رییس کمیسیون کشاورزی اتاق: کشت محصولات ارگانیک از هدررفت منابع آب و خاک جلوگیری می کند

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق:

کشت محصولات ارگانیک از هدررفت منابع آب و خاک جلوگیری می کند

 

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی مازندران گفت: توسعه کشت محصولات ارگانیک می تواند از هدررفت منابع آب و خاک جلوگیری کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، شمس علی هادی زاده معلم در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی استان، توجه و فرهنگ سازی برای کاشت محصولات ارگانیک را سبب جلوگیری از هدر رفت منابع آب و خاک دانست و گفت: برای تولید محصول سالم الزام به کاهش تولید نیست زیرا در بسیاری از کشورهای پیشرفته، گاها چند برابر ما کود شیمایی مصرف می کنند اما کودی مصرف می کنند که باقیمانده سموم در محصول ندارند.

وی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک مشکل اشتغال را رفع کرده و بهره وری خوبی خواهد داشت، گفت: تولید محصول سالم باید روند ارگانیک را طی کند.

وی با بیان اینکه کشت ارگانیک می تواند از هدررفت منابع و میوه ها جلوگیری کند، توسعه صنایع کوچک روستایی را برای فراوری محصولات ارگانیک از جمله مسائل بیان کرد.

احمدی مسئول آموزش اداره محیط زیست مازندران گفت: ۷۰ درصد سموم که مصرف می شود نه تنها به مصرف گیاه نمی رسد بلکه از طریق  وجین وارد سفره های زمینی می شود.

وی با عنوان اینکه بیش از ۹۰ درصد خاک کشور قلیایی است، تغیرات الگوی کشت را امری ضروری دانست. /

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *