عبداله مهاجر دارابی: تأمین ۲۰ دستگاه تنفسی از سوی اتاق مازندران در کمتر از ۲۴ ساعت/ بخش خصوصی با تمام توان برای مبارزه با “کرونا” پای کار آمده است

عبداله مهاجر دارابی:

تأمین ۲۰ دستگاه تنفسی از سوی اتاق مازندران در کمتر از ۲۴ ساعت/ بخش خصوصی با تمام توان برای مبارزه با “کرونا” پای کار آمده است

 

رئیس اتاق مازندران با بیان اینکه بخش خصوصی استان با تمام توان پای کار آمده است، گفت: ۲۰ دستگاه تنفسی در کمتر از ۲۴ ساعت توسط فعالان اقتصادی استان برای نصب در بیمارستان ها تأمین شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق مازندران، عبداله مهاجر دارابی با اشاره به برگزاری نشست اضطراری با حضور استاندار ، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت، رییس اتاق بازرگانی ، رییس خانه صنعت و معدن، جمعی از مدیران بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران با هدف تأمین لوازم پزشکی تنفسی گفت: اتاق بازرگانی همواره در کنار مردم است و هر آنچه در توان دارد برای امنیت و آرامش مردم دریغ نمی کند.

وی افزود: در جلسه روز گذشته یکسری از نیازمندی ها اعلام و درخواست شد که بخش خصوصی پای کار بیاید، از آنجا که این بخش همیشه در میدان های سخت اقتصادی عملکرد خوبی داشت، امروز هم در این جنگ زیستی آمادگی خود را اعلام کرده و نخستین قدم را با جدیت برداشته است.

رئیس اتاق مازندران گفت: دستگاه های تنفسی ازجمله دستگاه هایی بوده که برای نجات جان بیماران کرونایی از اهمیت حیاتی برخوردار است لذا درخواست دانشگاه علوم پزشکی تأمین ۴۰ دستگاه بوده که اتاق بازرگانی بلافاصله وارد عمل شد و توانستیم با مشارکت فعالان اقتصادی ۲۰ دستگاه را در کمتر از ۲۴ خریداری کنیم، این دستگاه ها امروز به دست ما می رسد و بلافاصله در بیمارستان ها نصب می شود.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی ما پای کار بوده، چون برآمده از مردم هستند و برای جان هموطنان خود محکم ایستاده اند. همچنین در تلاش هستیم باقی دستگاه های مورد نیاز را هم به زودی تأمین شود تا در اختیار دست اندرکاران نظام سلامت استان قرار بگیرد.

مهاجر دارابی درباره تأمین ۲۷ تن مواد شوینده و ضدعفونی کننده توسط بخش خصوصی مازندران نیز تصریح کرد: تأمین این مواد از احتیاجات عمومی است و روزانه انجام می شود، اما تأمین دستگاه ها بسیار مهم و از ضروریات بوده و هست که اتاق پای کار آمده است.

وی با قدردانی از پیگیری های استاندار مازندران در خصوص مبارزه با کروناویروس، افزود: ایشان نیز از تلاش اتاق استان که پای کار آمده است و همچنین از همه کسانی که در شورای مشارکت های مردمی برای تأمین نیازمندی های ضروری به نظام سلامت کمک می کنند قدردانی کرد و ما هم اعلام می کنیم که در حد توان کمک ها را ادامه بدهیم تا این بیماری کنترل و شرایط بهتر شود.

رئیس اتاق مازندران در پایان از مردم خواست که به توصیه های پزشکان توجه و موارد بهداشتی را حتماً از کانال بهداشت و درمان دنبال کنند، موادی که هیچ تضمینی نیست را مصرف نکنند، شرایط بدی داریم، مردم باید یک پروسه ۱۰ تا ۲۰ روزه را در خانه بمانند زیرا هوا و محیط بیرون آلوده است و ارتباط داشتن ممکن است بیماری را منتقل و کار را برای تلاشگران سلامت سخت تر کند.

 

از همه ظرفیت ها برای تأمین نیازهای بهداشت و درمان استفاده می کنیم / فعالان اقتصادی برای تامین نیازهای مقابله با کرونا پای کار آمدند

 

استاندار مازندران در این نشست گفت: فعالان اقتصادی که در شرایط سخت تحریم و نوسانات بازار ارز همواره با صادرات و در مواقع لزوم واردات تجهیزات لازم به جنگ اقتصادی رفتند؛ امروز نیز در جبهه سلامت و امنیت زیستی پای کار آمدند.

 

وی یادآور شد: طبیعتا در روزهای آینده نیاز به اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده افزایش خواهد یافت و در چنین شرایطی باید از همه ظرفیت های استان استفاده کرد / خیرین سلامت اعلام کردند که برای تامین بخشی از اقلام مورد نیاز وارد میدان شوند و بخشی نیز توسط دولت تامین خواهد شد. ‎

احمد حسین زادگان گفت: از بخش خصوصی و همه کسانی که در شورای مشارکت های مردمی برای تأمین نیازمندی های ضروری به نظام سلامت کمک می کنند نیز قدردانی کرد و ما هم اعلام می کنیم که در حد توان کمک ها را ادامه بدهیم تا این بیماری کنترل و شرایط بهتر شود.

وی با بیان این که فعالان اقتصادی در همه شرایط و حتی در دو سال اخیر در بدترین شرایط تحریم کمک ها و همراهی های خود را در بخش های مختلف دریغ نکردند و امروز نیز از آنان برای رفع نیازها دعوت کردیم، عنوان داشت: آنان اعلام کردند که برای تامین بخشی از اقلام مورد نیاز وارد میدان شوند و بخشی نیز توسط دولت تامین خواهد شد.

استاندار مازندران یادآور شد: نیازها را به این عزیزان اعلام کردیم و قرار شد فعالان اقتصادی خود به صورت شبکه ای با کسانی که ارتباط دارند برای تامین اقلام مورد نیاز پای کار بیایند. /

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *