رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق: تسهیلات امروز در حوزه اقتصادی باید همانند شرایط جنگ باشد

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق:

تسهیلات امروز در حوزه اقتصادی باید همانند شرایط جنگ باشد

 

رییس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق با بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور همانند دوران جنگ است، گفت: در این شرایط باید تسهیلات و رفع موانع تولید و فعالان اقتصادی، همانند دوران جنگ باشد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی مازندران، نشست کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق مازندران به ریاست سید اسماعیل یزدان پناه با دستور کار بیان مشکلات توسط بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و با حضور مدیران یا نمایندگانی از صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، گمرک و کشاورزی برگزار شد.

ابتدا رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مازندران با تبریک روز ۱۳ آبان روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نگاه ما نباید به کشورهای غربی و آمریکایی باشد باید نگاه ما به درون و به پتانسیل فعالان اقتصادی داخلی باشد زیرا آن ها رزمندگان جبهه جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

سید اسماعیل یزدانپناه افزود: نگاه اتاق بازرگانی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای گره گشایی از مشکلات جامعه هدف است، بنابراین تمامی مطالبی که در این جلسات عنوان
می شود قطعا با جدیت و پیگیری که رئیس اتاق دارند؛ به مسئولان ارائه خواهد شد و قطعاً از دادن راه حل مناسب دریغ نمی کنند.

 

تسهیلات حوزه اقتصادی باید همانند دوران جنگ باشد

 

وی با بیان اینکه صنوف و تعاونی ها جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارند و بخش مهمی از زنجیره ارزش بخش بازرگانی هستند؛ ابراز امیدواری کرد که دولت همان نگاهی را که به بخش تولید دارد باید در بخش صنوف هم داشته باشد و دید کارشناسانه ای نسبت به این موضوع صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاز بازرگانی مازندران گفت: ما نمی خواهیم و نباید خارج از چارچوب های تعیین شده کار کنیم بلکه میخواهیم به این دلیل که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم تسهیلاتی همچون شرایط جنگ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ما که در این برهه از زمان کار جهادی صورت می دهند؛ انجام بگیرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت شرکتهای دانش بنیان، تاکید کرد که باید امتیازات بهتر و ویژه‌ای در بخش بیمه ای یا ارجاع به سازمانها برای آنها صورت بگیرد.

یزدانپناه در پایان گفت: همه می دانیم در شرایطی هستیم که استکبار جهانی بواسطه تحریمهای ظالمانه، کشورمان را تحت فشار قرار داده است، در این شرایط باید انسجام ملی را حفظ کنیم، به یکدیگر امید بدهیم و زیر بار ذلت دشمن نرویم.

 

صنف، پیشانی تولید است

در ادامه، امیر میران آملی رییس کمیسون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نایب رییس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مازندران اظهار داشت: نیاز است تا در بخش بازرگانی آموزش بیشتری داده شود، برخی موارد حاکی از این است که ما آموزش ندیدیم و کار آموزش و فرهنگ نیز برعهده دولت است اما اتاق در حد توان اقداماتی داشته است.

وی با بیان اینکه “صنف” پیشانی تولید است، افزود: اما متأسفانه از سوی تعزیرات و دستگاه های نظارتی مدام به اصناف فشار می آوردند و بحث مالیات و بیمه برای اصناف مشکلاتی را ایجاد کرده است.

میران ادامه داد: ما ابتدا باید تولید داشته باشیم که بتوانیم مالیات بدهیم، وقتی تولید نیست و تولیدکنندگانی هم که فعالیت دارند با مشکلاتی مواجه شده‌اند؛ مالیات و این همه فشارها برای چیست؟

نایب رییس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مازندران گفت: تشکل ها و اتحادیه ها باید ارتباط خود را با کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی بیشتر کنند.

وی تأکید کرد: مازندران علی رغم صنایعی که در آن وجود دارد اما استان کشاورزی است،
۳ میلیون تن در سال تولید داریم و باید این بخش به طور ویژه مورد توجه دولت باشد.

 

بیان مشکلات توسط فعالان اقتصادی

در این نشست فعالان اقتصادی در بخش تولید ماهیان سردابی، اتحادیه نانوایان اتحادیه لاستیک فروشان، اتحادیه ماشین ساز و فلزتراش، اتحادیه درودگران و مبل سازان، شرکتهای دانش بنیان، مرکبات، سورتینگ، صنعتی(مازرون فوم و راد تجارت)، به بیان مشکلات و پیشنهادات صنف خود پرداختند.

صادرات، بازگشت سرمایه، حمل و نقل، قیمت تمام شده، نظام مند شدن نمایشگاه ها، فروش محصول، بیمه و مالیات ازجمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و و بررسی قرار گرفت و برخی مسائل نیز به کمیسیون های صنعت و کشاورزی ارجاع داده شده تا به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار بگیرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *