سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران

استاندار مازندران:

محور توسعه پایدار، صادرات است / حمایت از فعالان اقتصادی رویکرد اصلی دولت سیزدهم است

 

استاندار مازندران، حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان را از جمله رویکردهای اساسی در دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دولت مردمی تمام تلاش ها معطوف به این شده تا مشکلات رفع شود. ‎

استاندار مازندران گفت که دولت مردمی سیزدهم با دیپلماسی فعال اقتصادی فرصت مطلوبی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است که باید از این شرایط بوجود آمده نهایت استفاده را کرد.

سیدمحمود حسینی پور در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و همچنین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، افزود: تولید کنندگان که در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارند می توانند از فرصت مطلوبی که دولت سیزدهم با دیپلماسی فعال برای آنان ایجاد کرده است، برای افزایش کالاهای صادراتی خود به کشورهای هدف استفاده کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمام شرایط سخت عبور کرده و روزهای درخشانی را در آینده ای بسیار نزدیک در پیش رو خواهد داشت.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران ۴۴ سال سخت ترین شرایط را پشت سر گذاشت و اکنون به یک ابر قدرت تبدیل شده و در آرایش سیاسی دنیا و تمام معادلات منطقه ای نیز تاثیر گذار است.

استاندار با عنوان اینکه قدرت باثبات کشورمان باعث شد تا بسیاری از کشورهای همسایه احساس کنند که قدرت آمریکا رو به افول است، افزود: بر همین اساس نیز کشورمان مورد توجه کشورهای عربی قرار گرفت و با ایران مذاکره کردند و در آینده نزدیک نیز شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان این استان، گفت که هنوز نتوانسته ایم ظرفیت های این استان را بدرستی شناسایی کنیم.

حسینی پور با بیان اینکه محور توسعه پایدار، صادرات است، بیان کرد: سیاست گذاری دولت سیزدهم در کنار همت تولیدکنندگان به این امر معطوف شده تا کالاهای صادراتی کشورمان افزایش یابد و در این راستا نیز دیپلماسی فعال در دستور کار دولت مردمی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با روش های سنتی ادامه فعالیت در بازارهای صادراتی امکان پذیر نیست و ما هم باید متناسب با راه های توسعه صادرات امکانات خود را نیز افزایش دهیم.

استاندار مازندران گفت: نرخ رشد اقتصادی استان به بیش از چهار درصد رسیده است و به احتمال فراوان با ادامه شاخص ها به پنج درصد افزایش خواهد یافت.

حسینی پور افزود: در صورت استفاده بهینه از تمام امکانات می توانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در مازندران به ۵.۸ دهم رسیده و بعد از خراسان رضوی این استان در جایگاه دوم کشور قرار دارد ضمن اینکه نرخ مشارکت اقتصادی نیز در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار مازندران، حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان را از جمله رویکردهای اساسی در دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: در دولت مردمی تمام تلاش ها معطوف به این شده تا مشکلات رفع شود.

حسینی پور، گفت: ارزش ۷۰۰ میلیون دلاری کالاهای صادراتی مازندران در سال گذشته با توجه به ظرفیت های فراوان در این استان، ناچیز است.

وی با بیان اینکه اگر صادرات ما راه خودش را پیدا کند بی شک انگیزه برای تولید کالاها چندین برابر افزایش خواهد یافت، گفت: برای برنج مازندران سالها بازاریابی نشده بود که با تلاش صورت گرفته با صفر کردن تعرفه برنج، مسیر برای صادرات این کالا فراهم شده است.

وی بر لزوم ایجاد تغییرات اساسی در دبیرخانه توسعه صادرات مازندران تاکید کرد و گفت: دبیرخانه توسعه صادرات باید مشکلات فراروی صادرکنندگان را رفع کند چرا که از ظرفیت های این استان تاکنون بدرستی استفاده نشده است.

حسینی پور با عنوان اینکه با حمایت معاون اول رئیس جمهور و وزارت امور خارجه مرکبات مازندران به چین صادر شد و مجوز صادرات پنج کالا به این کشور تیز دریافت شده است، گفت: باید کنسرسیوم صادراتی در مازندران ایجاد و راه اندازی شود.

استاندار مازندران با اشاره به نقش محوری این استان در کریدور شمال – جنوب و برخورداری از سه فرودگاه و سه بندر مهم، بر لزوم افزایش زیرساخت های توسعه صادراتی از جمله در حوزه دریا، جاده و خطوط و ناوگان هوایی تاکید کرد.

حسینی پور با عنوان اینکه ارزش کالاهای وارداتی روسیه سالانه ۲۷۰ میلیارد دلار است و این در حالیست که سهم مازندران از این بازار بسیار ناچیز است، افزود: عمده کالاها از جنوب کشورمان صادر می شود و تغییر این مسیر صادراتی کار سختی است اما این مهم توسط تولید کنندگان مازندرانی امکان پذیرخواهد بود.

وی گفت: تفکر صادرکنندگان مازندرانی ممتاز است و صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری کالا که هدف گذاری شده است، امکان پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *