رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران: وزیر جدید گردشگری نگاه وسیعی به صنعت توریسم دارد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران:

وزیر جدید گردشگری نگاه وسیعی به صنعت توریسم دارد

رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی مازندران گفت: وزیر جدید میراث فرهنگی و گردشگری، نگاه وسیعی در بحث فرهنگی و گردشگری و صنعت توریسم دارند که متفاوت از مسوولان گذشته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، دهمین جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری و نمایشگاهی با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری و صنایع دستی با حضور تعدادی از نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه به ریاست ایوب فلاح‌نژاد در سالن کنفرانس پارلمان بخش خصوصی استان برگزار شد.

رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به صحبتهای فعالان این بخش و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه مشکلات استان یکی دوتا نیست، افزود: مشکل بزرگ این است که دهمین جلسه کمیسیون را برگزار می کنیم و از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبری نیست و به نظر می رسد نمی خواهند کاری انجام بدهند.

ایوب فلاح نژاد خطاب به افراد حاضر در جلسه و فعال در حوزه توریسم و صنایع دستی استان اظهار داشت: اتاق بازرگانی مأمن شماست و می توانید از ظرفیت آن استفاده کنید. ضمن اینکه از فعالیت های استارتاپی استقبال می شود چه اینکه تاکنون پیشرفت خوبی داشتند.

وی با اشاره به نگاه جدیدی که در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور آقای ضرغامی وزیر آغاز شد، گفت: با آمدن ایشان، این نوید را می دهم که با نگاه وسیعی که در بحث فرهنگی و گردشگری و صنعت توریسم دارند متفاوت از رؤسای قبلی سازمان و وزیر سابق گردشگری عمل خواهند کرد.

فلاح نژاد عنوان کرد: پیشنهاداتی که ایشان در مجلس ارائه دادند قابل تأمل است و حتما در نشست های آتی و با تخصصی تر کردن نشستها به مباحث مختلف میراث فرهنگی و گردشگری استان می پردازیم.

صحبتهای تعدادی از فعالان گردشگری مازندران

یکی از بحثهای این نشست، به مسائل گردشگری کشاورزی اختصاص داشت که سرمایه گذاران خواستار حمایت بیشتر بانکها از فعالان این بخش شدند.

همچنین نسبت به قوانین بخش گردشگری و تداخل آن با قوانین وزرات جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نیز تبادل نظر شد که سرمایه گذاران گردشگری کشاورزی و بومگردی را با موانع و چالشهایی مواجه کرده است.

باتوجه به وجود دو شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر در استان مازندران اما برخی از فعالان بخش گردشگری از استقرار آن اطلاعی نداشتند و وجود آن را یک ظرفیت مهم برای استان دانستند.

باتوجه به شیوع کرونا و علیرغم اینکه بانکها به فعالان گردشگری و صنایع دستی تسهیلات با امهال سه ماهه پرداخت می کنند اما بعضا بانکها در ماه سوم برای ضامنین اخطار و کسر اقساط رد می کنند که این مورد نیز توسط سرمایه گذاران بخش گردشگری عنوان شد.

جایگاه داران سوخت نیز از عدم همکاری بانکها در ارائه تسهیلات گفتند و اعلام کردند آنچه در جلسات و یا روی کاغذ تعهد داده می شود با آنچه در عمل از سوی بانکها می بینیم زمین تا آسمان فرق دارد.

نماینده تامین اجتماعی نیز در جلسه حضور داشت و اعلام کرد که این مجموعه تابع قوانین و مصوبات و دستورالعمل های دولت است. در شرایط کرونایی شرایط امهال را برای کارگران و کارفرمایان به ویژه برای کارگاههای تولیدی در خصوص بیمه را اعمال کردیم و اگر موردی باشد باید به تامین اجتماعی اعلام کنند.

یکی از فعالان بخش گردشگری از متولیان این بخش در استان گلایه مند بود که با بخش خصوصی نتنها همکاری نمی کنند بلکه گاهی مانع تراشی می کنند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *