رئیس اتاق بازرگانی مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی: قوانین مزاحم مانع کسب و کار و رونق تولید است

رییس اتاق بازرگانی مازندران جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

قوانین مزاحم مانع کسب و کار و رونق تولید است

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: قوانین مزاحم ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی مانع کسب و کار و رونق تولید است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شده بود با بیان اینکه دستگاه ها جزیره ای عمل می کنند و هر کدام فقط حرف خود را درست می دانند گفت:  قوانین دست و پاگیر زیادی جلوی تولید داریم که اگر برطرف نشود، جلسات فایده ای ندارد.

وی به عنوان نماینده بخشی خصوصی ضمن قدردانی از زحمات وزیر کشور و اینکه سالانه ۴ تا ۵ بار در جلسات اتاق ایران شرکت دارند، حضور ایشان را نشان از نگاه ویژه به بخش اقتصادی و خصوصی دانست.

مهاجر دارابی با اعلام اینکه اتاق مازندران براساس آمار کارشناسی وزارت کشور در بخش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شش ماهه نخست امسال، از لحاظ شاخص کیفیت مصوبات ملی و فراگیر رتبه دوم و از لحاظ کیفیت مصوبات استانی در چارچوب وظایف شورا و میزان اجرایی شدن آن ها رتبه سوم و همچنین در مجموع از میان ۳۱ استان رتبه ششم را در سطح کشور کسب کرده است ، افزود: البته ما به این مقدار قانع نیستیم و با وجود استانداری مانند آقای حسین زادگان باید بیش از این باشد و اگر در این چند ماهه اتفاقات خوبی در مازندران افتاده است را نیز مرهون تلاش و پیگیری ایشان می دانیم.

رئیس اتاق مازندران با بیان اینکه بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه است و برای حل آن جلساتی برگزار می شود، تأکید کرد: فکر می کنم که اگر آنچه را قانونگذار گفته است و واقعا آنچه را دیده، شنیده و گفته ایم را عمل کنیم، به نتیجه می رسیم در غیر اینصورت فقط راه می رویم و جلسه می گذاریم و این جلسات فایده ای نخواهد داشت.

مهاجر دارابی با گلایه مندی از اینکه دستگاه ها جزیره ای عمل می کنند، خطاب به وزیر کشور گفت: ما مصوباتی داریم اما عملیاتی نمی شود، چون هر دستگاهی می گوید حرف خودش درست است و حتی اگر مطلب رهبری باشد، باز هم حرف خودشان را می زنند و این از نقیصه هاست، اگر این نقیصه نباشد مشکلات کمتر می شود.

رئیس اتاق مازندران با بیان اینکه امسال را مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامیدند، اظهار داشت: اما ببینید چقدر قوانین دست و پاگیر جلوی رونق تولید آمدند، و یا چه مقدار قانون های مخل و مزاحم را ایجاد کردیم و ایجاد کردند و در نتیجه رونقی که باید اتفاق بیفتد نمی افتد.

این مسئول با اشاره به موضوع تحریم بیان کرد: ما از تحریم خیلی راحت عبور می کنیم، ما تحریم را به یک شکلی دور می زنیم اما در داخل با مشکلاتی مواجه هستیم که باید حل شود. باید حساب و کتابی وجود داشته باشد و ببینیم آیا ما واقعاً حساب و کتابی داریم؟

وی ادامه داد: بله ما میتوانیم مشکلات را حل کنیم اگر هر چیزی درست در جای خود قرار بگیرد و اگر مدیران ما جزیره ای عمل نکنند و آنچه کار ملت و دولت و نظام است در کنار هم انجام بگیرد.

مهاجر دارابی در پایان با تشکر از حضور وزیر کشور و معاونان ایشان در مازندران گفت: توقع داریم که بخشنامه های ابلاغی طوری باشد که مدیران استانی بتوانند مشکلات بخش خصوصی و صنعت را حل کنند و با منع قانونی هم مواجه نباشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *