معاون اول رئیس جمهور: ” مازندران ظرفیت سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی دارد “

معاون اول رئیس جمهور:

مازندران ظرفیت سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی دارد

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مازندران ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش‌ه

ای مختلف تا میزان ?? هزار میلیارد تومان را دارد، اظهارداشت: باید مسئولان استان برای تقویت سرمایه گذاری تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، اسحاق جهانگیری در جلسه  شورای اداری مازندران در سالن اجتماعات استانداری با اعلام اینکه باید مسائل توسعه، فرصت ها و برنامه های آینده برای ارائه راهکار در دستور کار مسئولان قرار گیرد، اظهارداشت: مازندران حق بزرگی بر گردن دولت تدبیر و امید در زمان انتخابات سال ۹۲دارد.

جهانگیری با بیان اینکه در آغاز کار دولت کشور در لب پرتگاه بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، نبود ثبات در بازار و فضای بین المللی، دشمنان فکر می کردند که کشور دچار آسیب شده است.

معاون اول رئیس جمهور یکی از افتخارات تاریخ ملت ایران را مذاکرات هسته ای اعلام کرد و گفت: یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی در ۳۵سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تربیت تیم مذاکره کننده است که تیم مذاکره کننده باید از این فرصت که دولت در اختیار آنها گذاشته است، استفاده کنند.

جهانگیری ایستادگی ملت ایران را جزو استثنایی ترین توفیقات عنوان کرد و افزود: با توجه به فشارها و تحریم های دشمنان، ملت ایران در مقابل آنها مقاومت و ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: ۶۰کشور برای مبارزه با داعش با هم ائتلاف کرده اند و برای آمریکا این امر جا افتاد که این کشورها بدون جمهوری اسلامی نمی توانند با داعش مبازره کنند و این کشور باید از این اقتدار و موقعیت خود دفاع کند.

جهانگیری رنج و نگرانی جوانان را بیکاری خود در جامعه عنوان کرد و افزود: باید جمهوری اسلامی را به نقطه عزت و پایداری در سند چشم انداز توسعه برسانیم.

وی با بیان اینکه در دوران پس از تحریم باید چرخ اقتصادی کشور توسط بخش خصوصی فعال‌تر شود، اذعان داشت: اسرائیلی‌ها  به دنبال جلوگیری از توافق هسته ای هستند تا ایران با این توافق به شرایط مطلوب نرسد.

جهانگیری به افزایش صادرات، رونق و رفاه نسبی تولید در کشور تاکید کرد و گفت: در اقتصاد ایران به دنبال توسعه کشور هستیم  و باید از طریق اقتصاد مقاومتی سیاست‌های عالمانه‌ای ترسیم کنیم و‌ به صورت جدی برای صادرات، رونق و اشتغال در کشور برنامه ریزی هایی داریم.

وزارت نفت آمادگی سرمایه گذاری بخش خصوصی تا میزان ۲۲۰هزار میلیارد دلار را دارد

جهانگیری با بیان اینکه وزارت نفت آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا میزان ۲۲۰هزار میلیارد دلار اعلام کرده است، تصریح کرد: سال جاری از لحاظ اقتصادی سال سخت و طاقت‌فرسایی برای کشور بود که بعد از انقلاب چنین شرایطی برای اداره کشور ایجاد نشده بود.

وی با بیان اینکه مدیران کشور باید با مدیریت اساسی طرح‌های نیمه‌تمام بخش عمرانی را با کمک بخش خصوصی به اتمام برسانند، از مدیران ارشد استانها خواستار واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی و تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط سرمایه‌گذاران شد.

معاون اول رئیس‌ جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در سال گذشته ۳درصد افزایش یافت و سال جاری با روند کاهشی تورم مواجه هستیم، اظهارداشت: اواخر سال جاری رشد اقتصادی و توسعه کشور با حرکت شتابانی آغاز می‌شود .

جهانگیری با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: در استانهای شمالی که زمین بسیار ارزشمند و گران بوده نباید به آسانی مسئولان استان اراضی کشاورزی را به افراد غیر واگذار کنند و تغییر کاربری اراضی باید به صورت اصولی در کشور اجرایی شود.

از زد و بندهای اداری برای تغییر کاربری اراضی در کشور جلوگیری شود

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مازندران از استانهای موفق در برخورد با تغییر اراضی کشاورزی در کشور بوده است باید از زد و بندهای اداری برای تغییر کاربری اراضی در کشور جلوگیری شود.

معاون اول رئیس‌ جمهور با بیان اینکه ارتباط اقتصادی مازندران با دارا بودن مرز و دریا باید با منطقه تقویت شود، افزود: باید از طریق بندر امیرآباد، محصولات تولیدی مازندران به کشورهای حوزه دریای خزر صادر شود.

جهانگیری با بیان اینکه مازندران باید استان اول توسعه کشور باشد و برای توسعه این استان برنامه مدونی تدوین شود، گفت: باید صنایع پاک در مازندران رونق یابد تا حفاظت از محیط زیست در استان تقویت شود.

وی با اشاره به ایجاد ۱۰۰هزار شغل در حوزه ICT در کشور افزود: مسئولان استان از این ظرفیت برای توسعه استان برنامه‌ریزی کنند تا بخشی از مشکل بیکاری استان رفع شود.

جهانگیری خاطرنش
ان کرد: با تخفیف صددرصدی اعتبارات ملی امیدواریم تمامی راه‌های اصلی و فرعی محورهای هراز، سوادکوه و کندوان تا ۲سال آینده به اتمام برسد و همچنین تکمیل سدهای استان توسط  وزارت نیرو انجام و با بهره‌برداری از سدهای در دست ساخت، مشکل آب شرب و کشاورزی مردم مازندران رفع شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گسترش ماهی در قفس و اقداماتی که در خصوص پرورش ماهیان خاویاری با سرمایه گذاری بزرگ و منابع بانکی محدود صورت گرفته است، گفت: با توجه به سیاست دولت و فرصت های بسیار در استان باید تمام مشکلات و چالش های مازندران مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع آن راهکار ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *