با حضور مدیران ارشد دو استان در روسیه صورت گرفت: افتتاح رسمی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در ولگاگراد

با حضور مدیران ارشد دو استان در روسیه صورت گرفت:

افتتاح رسمی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در ولگاگراد

 

نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مازندران با حضور معاونین استانداران و مدیران ارشد ولگاگراد به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، معاون اول استاندار ولگاگراد روسیه ، ایجاد فضای مطلوب برای پیشرفت فضای کسب و کار و بخش خصوصی را بیان ولگاگراد و مازندران مهم برشمرد..

الکساندر دارژدئیف در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه توانمندی های تخصصی ایران در ولگاگراد که به مرکزیت مازندران در حال برگزاری است،  با تقدیر از مازندران بابت برپایی نمایشگاه و نمایش توانمندی های مازندران اظهار داشت: محصولات فنی و متنوعی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور ایران و روسیه تلاش کرده اند تا دو کشور به همدیگر نزدیک شوند و هدف ما این است که مازندران و ولگاگراد به یکدیگر نزدیک شود.

معاون اول استاندار ولگاگراد، ایجاد فضای مطلوب برای پیشرفت فضای کسب و کار و بخش خصوصی را مهم برشمرد و خواستار رفع موانع فراروی در این زمینه شد.

 

آماده راه اندازی سرای تجاری در ولگاگراد هستیم

معاون هماهنگی  امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران هم در این آیین با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف گفت: آماده راه اندازی دفتر و سرای تجاری در ولگاگراد روسیه هستیم.

حسن خیریان پور با بیان اینکه از سال ۱۳۷۳ کشور روسیه به عنوان دومین شریک تجاری کشور ایران محسوب می شود، از رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران تشکر کرد و افزود: ایشان با حضور مستمر خود در ولگاگراد و بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدند که ولگاگراد و مازندران می توانند روابط تجاری و اقتصادی مناسبی را با هم داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نمایشگاه در ولگاگراد، فرصت مناسبی برای تعمیق و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری میان مازندران و ولگاگراد فراهم شود و در پی آن انعقاد قراردادهای میان مازندران و ولگاگراد توسط بخش خصوصی این دو استان را شاهد باشیم.

خیریان پور با بیان اینکه در سال های اخیر ما اقلام مختلفی را از جمهوری اسلامی ایران به کشور روسیه صادر کردیم، مهم ترین آنها به نساجی، صنایع شیمیایی، فلزات معمولی، مرکبات، کیوی،  انواع خشکبار، صنایع غذایی، مواد پلاستیکی، سنگ و چوب، کنستانتره و آبمیوه، فرش و کفپوش، مصنوعات شیشه ای، نوشابه و آب معدنی اشاره کرد.

وی در ادامه از جمله اقلام وارداتی از روسیه به ایران به فلزات معمولی، چوب، خمیرکاغذ، غلات شامل گندم، جو و ذرت، مصنوعات چدنی و سوخت های معمولی اشاره کرد و افزود: تبادل هیئت های تجاری و بازار یابی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی به صورت سالانه، فعالسازی اتاق های بازرگانی دو استان، تسهیل در حمل و نقل و روابط بانکی، از جمله درخواست هایی است که ما از شما داریم.

وی همچنین به آمادگی استان مازندران برای صادرات مرکبات، کیوی، گل و گیاه، سبزیجات، خدمات فنی و مهندسی، مرغ، لبنیات و توسعه گردشگری و صادرات گیاهان دارویی به ولگاگراد اشاره کرد. و افزود: علاقه مندی خودمان را برای راه اندازی دفتر تجاری در ولگاگراد و مازندران اعلام می کنیم.

 

 

 

تقویت دیپلماسی اقتصادی هدف نمایشگاه توانمندی های ایران در روسیه است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این آیین هدف نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران به محوریت مازندران را در ولگاگراد تقویت دیپلماسی اقتصادی اعلام کرد.

عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه برای اولین بار با همت اتاق بازرگانی مازندران و همکاری استانداری ولگاگراد، نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های مازندران در این ولگاگراد برگزار شد، افزود: در میان ۳۱ استان کشور این نخستین بار است که توانمندی‌های یک استان، در ولگاگراد به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی که با سیاست‌گذاری استاندار و مجموعه استان در حال پیگیری است، امروز در شهر ولگاگراد روسیه این نمایشگاه با حضور ۴۲ نفر از فعالان اقتصادی استان مازندران به مرحله برگزاری و افتتاح رسیده است.

مهاجر، با اشاره به وجود ظرفیت‌های متعدد استان مازندران در زمینه صنایع تبدلی و دیگر صنایع، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ما با  ۲.۵ میلیون تن تولید مرکبات و ۱۸۰ هزار تن تولید کیوی، مازاد محصول و تولید داریم که قطعاً یکی از بازارهایی که می‌توانند مصرف‌کننده مازاد تولید استانمازندران باشد، روسیه است.

وی از جمله دیگر ظرفیت‌های استان مازندران را تولید گل‌و‌گیاه زینتی، گوشت سفید و لبنبات اشاره کرد و افزود:ما ظرفیت‌های خوبی داریم که یکی از بازارهای مصرف می‌تواند استان ولگاگراد روسیه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: صبح امروز، در جلسه‌ای در محل استانداری ولگاگراد با معاونین اقتصادی و معاون اول استاندار ولگاگراد، صحبت‌های خوبی انجام شد و توافقاتی هم صورت گرفت.

وی برگزاری سالانه نمایشگاه، تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی دو استان و شناساندن توانمندی‌های دو استان را زمینه‌ای برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی استان مازندران و ولگاگراد برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این نمایشگاه، دستاوردهای مد نظر و هدف‌گزاری‌های انجام شده، محقق گردد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در اقتصاد دو استان مازندران و ولگاگراد اثرات موثری را داشته باشد، افزود: با توجه به تاکیدات رهبری در نام‌گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، یکی از بسته‌های پنج‌گانه تقویت و رونق تولید، توسعه صادرات غیرنفتی است که قطعا ما اگر بتوانیم مازاد محصول را به کشورهای هدف صادر کنیم و متقابلا نیازهای مازندران توسط تولیدات ولگاگراد تامین گردد، موجب رونق تولید و هدف‌گذاری محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *