سفیر فنلاند در نشست با رئیس پارلمان و فعالان بخش خصوصی مازندران: فناوری‌های فنلاند را بدون هیچ محدودیتی در اختیار ایران قرار می‌دهیم

سفیر فنلاند در نشست با رئیس پارلمان و فعالان بخش خصوصی مازندران:

فناوری‌های فنلاند را بدون هیچ محدودیتی در اختیار ایران قرار می‌دهیم

سفیر جمهوری فنلاند در تهران در سفر به مازندران با برشمردن ظرفیت‌های این کشور در زمینه تکنولوژی‌های نوین به ویژه در مدیریت پسماند و منابع آبی، اعلام کرد که علاقمند است این دانش و فناوریها را بدون هیچ محدودیتی در اختیار استان قرار بدهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، کاری کاهیلوئوتو mr. kari kahiluoto سفیر جمهوری فنلاند در تهران و هیأت همراه در سفر دو روزه به مازندران، جلسه ای را با عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بنگاه ها و فعالان بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی، صنعت، گردشگری و فناوری استتان داشت.

در این جلسه، سفیر جمهوری فنلاند با بیان اینکه ما به دنبال انتقال فناوری و تکنولوژیهای نوین به کشورهای علاقمند در حوزه های مختلف هستیم و حاضریم بدون هیچ محدودیتی فناوری ها را در اختیار کشورها قرار بدهیم، عمده این همکاری را در زمینه مدیریت آب و منابع آبی، پسماند، مدیریت انرژی، و محیط زیست عنوان کرد.

کاهیلوئوتو اعلام کرد که ما بنای سرمایه گذاری نداریم اما پیشنهاداتی که در جلسه عنوان شده است را در اختیار اتاق فنلاند و هلسینکی قرار می دهد و تاکید کرد که برای حل تهدیدات زیست محیطی که در استانهای گیلان و مازندران غالب است، روی فنلاند و دانش فنی و تکنولوژیهای پیشرفته آن حساب کنید.

وی همچنین با توجه به وجود شرکتهای مرتبط با صنعت طیور و اختصاصا مرغداری در مازندران اعلام کرد که فنلاند می تواند دانش مدیریت ضایعات در این شرکتها را در اختیارشان قرار بدهد.

سفیر جمهوری فنلاند از اینکه به طور ویژه در صنایع چوب و کاغذ مازندران از فناوری این کشور استفاده می شود ابراز خرسندی و اعلام کرد که بازدیدی را از این شرکت در برنامه دارد و مایل است تا تجربیات جدیدتری را در صورت علاقمندی، در اختیارشان بگذارد.

پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک وبیناری بین صاحبان تکنولوژی در فنلاند و صاحبان صنایع در مازندران

عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با برشمردن ظرفیتهای استان مازندران و به طور خاص در حوزه کشاورزی و ضرورت استفاده از فناوریهای نوین برای افزایش محصول در سطح زیر کشت، کاهش مصرف آب و تبدیل ضایعات و پسماند کشاورزی به محصولات جدید، عنوان کرد که فنلاند می تواند در این زمینه به استان کمک کند.

وی با بیان اینکه ظرفیتهای کاری فنلاند مشخص و مهمترین شاخصه آن نیز داشتن تکنولوژی‌هایی برای مدیریت انرژی، چوب و تبدیل ضایعات آن به مواد کاربردی است؛ خواستار برگزاری جلسات وبیناری با حضور صاحبان تکنولوژی و متقاضیان استفاده از این دانش در استان، شد و عنوان کرد که بسیاری از اطلاعات طرفین از این طریق انجام می گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یکی دیگر از ظرفیتهای مهم مازندران را در حوزه گردشگری اعلام و اظهار کرد: باتوجه به اینکه فنلاند در زمینه گردشگری هوشمند نیز دارای تجارب خوبی است، مازندران می تواند در این مهم از تجربیات فنلاند استفاده کند.

در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی استان مازندران با برشمردن ظرفیتهای تجاری خود، خواستار همکاری با فنلاند در زمینه تکنولوژیهای نوین زیست محیطی و زیست فناوری(کاهش ضایعات، مدیریت ضایعات، کاهش یا حذف آلایندگی ها، مدیریت مصرف آب، تصفیه فاضلاب و …) شدند. /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *