رئیس اتاق بازرگانی مازندران: سرمایه گذاری بین مازندران و سریلانکا افزایش یابد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

سرمایه گذاری بین مازندران و سریلانکا افزایش یابد

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به شباهت‌های مازندران و سریلانکا اظهار امیدواری کرد تا زمینه سرمایه گذاری بیشتر در این مناطق فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران،  عبداله مهاجر دارابی در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران با هیأت سری‌لانکا اظهار داشت: اتاق بازرگانی به‌عنوان متولی حوزه بخش خصوصی در استان فعالیت داشته و مازندران با مساحت و جمعیتش، قابلیت‌های زیادی برای توسعه دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی، مازندران دارای سه فرودگاه و سه بندر و گمرک است و مه‌ترین محصولات استان در حوزه کشاورزی و صنایع کوچک و متوسط است.

مهاجر یادآور شد: بیش از ۱۲ تا ۱۳ قلم از محصولات کشاورزی استان در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است و واقع‌شدن در حاشیه دریای خزر و همسایگی با کشورها ازجمله ظرفیت‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اظهارداشت: مازندران در حوزه کشاورزی، مرغ، برنج، آبزیان و غیره رتبه نخست را در کشور دارد و از مزیت‌های استان به شمار می‌رود.

وی به مزیت‌های گردشگری استان وظرفیت بالای این بخش اظهار داشت: در حوزه صنایع کوچک و متوسط نیز رتبه بالایی در کشور داریم.

مهاجر با ابراز خرسندی از سفر هیأتی از استان شرقی سری لانکا به مازندران یادآور شد: مازندران شباهت‌های زیادی به این ایالت دارد و امیدواریم این تعاملات بتواند زمینه سرمایه گذاری بیشتر را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به سطح تبادلات ایران و سری‌لانکا اشاره کرد و گفت: آمار صادرات ایران بیش از ۲۱ میلیون دلار به سری‌لانکا در هشت ماه سال جاری بوده است.

مهاجر تصریح کرد: گچ، قیر، دارو، لوله و پروفیل ازجمله محصولاتی است که از ایران به سریلانکا صادره شده است و میزان واردات از این کشور به ایران بیش از چهار برابر بوده که چایی و نارگیل ازجمله محصولات وارداتی بوده است.

وی به جمعیت ۲۱ میلیون نفری کشور سری لانکا اشاره کرد و گفت: این ظرفیت صادرات و واردات زیبنده دو کشور نیست و باید زمینه تبادلات را افزایش دهیم و ظرفیت سرمایه گذاری را گسترش دهیم.

احمد نظیر سروزیر استان شرقی جمهوری سری لانکا عصر روز سه شنبه با هیأت همراه سفر سه روزه ای را به مازندران شروع کرد و در نخستین روز از سفر دیشب با استاندار مازندران ملاقات کرد.

دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر برنامه های سفر سه روزه این هیات سریلانکایی به مازندران است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *