رییس اتاق بازرگانی مازندران: ” بخش خصوصی برای اقتصاد مقاومتی جامع عمل کند/ مهیا نبودن زیرساخت ها “

رییس اتاق بازرگانی مازندران:

بخش خصوصی برای اقتصاد مقاومتی جامع عمل کند/ مهیا نبودن زیرساخت ها

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بخش خصوصی باید به‌صورت جامع برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر در دومین جلسه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با محوریت بخش خصوصی با حضور تشکل های استان، تصریح کرد: بخش خصوصی باید به‌صورت جامع در همه حوزه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش و کوشش داشته باشد.

وی اظهار داشت: موانع فراروی تحقق اقتصاد مقاومتی می بایست با نگاه جمعی و تعامل همه‌جانبه رفع شود.

ربیعی دبیر اتاق تعاون مازندران نیز اظهار داشت: مازندران در بخش تولید حرفی برای گفتن دارد و باید به حوزه‌های تولید توجه شود زیرا مازندران در بخش زراعت، برنج، گندم، شیلات، دام و غیره رتبه‌های برتر کشور را دارد و باید زیرساخت‌های مناسب برای توسعه تولید در استان فراهم شود.

وی خواهان رفع مشکلات فراروی بخش تولید شد و گفت: در صورت رفع مشکلات فراروی تولید، زمینه برای اشتغال بیشتر فراهم می‌شود اما با فراهم نبودن زیرساخت‌ها نمی‌توان زمینه رشد را مهیا کرد

سید باقر اصفهانی رئیس کمیسیون تحقیقات، خدمات فنی و مهندسی و فناری اطلاعات اتاق بازرگانی مازندران هم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی خواهد بود،گفت: اجرایی و عملی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: باید یک مفهوم علمی و شاخص برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار دهیم و خوشبختانه دولت در حال رعایت کردن علم اقتصاد است.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت این نیست که به ما وام دهد، افزود: اگر کشاورزی و گردشگری سودآور باشد دیگر نیازی به تسهیلات نیست و دولت باید نسبت به اصلاح قوانین و افزایش سطح بهره وری اقدام کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *