رئیس اتاق بازرگانی مازندران: مرکبات مازندران سالم و قابل عرضه در بازار است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مرکبات مازندران سالم و قابل عرضه در بازار است

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: میزان قابل‌توجهی از حدود ۳۰۰ هزار تن مرکبات انبارشده در استان سالم است و قابلیت عرضه در بازار را دارد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در جلسه شورای اداری استان که با حضور نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن استانداری مازندران برگزار شده بود، بزرگ‌ترین مشکل استان را در حال حاضر در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: سرمای امسال به مرکبات استان بیش از هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد و این توقع از دولت می‌رود که مشکل مازندران را رفع کند؛ چراکه تمام زندگی مردم در همین بخش است.

وی با اشاره به اینکه میزان قابل‌توجهی از حدود ۳۰۰ هزار تن  مرکبات انبارشده سالم است، افزود: شاید این بارها کیفیت صد درصد را نداشته باشند اما قابل‌استفاده و می‌توانیم در کنار ۳۰ هزار تن مرکبات وارداتی آن‌ها را با درجات پایین‌تر به بازار عرضه کرد.

مهاجر بابیان اینکه برای انبار شدن مرکبات هزینه شده، گفت: این مرکبات به خواست شما و به امید اینکه توسط دولت مدیرت و به بازار عرضه می‌شود، انبارشده است.

دبیرشورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، افزود: درست است که این مرکبات برای آب‌گیری مناسب هستند اما ظرفیت ما برای آب‌گیری در این مدت کوتاه بسیار کم و حداکثر ۱۰ هزار تن است.

وی همچنین با توجه به خسارت کشاورزان در این خصوص، خواستار توجه جدی دولت در این زمینه شد./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *