با هدف رونق تولید، مشکلات تشکل های بخش کشاورزی آمل بررسی شد

با هدف رونق تولید،

مشکلات تشکل های بخش کشاورزی آمل بررسی شد

تشکل ها، اتحادیه ها و صنوف بخش کشاورزی آمل در نشستی با فرماندار آمل، و مدیریت بانک کشاورزی مازندران به بیان مشکلات خود با هدف رونق تولید و اشتغال پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، هجدهمین جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی مازندران در دفتر نمایندگی اتاق در آمل، با حضور مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، فرماندار ویژه آمل، مدیریت امور شعب بانک کشاورزی، معاون فنی و بازرگانی اداره‌کل تعاون روستایی مازندران و با حضور تشکل‌های بخش کشاورزی آمل برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی مازندران، گزارش اجمالی از وضعیت دفتر نمایندگی آمل و توانمندی های بخش کشاورزی و مطالبات فعالان اقتصادی در این شهرستان ارائه داد.

امیر میران آملی با اشاره به گذشت یک سال از راه اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مازندران در آمل، این مجموعه را فرصتی برای بازگو کردن مسائل و ارائه راهکارهایی جهت رونق تولید و اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت و معدن و کشاورزی عنوان داشت.

وی با اشاره به حضور باغداران، مرغداران، زنبورداران، کمباین داران، مرتع داران، تولیدکنندگان ماهیان سردآبی و کمباین داران در هجدهمین جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی  آمل، وجود آنها را نشان دهنده ظرفیت های مهم بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد.

در ادامه، نمایندگان تشکل ها و اتحادیه ها و صنوف بخش کشاورزی چالشها و پیشنهادات خود در حوزه سرمایه گذاری، اشتغال و رفع موانع تولید را عنوان کردند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران درخواست استمرار جلسات جهت پیگیری مطالبات کشاورزان را داشت و اهتمام به حصول نتیجه را در گرو پیگیری ها دانست.

سید رحیم بخشی با اشاره به مشکلات عنوان شده توسط فعالان بخش کشاورزی آمل، از انجمن صنفی کارخانجات جوجه کشی، شرکت تعاونی زنبورداران، اتحادیه تعاونی تولیدی کشاورزی، تعاونی کمباین داران و تراکتورداران خواست که مطالبات خود را به جلسه موکول نکنند و پیگیر باشند.

وی ادامه داد: وقتی مطالبات از طریق بخش خصوصی دنبال شود، فرمانداری و دستگاههای مربوطه و بانک عامل نیز با توجه به اهمیت موضوع، جدیت بیشتری در رفع موانع خواهند داشت.

در این جلسه مقرر شد که شرکت تعاونی زنبورداران آمل نسبت به تعیین تکلیف بخشی از منطقه لار جهت اسکان کلونی های زنبور که طبق تقسیمات کشوری در حوزه استحفاظی لاریجان آمل قرارداد پیگیری لازم را انجام دهند و فرمانداری نیز در این زمینه هماهنگی و تسهیلگری کند.

باتوجه به درخواست تخصیص اعتبار جهت بهینه سازی تجهیزات کارخانجات و ادوات کشاورزی در بخشهای جوجه کشی و زنبورداری، مقرر شد که از طریق تشکلهای مرتبط و دستگاه متولی، نسبت به معرفی متقاضیان به بانک و دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی اقدام شود.

همچنین مقرر شد که اتحادیه تعاونی تولید بخش کشاورزی آمل نسبت به تهیه و تأمین دفتر و انبار تعاونی از طریق فرمانداری ویژه، پیگیری لازم را انجام دهد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *