رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق: فعالان اقتصادی، بازرگانی مدرن و تجارت الکترونیک را جدی بگیرند

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق:

فعالان اقتصادی، بازرگانی مدرن و تجارت الکترونیک را جدی بگیرند

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق مازندران گفت: تبدیل بازرگانی سنتی به مدرن با همکاری شرکت‌های it و ict، کمک به تولیدکننده و مصرف‌کننده است و فعالان اقتصادی باید بازرگانی مدرن و تجارت الکترونیک را جدی بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اتاق مازندران، رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق در این نشست با بیان اینکه بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: برخی از مشکلات امروز در حوزه اقتصادی به زیرساختها بازمی گردد که یکی از زیرساختها در بخش الکترونیک است.

وی افزود: هر تولید و سرمایه گذاری بدون زیرساخت الکترونیکی نمی تواند موفق باشد زیرا در زنجیره ارزش قطعه های مختلفی وجود دارد؛ فعالان اقتصادی باید بدانند که بخش بازرگانی و تحقیق و توسعه نمی تواند بدون it و ict باشد و برای تسهیل روند فعالیت خود که هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف کننده است، باید این بخش را جدی بگیرند.

اسماعیل یزدانپناه با تأکید بر اینکه باید از بازرگانی سنتی به بازرگانی به‌روز و مدرن برویم، اظهار داشت: ما تمامی نقاط مثبت و ظرفیتهای بازرگانی الکترونیک را در استان داریم اما هنوز بازرگانی سنتی است و تا چند سال پیش حتی برخی ها اعتقادی به کارت بانکی نداشتند و نگران پول خود بودند.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق مازندران گفت: لازم است که ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، شرکتهای حوزه it و ict ، پارک علم و فناوری مازندران به کمک اتاق مازندران باید تا ببینیم چه کنیم که بخش بازرگانی از حالت سنتی کاملا خارج و به روز شود.

 

اعلام آمادگی پارک علم و فناوری برای تقویت بازرگانی اتاق مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران نیز در این نشست اظهار داشت: بیش از هر زمان دیگری قانون در حوزه کسب و کار داریم، باید ببینیم چگونه می توانیم با قانونهای موجود، با ظرفیت های موجود و با زیرساخت ها و توانمندی های موجود در کنار هم می توانیم یک حلقه وصلی را ایجاد کنیم که به اقتصاد استان و کشور کمک کند.

علی معتمدزادگان گفت: علیرغم اینکه ۱۲۰ نوع خدمات در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار
می گیرد اما هنوز توجه زیادی به این بخش در استان نمی شود. حتی معافیتهای مالیاتی نیز اعمال می شود و در مجموع، فضای کسب و کار در استان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: باید فضای کسب و کار را بشناسیم. باید بازارسازی بزرگی داشته باشیم، شرکتهای بزرگی که اعتمادسازی کرده اند و می توانیم روی آنها حساب کنیم را به استان بیاوریم تا شرکت های کوچک در کنار آن بیایند و رشد کنند.

معتمدزادگان یادآور شد: پارک علم و فناوری مازندران امکانات و ظرفیتهای بسیار خوبی دارد. باید شرکتهای تولیدی و سرمایه گذاران از این فرصت استفاده کنند. این مجموعه آمادگی دارد که با اتاق بازرگانی در بخش آموزش و سایر نیازمندیها اعم از حوزه it و ict و … همکاری کند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: صندوق نوپای پژوهش و نوآوری نیز فرصت خوبی است و تسهیلات کم‌بهره را در اختیار سرمایه گذاران شرکتهای دانش بنیان قرار می دهد و امیدواریم روزی برسد که اتاق بازرگانی یکی از بزرگترین بهره برداران این صندوق باشد.

این مسئول تأکید کرد که با رقم بسیار پایینی می توان از طریق شرکت های فعال در حوزه it و ict به بخش بازرگانی اتاق مازندران کمک کرد و پارک علم و فناوری نیز به سهم خود کمک هایی خواهد داشت.

در این جلسه تعدادی از شرکت های فعال در بخش it و ict مازندران و برگزارکنندگان دوره های آموزشی و استارتاپ ها به بیان دیدگاهها و راهکارهای خود پرداختند، ایجاد دیتا سنتر جهت معرفی تمامی محصولات مازندران، تبدیل ایده به ثروت، استفاده از توانمندی اعضای هیات علمی دانشگاه ها، توجه به استارتاپ ها و برگزاری کلاسهای آموزشی در زمین استفاده از توانمندی های it و ict ازجمله مواردی بود که توسط نمایندگانی از شرکتهای مختلف در این حوزه عنوان شد.

همچنین مقرر شد که اولا ارتباط اتاق با پارک علم و فناوری تقویت شود، جوانان نخبه و مجرب ایده ها و طرح های خود را بیاوردند تا با سرمایه گذاران نیز نشستی برگزار شود. تشکیل کارگروه هایی با هدف بررسی مشکلات زیرساختی، استفاده بهینه از زیرساخت های موجود، تجارت الکترونیک، آموزش، مشاوره، ارائه راه کار و حل مشکل از طریق شرکت های فعال در بخش it و ict، نیز در جمع بندی جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *