در دیدار سفیر آفریقای جنوبی با رئیس اتاق مازندران عنوان شد آمادگی گسترش روابط تجاری آفریقای جنوبی با مازندران و ضرورت تشکیل شورای اقتصادی مشترک

در دیدار سفیر آفریقای جنوبی با رئیس اتاق مازندران عنوان شد

آمادگی گسترش روابط تجاری آفریقای جنوبی با مازندران و ضرورت تشکیل شورای اقتصادی مشترک

سفیر آفریقای جنوبی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی مازندران از آمادگی کشورش برای گسترش روابط تجاری با ایران – مازندران گفت و رئیس بخش خصوصی استان نیز تشکیل شورای اقتصادی مشترک را یک ضرورت در ایجاد بستر همکاری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، در ادامه نشست های تعاملی جهت شناخت ظرفیت های متقابل بین تجار ایران و سایر کشورها، نشست “ویکا مازوی کومالو” سفیر آفریقای جنوبی در ایران با رئیس اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی مازندران برگزار شد.

در این نشست که نمایندگانی از استانداری مازندران و وزارت کشور نیز حضور داشتند، طرفین با حضور تعدادی از فعالان بخش خصوصی، از ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شدند.

سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه در حاشیه این کشور ۶۱ میلیون نفری، جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری هستند که بازار خوبی می تواند برای تجارت ایران باشد، اظهار داشت: لزوم دسترسی به این بازار نیز شناخت ظرفیت هاست و هم اینکه در بخش تعاملات بین المللی باید این فرصت همکاری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما باید ببینیم به چه کالاهایی در آفریقای جنوبی نیاز داریم و ببینیم آیا معادل آن کالاها در مازندران وجود دارد یا خیر، افزود: از سوی دیگر باید ببینیم که در این استان چه کمبودهایی ممکن است وجود داشته باشد که در آفریقای جنوبی ما این امکانات را داریم و
می توانیم فراهم کنیم.

کومالو اظهار داشت: نخستین کاری که می توانیم فراهم کنیم این است که یک مطالعه جامعی انجام بدهیم و ببینیم در کدام بخش ها به یک محصول مشترک برسیم.

سفیر آفریقای جنوبی با بیان اینکه کشورش پیشرفته ترین اقتصاد را در اختیار دارد و شرکت های چند ملیتی در این کشور فعالیت دارند، اعلام کرد: بیشترین میزان صادرات را در بخش معدنی دارند که به چین، ژاپن، ایران و اروپا صادر می کنند.

وی با ابراز خرسندی از آمادگی دو طرف برای گسترش روابط تجاری، اظهار داشت: پس از این نشست، در سفارت و با رایزنان اقتصادی و بازرگانی نشست هایی خواهیم داشت و مسائلی که عنوان شد را تحلیل می کنیم.

زمینه گسترش همکاری بین مازندران و آفریقای جنوبی فراهم شود

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با نگاهی به صادرات و واردات سال ۱۴۰۰ ایران – مازندران و هفت ماهه سال ۱۴۰۱ از کشور آفریقای جنوبی، گفت: در شرایط فعلی این ظرفیت بدی نیست ولی مطمئناً قابل قبول نیست و باید زمینه گسترش همکاری ها فراهم شود.

عبداله مهاجر دارابی بیان کرد: آفریقای جنوبی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و در زمینه ادوات، ماشین آلات، و تجهیزات کشاورزی نیز نیازمندی هایی دارد که در این زمینه مازندران ظرفیت خوبی دارد.

وی ادامه داد: در زمینه تولید تجهیزات انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی که مدنظر آفریقای جنوبی هست، در مازندران این توانمندی وجود دارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مازندران گفت: اتاق تجارت آفریقای جنوبی با اتاق ایران می توانند یک شورای اقتصادی را تشکیل بدهند و از این طریق، بازرگانان با یکدیگر ارتباط بگیرند.

سفیر آفریقای جنوبی در سفر به مازندران با برخی از ظرفیت های تجاری بخش کشاورزی و فناوری در مرکز و غرب این استان آشنا شد./

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *