدیدی در این حوزه اتفاق بیفتد، افزود: ما نیز در بخش خصوصی و به احترام فعالان این بخش در کنار مدیریت جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران هستیم، ایشان مدیر ما است و وظیفه همه ما خدمت کردن است تا آنچه اتفاق می افتد بهتر از قبل باشد.

مهاجر در پایان گفت: حضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی در مراسم امروز نشان از فهم بخش خصوصی استان مازندران دارد و باید برای این مجموعه بزرگ نیز با تکیه بر همه ظرفیت ها و مدیریت‌های موجود و خلق موقعیت‌ها و ظرفیت های جدید، تلاش صورت بگیرد و دغدغه های آنها رفع شود.

فرصت‌های اقتصادی خوبی در مازندران وجود دارد

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل حوزه وزراتی وزرات صمت نیز در این مراسم، آمایش در صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌ها را یک ضرورت برای رفع دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی و عدالت در خدمت دانست که باید همه ذی‌نفعان در تحقق آن مشارکت کنند.

“شهاب جنابی”  با بیان اینکه شاید بخش صنعت، معدن و تجارت با موضوعات و مسائل زیادی دست به گریبان باشد که بخشی به این وزارتخانه برنمی‌گردد و بخشی دیگر ارتباط به این مجموعه دارد، معتقد است که وزارت صمت تمامی دغدغه ها و مسائل فعالان بخش خصوصی را دغدغه خود می‌داند و این روحیه و این رویکرد را مبنای کار خود قرار داده‌است.

وی با اشاره به فرصتهای خوبی که در کشور و استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد که با اتکا به این ظرفیتها و نقاط امید بخشی که داریم؛ دستیابی به تحول و اهداف مورد نظر ممکن است.

توازن مدیریتی در صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نماینده استاندار مازندران نیز از صبر و حوصله، خویشتن‌داری و قدرت تحمل، اشرافیت در امور و قدرت پیگیری و حضور میدانی، حسن برخورد و تعامل مثبت آقای قوانلو با بخش خصوصی، دستگاه های دولتی و شبکه بانکی قدردانی و اظهار کرد: در خیلی از جلسات، گاهی در تقابل با هم برای امور حوزه کاری اختلاف نظر پیدا می کردیم اما با همان تعامل و پیگیری کار را پیش می بردیم و ایشان همکاری خوبی داشتند.

حسن خیریانپور به سرپرست جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران توصیه کرد؛ با تولید در صنعت، با ظرفیت های بالا در معدن و با  اصناف و دیپلماسی اقتصادی و تجارت خارجی در بخش تجارت باید توازن را در عرصه مدیریتی خود ایجاد کند، چون این سه مجموعه مکمل یکدیگر هستند.

وی از سرپرست جدید صمت استان خواست تا از مکانیزم‌ها و ظرفیتهای قانونی به ویژه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بهبود فضای کسب و کار استفاده کند و در این راه با شرکت شهرک‌های صنعتی و ظرفیت مجموعه تشکل‌های بخش خصوصی، خانه صنعت و معدن، انجمن معادن، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف همکاری کند.

رشد اقتصادی با کمک صنعت اتفاق می‌افتد

سرپرست جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران به مزیت‌های نسبی استان در این حوزه‌ها اشاره کرد که با این وجود، نتوانسته است جایگاه واقعی خود را بنا به دلایلی به دست آورد و یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد را “استراتژی توسعه صنعت” دانست.

مجید فانی با اعلام اینکه پیاده کردن شعار سال می تواند چراغ راه ما باشد، تصریح کرد: وقتی صحبت از دانش بنیان می‌شود ذهنیت‌ها به سمت شرکت دانش بنیان می‌رود در حالیکه ما شرکت دانش بنیان نداریم بلکه محصول دانش‌بنیان داریم و هر شرکتی که ۵۰ درصد محصول آن دانش بنیان باشد؛ آنوقت تحت شرایطی شرکت دانش بنیان نام می‌گیرد.

وی در پایان با اعلام اینکه برنامه های خود را به شکل مدون به استاندار مازندران تقدیم کرده‌ام، گفت: رسیدن به رشد ۸ درصدی، افزایش رشد اقتصادی و تحقق اشتغال پایدار جز با کمک بخش صنعت ایجاد نمی‌شود.

صنعت مازندران، بیکاری ناشی از کرونا در بخش خدمات را جبران کرد

مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷، با رشد منهای ۲۵ نسبت به سال ۱۳۹۶ دچار رکود و حتی فراتر از آن دچار “سیاهچاله رکود” بودیم، از شرایط سختی گفت که با کمک فعالان اقتصادی استان مازندران از آن عبور کرده‌است.

حسینقلی قوانلو گفت: بخش صنعت هر چه بیکاری ناشی از کرونا در بخش خدمات بود را جبران کرد و امروز می توانم بگویم اگر شما فعالان اقتصادی نبودید نمی توانستم با افتخار صحبت کنم.

وی با اظهار اینکه قطعا کارهای انجام‌نشده زیادی در استان داریم، افزود: زورم نرسید که داروسازی مبتکران را راه بیندازم و زورم نرسید که معدن آمل ماسه را راه بیندازم و بی‌دلیل تعطیل شد، امیدوار بودم شاید یک قدرت جوان‌تری بیاید و حرکتی را ایجاد کند و شرایط را بگونه ای رقم بزند که اتفاقات خوبی در بخش تولید و اشتغال استان ایجاد شود.

«قوانلو»؛ صنعت و معدن و تجارت را می‌فهمید

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: حضور باشکوه فعالان اقتصادی در این مراسم نشان می‌دهد که بخش خصوصی چقدر فراست دارد و قدردان زحمات مدیرانی است که مسوولیت پذیری دارند.

سید مجتبی رضوی با بیان اینکه آقای قوانلو در برخی شرایط که می‌توانست هر مدیری را وادار به دعوا کند اما صبوری پیشه می‌کرد و حال کسی را خراب نمی کرد، اظهار داشت: نشنیدم که یک نفر بگوید با ایشان تماس تلفنی داشتم و کاری روی زمین بوده باشد؛ چون یکی از مدیرانی است که دقیقا برای حوزه تخصصی خود فعالیت داشت و سر جای خودش بود، صنعت و معدن و تجارت را می فهمید، اهل ریاضیات بود و در جلسه‌ای بدون عدد و رقم نمی‌آمد.

وی گفت: سرپرست جدید صمت مازندران کار سختی دارد، ایشان نیز فرد متخصصی در حوزه اقتصادی است و کمک می کنیم راهی که در پیش دارد را بهتر از آنچه در دوره‌های قبل بوده است، به پیش ببرد.

در این مراسم که در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد؛ “کواکبیان” نماینده بخش اصناف و “کرمانشاهی” به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی در سخنانی از مدیرکل سابق صمت مازندران به جهت پیگیری‌ها و حمایت‌هایی که نسبت به این مجموعه‌ها داشتند قدردانی و اظهار خرسندی کردند که بتوانند در پایان ماموریت خدمتی ایشان در بخش دولتی، از تجربیات ایشان در بخش خصوصی استفاده کنند.

در پایان نیز حکم انتصاب مجید فانی به‌عنوان سرپرست جدید اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مازندران از سوی شهاب جنابی نماینده وزیر صمت به ایشان تقدیم شد، همچنین لوح سپاس سید محمود حسینی‌پور نوری استاندار مازندران توسط حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تقدیم حسینقلی قوانلو شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *