در کمیسیون گردشگری اتاق انجام شد: بررسی مشکلات صنعت گردشگری مازندران

در کمیسیون گردشگری اتاق انجام شد:

بررسی مشکلات صنعت گردشگری مازندران

 

کمیسیون تخصصی گردشگری، سرمایه گذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برای بررسی مسائل و مشکلات صنعت گردشگری استان با حضور رییس اتاق، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالین صنعت گردشگری استان در سالن کنفرانس اتاق تشکیل جلسه داد.

 

هنرمندان صنایع دستی مازندران درزمینه بازاریابی داخلی و خارجی فعال ترعمل کنند

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، مدیرکل جذب و حمایت ازسرمایه گذاری استانداری مازندران دراین جلسه گفت: بخش گردشگری وصنایع دستی از اولویت های استان و از حمایت مالی دولت برخوردارند.

لیلا واتقی افزود: یکی از اولویت ها ومزیت های استان مازندران در چهارچوب الگوی اقتصادمقاومتی اقدام و عمل بوده و همواره در جلسات شورای برنامه ریزی وکارگروه های ذیربط مسئولان ارشد استانداری به حمایت همه جانبه ازاین واحدها تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که گردشگری در استان مغفول ماند این است تحقیق و توسعه در این بخش باید فعال و در زمینه بازاریابی در بخش داخلی و خارجی با مساعدت شهرداری ها و سایر دستگاه های ذیربط و فعال شدن تشکل ها مرتبط گام های موثرتری برداشته شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران بیان کرد: به‌عنوان نمونه دربخش صنایع دستی هنرمندان درزمینه بازاریابی و مارکتینگ فعال ترشوند وهمه ما باید به این هنرمندان کمکک نیم.

این مقام مسؤل با بیان اینکه هنرمند است که به بازار ارزش می‌دهد نه بازار به هنرمند، گفت: هنرمندان باید صنایع دستی خود را در یک مکان ثابت متمرکز کند و دائمی باشد در این صورت یقیناً موفق می‌شود.

واثقی با اشاره به اینکه بمنظور حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی تسهیلات کم بهره در قالب تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۹۵ و صندوق کارآفرینی امید و مشاغل خانگی از سوی بانک های عامل پرداخت گردید.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مزیت های مازندران در زمینه سلامت و گردشگری و برگزاری کنفرانس اکو بیمارستان توریست درمانی در مازندران در نظر گرفته شده و بیمارستان‌هایی که قابلیت توریست درمانی به تورگردانان و آژانس داشته باشند می توانند از حمایت های دولت برخوردار شوند.

 

گردشگری تاریخی و فرهنگی در مازندران پیوند خورده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هم در این نشست با اشاره به وجود آثار تاریخی و بومگردی در استان گفت: گردشگری تاریخی و فرهنگی در استان پیوند خورده است.

دلاور بزرگ‌نیا اظهار داشت: گردشگری فرصت مغتنمی است که می‌توان با پیوند آن با موضوعات فرهنگی و تاریخی از آن بهره فراوان برد.

وی در رابطه با پیوند میان گردشگری و فرهنگ در مازندران گفت: باید همه عزم خود را جزم کنیم تا هر آنچه به‌عنوان طبیعت‌گردی و زیبایی‌های طبیعی در استان وجود دارد به سمت تقویت گردشگری فرهنگی و تاریخی پیش رود.

بزرگ‌نیا با تأکید بر بازنگری قوانین و مقررات موجود، افزود: نگاه ما به گردشگری باید نگاه به صنعت گردشگری باشد و صنعت وابسته به محصول است و اگر نتوانیم وارد جنگل و دریا شویم، دیگر جاذبه‌های آن برای گردشگری بی‌معنا و امکان تبدیل‌شدن به محصول وجود نخواهد داشت.

بزرگ‌نیا افزود: نگاه منابع طبیعی به جنگل کاملاً حفاظتی است اما خوشبختانه در چند سال گذشته شاهد تغییر این نگاه همگام با صنعت گردشگری هستیم.

وی در رابطه با گردشگری دریایی گفت: منظور از گردشگری دریا همه محیط‌هایی است که با آب گره می‌خورد و اکنون آب‌بندان ها و تمام سدها با نگرش گردشگری نیز تعریف می‌شوند.

بزرگ‌نیا اخذ مجوز قانونی ورود به دریا برای اسکله و حوضچه آرامش در دو مورد را اتفاقی خوب در حوزه فعالیت‌های فراساحلی برشمرد که با یک و نیم سال تلاش گردشگری، سرمایه‌گذار و حمایت استاندار محقق شده است.

 

نتوانستیم از شایستگی‌های مازندران به‌خوبی استفاده کنیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به جایگاه و توانمندی‌ها در استان، گفت: نتوانستیم از توانمندی‌هایی مازندران به‌خوبی استفاده کنیم.

عبداله مهاجر دارابی افزود: دولت در شرایط سیاسی توانسته در حد قابل توجهی جایگاه خود را به‌دست بیاورد اما در حوزه اقتصادی نتوانسته به موفقیت دست یابد.

وی اضافه کرد: اگر دولت در سال آینده نتواند در حوزه اقتصادی موفق عمل کند به طور حتم با مشکلات عدیده دیگری مواجه می‌شود‌.

 

گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمد نفتی

رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز بیان کرد: با توجه به توانمندی‌های استان اما احساس می‌شود پیشرفتی که باید در بحث گردشگری مشاهده می‌شد محقق نشد.

علی تقی‌پور با بیان اینکه دولت اعلام کرده مصمم در پیشرفت صنعت گردشگری است، گفت: این صنعت می‌تواند به خطر ناشی از وابستگی درآمد نفتی و حل مشکل بیکاری کمک کند .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *