رئیس اتاق بازرگانی مازندران: امید به برون رفت از مشکلات اقتصادی وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

امید به برون رفت از مشکلات اقتصادی وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: سخنان رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی حوزه اقتصاد را پیگیری کردم و به نظر می رسد، امید به برون رفت از مشکلات اقتصادی وجود دارد.

“عبداله مهاجر دارابی” در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در خصوص وزرای پیشنهادی دولت، با بیان اینکه دولت جدید مشغول کار شده و این روزها در حال معرفی وزرا برای اخذ رأی اعتماد از مجلس است؛ حوزه اقتصادی را یکی از دغدغه های مهم کشور عنوان و اظهار کرد که همه نگاه ها بر این است که سکاندار حوزه اقتصادی که از سوی رئیس جمهور معرفی شده، دارای چه ویژگی هایی است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته پیگیر سخنان تعدادی از وزرای پیشنهادی مرتبط با بخش اقتصادی بوده ام، عنوان کرد که امیدواری برای فردای بهتر و اصلاح مشکلات اقتصادی در سخنان رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی بخش اقتصادی وجود دارد و آنها به مشکلات اقتصادی، معیشت مردم، بخش خصوصی و حمایت از این بخش، و توسعه صادرات پرداختند و برنامه هایی را ارائه داده اند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد که به عنوان بخش خصوصی یک نگرانی داریم و آن اینکه دولتهای گذشته نیز همین حرفها را زدند، مشکلات را دسته بندی می کردند، حرفهای قشنگی هم زده می شد اما آن حرفها تحقق پیدا نکرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در ادامه گفت: دولت فعلی با نیروهای جدید، متخصص و تازه نفس آمده است، نگاهش جدی است و اگر وزرای پیشنهادی به آنچه که عنوان کردند جامه عمل بپوشانند، به نظر می رسد که امید به برون رفت از مشکلات اقتصادی وجود دارد.

مهاجر دارابی با اشاره به وجود مسائل دست و پاگیر که گریبانگیر بخش خصوصی شده است، رفع آنها را نیازمند یک برنامه کوتاه مدت و سریع دانست که باید با ورود جدی و فوری اقدام شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران ظرفیتهای صادراتی بسیار بالایی دارد و ما باید مشکلات فراروی تولید و صادرات را حل کنیم، گریزی به موانع صادراتی و قانونهای دست و پاگیر زد که خودِ دولت نیز به آنها اذعان دارد، قوانینی که باید برابر با شرایط کسب و کار امروز، اصلاح و بازنگری و به‌روز شوند.

مهاجر دارابی از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی مازندران به عنوان نماینده بخش خصوصی این استان جهت همکاری با دولت در رفع مشکلات تولیدکنندگان و بازرگانان گفت که همچون گذشته از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و بلکه جدی تر از همیشه در میدان اقتصادی خواهد بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که دولت، بخش خصوصی را به عنوان مشاور امین در کنار خود ببیند و به آن باور و اعتماد داشته باشد، ما نیز در کنار دولت هستیم.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به بازدید رئیس جمهور طی یکسال گذشته با بازدید از بیشتر واحدهای تولیدی سراسر کشور و واقف بودن به مشکلات واحدها عنوان کرد که این انتظار را از ایشان و وزرای اقتصادی داریم تا در رفع تداخلات قانونی، پاسخگویی لازم را داشته باشند.

مهاجر دارابی اشاره ای به عدم مطابقت آمارهای بخش خصوصی و وزارتخانه ها با بانک مرکزی داشت که دولت جدید باید در جهت واقعی ساختن و شفافیت در آمارها بسیار پویا و کوشا وارد عمل شود.

وی معتقد است که دولت باید اولاً مشکلات درون خانوادگی(قوانین ضد و نقیض) را حل کند و دوم اینکه برای ارتقای حوزه کسب و کار، برخی اختیارات به استانها تفویض شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تأکید کرد: وقتی گاه و بیگاه دستورالعملهای متنوعی ابلاغ شود؛ فعالان اقتصادی نمی توانند تعهدی را برای صادرات و تجارت داشته باشند. اینها ازجمله خلاءهای قانونی و مزاحم کسب و کار است که دولت باید آنها را واگرایی و ارزیابی کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران در پایان با تأکید بر اینکه اگر به دنبال اقتصاد پویا هستیم باید بستر امن و آسانی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کنیم، تصریح کرد: در این بستر، دولت باید به واقع این سربازان خط مقدم مبارزه با تحریمهای اقتصادی را به عنوان یک بازوی جدی قابل باور و دارای حق رأی در مجموعه خود بپذیرد و از ظرفیتهای توأمان آکادمیک و تجربی آنها برای پیشرفت و تعالی کشور کمک بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *