رئیس اتاق بازرگانی مازندران: بهبود فضای کسب و کار با جهش تولید محقق می یابد رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بهبود فضای کسب و کار با تحقق شعار جهش تولید و رفع موانع فراروی محقق می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

بهبود فضای کسب و کار با جهش تولید محقق می یابد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بهبود فضای کسب و کار با تحقق شعار جهش تولید و رفع موانع فراروی محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استانداری با بیان اینکه در سال گذشته هشت جلسه شورای گفتگو در استان برگزار شده است، افزود: در این جلسات دستاورد خوبی داشتیم و از نظر مصوبات استانی مازندران رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از نظر کیفیت مصوبات ملی نیز رتبه دوم کشور را کسب کردیم، ادامه داد: مصوبات شورای گفتگوی استان دارای کیفیت بوده است و ازنظر رتبه نیز جایگاه ششم کشو را به دست آوردیم.

مهاجر با عنوان تحقق تولید با جلسات محقق و برآورده نمی‌شود، تاکید کرد: هرجا که همدلی و همکاری داشته باشیم اهداف محقق می‌شود و باید برای رونق تولید بین دستگاه‌ها باور ایجاد شود.

دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی در مازندران با تاکید براینکه بهبود فضای کسب و کار با رعایت قانون محقق می‌شود، تصریح کرد: توجه به رونق و جهش تولید سبب رفع مشکلات اقتصادی در استان خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: در هشت جلسه شورای گفتگو در سال گذشته، ۱۵ مصوبه استانی و ۲۰ مصوبه ملی تصویب و از مجموع مصوبات استانی ۹ مصوبه اجرایی شده است.

وی با تاکید برهمکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن مصوبات شورای گفتگو گفت: از مجموع ۴۳ درصد مصوبات استانی ۲۶ درصد آن اجرایی شده است.

مهاجر خواستار همدلی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف برای بهبود کسب و کار در استان شد.

 

 

ضرورت شناسایی ظرفیت های اقتصادی مازندران برای جهش تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خواستار شناسایی ظرفیت‌ها و بهره گیری ازآن در راستای جهش و رونق تولید شد.

حسن خیریان پور با اظهار اینکه باید از ظرفیت‌ها برای رشد و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و تحقق شعار جهش تولیدی در شرایط تحمیلی استفاده کنیم، افزود: با استفاده از مفاد مختلف قانون کسب و کار و ظرفیت شورای گفتگو برای تحقق اهداف تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه وظایف شورای گفتگو مهم و حساس است، اظهار داشت: این وظایف مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون است و باید حداکثر استفاده را برای بهبود کسب و کار داشته باشیم.

خیریان پور با عنوان اینکه در سال ۹۸ اقدامات خوبی برای بهبود کسب و کار انجام شده است، افزود: رتبه استان مازندران بین ۳۱ استان در زمینه شورای گفتگو در کشور رتبه ششم بوده است و امسال می‌توان با برنامه ریزی دقیق‌تر این رتبه را ارتقا بخشیم.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای گفتگو با فعال سازی کمیته‌های ذیل شورا و استفاده از نظرات اعضا؛ تدوین دستورکار جلسات و استفاده از ظرفیت مجازی و سامانه مربوطه برای توسعه کسب و کار تلاش کنند.

معاون استاندار مازندران، تبیین صورتجلسات، ابلاغ و پیگیری مصوبات را ضروری دانست و گفت: مصوبات شورای گفتگو باید به صورت دقیق اجرایی و عملیاتی شود.

خیریان پور یادآور شد: باد حداکثر استفاده از ظرفیت قانونی شورای گفتگو با بهبود کسب و کار اقدام کنیم و براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران از نظر مشارکت اقتصادی، رتبه استان ارتقا یافته و نرخ بیکاری استان نیز کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: برای ارتقای شاخص مشارکت اقتصادی باید از ظرفیت‌های متعدد به ویژه شورای گفتگو بهره گیری زیرا در شرایط تحریمی بودجه دولت محروم است و در این حالت نباید از منابع مختلف نظیر منابع بانکی غافل شویم.

وی با تاکید براینکه بیشتر تسهیلات به سمت معدن، کشاورزی و خدمات برتر باید سوق پیدا کند، افزود: حوزه گردشگری نیز از بخش‌های مختلف استان به شمار می‌رود و در سال قبل بسیاری از تسهیلات به این حوزه‌ها سوق یافته است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *