سرکنسول ایران در آکتائو تأکید کرد: بنادر امیرآباد و آکتائو فصل مشترک روابط تجاری ایران و قزاقستان

سرکنسول ایران در آکتائو تأکید کرد:

بنادر امیرآباد و آکتائو فصل مشترک روابط تجاری ایران و قزاقستان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان با اشاره به ظرفیت بالای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: بنادر امیرآباد و آکتائو می تواند فصل مشترک همکاری های فی مابین باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، حبیب اله ملکوتی فر با اعلام این مطلب افزود: آکتائو می تواند به عنوان ‘ هاب ‘ (قطب) برای اتصال به اورآسیا نقش ایفا نماید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین ارتباط را با بندر امیرآباد داریم، اظهار داشت: حضور مازندران با توجه به تحریم ها در آکتائو بسیار مزیت دارد و لازم است خط پروازی مازندران و آکتائو نیز راه اندازی شود.

قزاقستان از جمله بازار هدف مازندران است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم دراین نشست با عنوان اینکه جمهوری قزاقستان از جمله بازارهای هدف برای فعالان اقتصادی است، گفت: با توجه به ظرفیت بالای دریای خزر و نزدیکی بنادر امیرآباد و آکتائو می تواند زمینه توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی باشد.

عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه جمهوری قزاقستان برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای دارد، افزود: قزاقستان با دو کشور راهبردی ما در حوزه بین المللی یعنی چین و روسیه ۶ هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و راه دسترسی دریایی از بندر امیرآباد تا بندر آکتائو برای مازندران بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در نمایشگاه های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آکتائوی استان منگستائوی جمهوری قزاقسان در قالب پاویون حضوری فعال داشته، اذعان داشت: در آن سفر موانع پیش روی توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی دو استان بررسی شد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران نبود خط پروازی مستقیم ساری-آکتائو را یکی از راه های اساسی برای توسعه روابط دانست و تأکیدکرد: با توجه به نگاه مثبت استانداران مازندران و منگستائو و با پیگیری های سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی استان امیدواریم این مهم محقق و زمینه برای توسعه اقتصادی شود./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *