رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تأکید کرد: قانون معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی در مازندران نیازمند بازنگری

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تأکید کرد:

قانون معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی  در مازندران نیازمند بازنگری

 

رییس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بر بازنگری قانون معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی در مازندران تأکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، صابر کاظمی در نشست کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق با اشاره به شرایط این استان، گفت: قانون معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی در مازندران نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به نزدیکی فاصله شهرهای مازندران در مقایسه با شهرهای دیگر استان ها گفت: سیاست احداث شهرک های صنعتی براین اساس است که حمایت همه جانبه از تولید در جلوگیری از مشکلات تغییرکاربری های گوناگون و استعلام ها و نیز صدور مجوز های لازم از دستگاه های اجرایی باشد که در سریع ترین زمان مجوزهای لازم صادر و در جهت احداث و به بهره برداری رسیدن واحد تولیدی منتج شده و در نهایت از حداقل و حداکثر معافیت های لازم مالیاتی منتفع شوند.

کاظمی تصریح کرد: در اجرای این اهداف با نگاه به شرایط اقلیمی و فواصل شهرها و دیگر موارد به درستی دقت کامل نشده که در این میان با توجه به نا آگاهی و یا کم آگاهی متقاضیان در رابطه با  معافیت های مالیاتی شهرک های صنعتی و همچنین شرایط نامساعد اقتصادی و تحریم و عوامل دیگر منجر شده که در حال حاضر در بسیاری از شهرک های صنعتی با وجود اینکه زمین برای واگذاری به فعالین اقتصادی جدید و یا برای طرح توسعه شرکت های فعال وجود نداشته اما بسیاری از شهرک ها به گورستانی از صنایع تبدیل شده است.

وی افزود: واحدهای موجود در شهرک های صنعتی، سرمایه های ملی کشور هستند که هرچه سریعتر می بایست به بهره برداری برسند و یا زمین های واگذاری ، دوباره به مالکیت شرکت شهرک ها در آورده شود تا برای راه اندازی واحدهای صنعتی جدید قابل واگذاری باشد.

رییس کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه میان کارآفرینان می طلبد حداقل معافیت مالیاتی در تمامی شهرک های صنعتی مازندران منظورشود، از شرکت شهرک های صنعتی خواست تا معافیت ها و یا مشوق های در نظر گرفته شده را به صورت مکتوب پیش از عقد قرارداد در اختیار متقاضیان قرار دهد تا صاحبان صنایع با اطلاع کامل نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند و با ارائه مشاوره های تخصصی به واحدها شاهد شکوفایی هر چه بیشتر و بهتر صنایع باشیم. /

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *