رییس اتاق مازندران: پویایی اقتصاد کشور در حمایت از بخش تولید است

رییس اتاق مازندران:
پویایی اقتصاد کشور در حمایت از بخش تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، اقتصاد کشور را زمانی پویا دانست که تولیدکنندگان آن به عنوان سربازان نظام مورد حمایت قرار بگیرند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، جشن بازگشت ۷۵ واحد صنعتی راکد مازندران به چرخه تولید در سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان با حضور مسوولان برگزار و از مدیران واحدهای صنعتی صادکو، لوله پروفیل جویبار، پرناز طیور، فولادسازان امیرآباد، پارس کروم خزر، جنگل سرخ مازندران، نکاچوب، سادیس شمال، آجر ماشینی زرین دلیران نکا، مروارید خزر، گچ مازندران و پرتو دانه خزر تقدیر شد.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این مراسم، در سخنانی گریزی به نامگذاری سال ها در یک دهه اخیر از سوی مقام معظم رهبری داشت و اعلام کرد که این نامگذاری ها در واقع یک کد و نشانه ای برای ماست که هر سال باید الگوی عملی خود قرار دهیم.
عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه امسال سال رونق تولید است و هنوز راه بسیاری تا رسیدن به این هدف داریم، اظهار داشت: حتی اگر هر سال بخشی از مشکلات اقتصادی خود را رفع می کردیم، اکنون به این نقطه نمی رسیدیم که بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی ما با مشکلات ریز و درشتی مواجه باشند.
وی اتاق مازندران را حامی بخش خصوصی معرفی کرد که قطعاً باید بازگوکننده مطالبات این بخش باشد و گفت: از هر تریبونی که لازم باشد درباره دغدغه های این بخش صحبت خواهم کرد.
نماینده بخش خصوصی مازندران، یکی از مشکلات فعلی را در ارزش افزوده عنوان و بیان کرد: به دولت هم نامه زدیم و گلایه های فعالان اقتصادی را منعکس کردیم اما علیرغم همه پیگیری ها هنوز در این بخش شاهد اجرای قانون نیستیم.
رئیس اتاق مازندران، اشاره ای به شرایط درآمدی سال آینده کشور از طریق مالیات کرد و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تولیدکننده مورد توجه نباشد شرایط بدی را در سال آینده خواهند داشت.
این مسوول همچنین انتقادی را متوجه بانک ها دانست و گفت: بانکها تنها شریک سود تولیدکنندگان هستند و در ضررهایی که متحمل می شوند، با تولیدکننده همراه نیستند.
رئیس اتاق مازندران، اقتصاد کشور را زمانی پویا دانست که تولیدکنندگان آن به عنوان سربازان نظام مورد حمایت قرار بگیرند. خیلی از آنها هیچ چیزی از دولت درخواست نکردند و صبورانه و بی هیچ منتی در حال جهاد اقتصادی هستند.
مهاجر دارابی با تأکید بر اینکه البته برای پایداری اقتصادی نیاز به پرداخت مالیات داریم، اعلام کرد: تولیدکننده باید از پرداخت ارزش افزوده مستثنی باشد زیرا کشور اکنون در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار دارد و باید براساس همین وضعیت عمل کنیم./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *