در کمیسیون گردشگری اتاق مازندران مطرح شد: ضرورت تعامل بیشتر بین بانک گردشگری و فعالان گردشگری و صنایع دستی

در کمیسیون گردشگری اتاق مازندران مطرح شد:
ضرورت تعامل بیشتر بین بانک گردشگری و فعالان گردشگری و صنایع دستی

کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی مازندران با حضور فعالان این بخش برگزار و به مسائلی ازجمله حمل و نقل بخش گردشگری، تسهیلات و تعامل بیشتر بین بانک عامل با حوزه گردشگری و صنایع دستی استان پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری اتاق مازندران، این جلسه که در خصوص تسهیلات، تشکیل اتحادیه های صنایع دستی و بخش حمل و نقل هوایی و چارتر بوده است، هر یک از اعضا به بیان نظرات و راهکارهای خود پرداختند.
رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری، نمایشگاهی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه هنوز نگاه به گردشگری آنطور که شایسته است اتفاق نیفتاده و باید این تفکر و باور ایجاد شود که مازندران ظرفیتهای خوبی برای اقتصاد و صنعت گردشگری دارد؛ اظهار امیدواری کرد که با تبدیل این سازمان به وزارتخانه شاهد اتفاقات بهتری باشیم و مازنردان به جایگاه واقعی خود برسد.
ایوب فلاح نژاد با اشاره به بانک تخصصی گردشگری و زمینه ها و بستری که برای ارائه تسهیلات به فعالان بخش گردشگری و صنایع دستی وجود دارد؛ از فعالان این بخش خواست تا از طرف صنف یا انجمن ارتباط خوبی با بانک داشته باشند و درباره درصد و زمان بازپرداخت با یکدیگر به تفاهم برسند به طوریکه هم بانک و هم بنگاه اقتصادی بهره ببرد.
وی ادامه داد: تسهیلات می تواند هم برای طرح های توسعه ای باشد و هم برای ایجاد کارگاه ها، اما نیاز است که ابتدا هم افزایی و گفتگوی دوسویه بین بانک و فعال بخش گردشگری صورت بگیرد.
رییس کمیسیون تخصصی گردشگری با تأکید بر استفاده از توان و ظرفیت هواپیمایی وارش بیان کرد: این مجموعه قرار بود به گرگان منتقل شود اما استاندار سابق و آقای احمد حسین زادگان استاندار فعلی خیلی پیگیر بودند ایستادگی کردند تا از این ظرفیت در مازندران استفاده شود.

در بخش بعدی، به موضوع حمل و نقل هوایی پرداخته شد که نمایندگان آژانس های هواپیمایی حاضر در جلسه نظرات خود را اعلام کردند، آنها خواستار نگاه ویژه به این بخش و عدالت لازم، همچنین خروج از زیر چتر تهران شدند.
توجه به نرخ پروازهای هواپیمایی، پروازهای چارتر، اتحاد نظر و همکاری در ساماندهی و عدالت پروازی، تاکید بر سیستمی بودن بلیط ها به طوریکه مسافر در یک روز با نرخهای متفاوت روبرو نباشد، و تعامل بیشتر بین آژانس های هواپیمایی مسافری و حمل کالا از دیگر مواردی بود که در این نشست بحث و بررسی شد.
در ادامه نیز یکی از فعالان صنایع دستی استان از بالا بودن سودهای بانکی گلایه مندی کرد و خواستار اعطای تسهیلات با بهره کم به این بخش شد زیرا مواد اولیه صنایع دستی با افزایش چند برابری مواجه شده است و هنرمندان صنایع دستی در کارگاههای مختلف در مضیقه هستند.

نماینده بانک گردشگری نیز در این جلسه با بیان اینکه سبدها و بسته های خدمات متفاوتی در بانک داریم، افزود: این خدمات براساس نیازهای متفاوت تعریف شده و نگاه بانک، پرداخت تسهیلات برای گره گشایی و ایجاد اشتغال است.
وی از فعالان بخش گردشگری و صنایع دستی خواست تا پیش از دریافت تسهیلات از مشاوره استفاده کنند، با بانک تعامل رو در رو داشته باشند زیا بانک گردشگری یک مجموعه تخصصی است و اگر گفتگو در بانک صورت بگیرد؛ حرف جدید و فضای جدید و ادبیات جدید داریم که مشکلات فعالان بخش گردشگری حل می شود.
نماینده بانک گردشگری مازندران اظهار داشت: در کل شبکه بانکی با نرخ روز معامله می کنند. سود تسهیلات براساس نرخی که از مرکز اعلام شده ۱۸ درصد است و بسته به نوع طرح ها سقف آن متفاوت است.
در این نشست، مقرر شد که درخواست های فعالان بخش گردشگری در موارد مطروحه در شورای گفتگو عنوان و تصمیمات نهایی برای رفع دغدغه های آنها اتخاذ شود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *