رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق مازندران عنوان کرد: راه اندازی سامانه ها مشکلات فعالان اقتصادی را مضاعف کرده است

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق مازندران عنوان کرد:

راه اندازی سامانه ها مشکلات فعالان اقتصادی را مضاعف کرده است

 

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق مازندران گفت: بخش خصوصی بیش از این تحمل ندارد که کسب و کار او درگیر سامانه هایی باشد که گاه و بیگاه مسائل جدیدی را عنوان و فعالان اقتصادی را با مشکلات مضاعف مواجه می کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، سید اسماعیل یزدان پناه در چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق که با حضور سازمانها و نهادهای مربوطه و فعالان اقتصادی برگزار شد، با اشاره به ماهیت این جلسات که در راستای احصاء مشکلات و رونق کسب و کار و بازرگانی است، به بیان مهمترین چالشهای این بخش پرداخت.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، با طرح این سوال که آیا مشکلات امروز ما تماماً به تحریم باز میگردد و آیا باید منتظر باشیم که برجام به نتیجه می رسد یا خیر، گفت: دیگر زمان آن رسیده است که برخی از ما مسوولان و دست اندرکاران دانسته و نادانسته دست از خودتحریمی برداریم.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران با قدردانی از مدیران خدوم، از معدود نیروهایی که یا از روی جهالت یا عمد، رفتارهایی را انجام می دهند که نتنها کمکی به رفع مشکلات نمی کند بلکه مسبب مشکلات عدیده ای بواسطه اینکه قانون را تفسیر به رأی می کنند؛ ایجاد می‌شود، گلایه مند شد.

این مسوول با اشاره به هدف دولت الکترونیک جهت تسهیل و تسریع در کسب و کارها، افزود: اما این نتیجه معکوس بوده است و باج خواهی عده ای نیز خدمات نیروهای تلاشگر و صادق را زیر سوال می برد و این خیانت به کشور و خون شهداست.

یزدان پناه با اعلام اینکه بانک جهانی از سال ۲۰۰۶ هرساله رتبه بندی شرکتها را اعلام می‌کند، گفت: در سال ۲۰۲۰، ایران در رنکینگ بانک جهانی در حوزه کسب و کارها از بین ۱۹۰ کشور رتبه ۱۲۷، و در ثبت شرکتها رتبه ۱۷۷ را به دست آورده است که این اعداد اصلا در شأن ایران نیست.

وی با بیان اینکه ما فعالان اقتصادی نمی گذاریم که کشور بیش از این دچار مشکل شود، افزود: واقعا تأسف بار است که کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان و امارات دهها پله از ما در کسب و کار جلوتر هستند و اینجا برخی از افراد به گونه ای عمل می کنند که فعالان اقتصادی در کسب و کارها با چالش مواجه می شوند.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران با تأکید بر اینکه با شرایط فعلی واقعا به آینده کشور و فرزندانمان لطمه می زنیم، گفت: برخی افراد و کارشناسان ادارات، قانون را تفسیر به رأی و فعال اقتصادی را سردرگم می کنند، اگر این افراد نیاز به آموزش و یا حتی تنبیه دارند باید اعمال شود تا این مشکلات از بین برود.

یزدان پناه ادامه داد: بخش خصوصی بیش از این تحمل ندارد که کسب و کار او درگیر سامانه هایی باشد که گاه و بیگاه مسائل جدیدی را عنوان می کنند و از سوی دیگر، چیزهای ساده و پیش پا افتاده که قانون راه را هم نشان داده است، معطل تفسیر به رأی برخی کارشناسان شود.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به توضیحات نماینده دفاتر ثبت شرکتهای مازندران، بیان کرد: در زمینه اصلاح سامانه، اصلاح آیین نامه، یا تفویض اختیارات به استان و رفع سایر مشکلات، هم نشست تخصصی مشترکی را با اتاق اصناف، اتاق تعاون، اداره ثبت شرکتها و اتاق بازرگانی خواهیم داشت و هم موارد مصوب را در شورای گفتگو عنوان خواهیم کرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *