استاندار مازندران در نخستین نشست شورای گفتگو۱۴۰۱: گره های کور برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باز شود / برنامه ها باید در جهت رفع موانع امور مردم و تولید باشد

استاندار مازندران در نخستین نشست شورای گفتگو۱۴۰۱:

گره های کور برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باز شود / برنامه ها باید در جهت رفع موانع امور مردم و تولید باشد

استاندار و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، بر تسهیل امور مردم، رفع موانع تولید و حل مشکلات سرمایه گذاری در مازندران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، نخستین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۱۴۰۱، به ریاست سید محمود حسینی پور استاندار و به دبیری عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق مازندران در استانداری برگزار شد.

در این نشست به بررسی دو دستور جلسه شامل مسائل و مشکلات ناشی از عدم تطبیق نقشه های جانمایی طرح های آبزی‌پروری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به استناد دستورالعمل اجرایی ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور و همچنین بررسی مراتب اعتراض فعالان انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر ماشینی استان درخصوص شمولیت فرآیند برداشت خاک از مناطق ناهموار و شیبدار تحت عنوان تغییر کاربری، پرداخته شد.

استاندار مازندران در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با عنوان اینکه باید گره های کور برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باز شود و طوری باید کار و تلاش کنیم که فضای کار در استان راه بیفتد، خاطرنشان کرد : موانع باید برداشته شود و مردم نباید در پیگیری امور خود دچار زحمت شوند. برنامه ها باید در جهت رفع موانع کار مردم و تولید باشد و هزینه ها باید کاهش پیدا کند و مشکلات و فرآیندهای اداری در صورت امکان در شهرستان ها حل و فصل شود.

سیدمحمود حسینی پور افزود: دورکردن سرمایه گذاران از استان یک مانع عظیم توسعه ای است و باید این روند اصلاح شود تا شاهد حضور سرمایه گذاران در استان باشیم.

استاندار تاکید کرد: خروجی تراکنش های بانکی مسافران و گردشگران باید به نفع استان باشد و بانک های استان باید این مهم را پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد : بسیاری از کسانی که بدنبال مجوز های سرمایه گذاری هستند در گیر و دار فرآیندهای اداری و بوروکراسی های غیرضرور می مانند که حتما به این وضع در استان پایان می دهیم. باید ضمن رعایت قوانین، کار سرمایه گذاران را تسهیل کرد.

 

موارد تصویب شده در نخستین نشست شورای گفتگو ۱۴۰۱ مازندران

در این جلسه براساس پیشنهادات دبیرخانه مقرر شد که به منظور جلوگیری از تهیه نقشه مجدد و صرف هزینه و اتلاف وقت متقاضیان، سازمان نظام دامپزشکی مازندران با شناسایی ایرادات بهداشتی احتمالی حداقلی موجود در نقشه های تهیه شده، مراتب را به متقاضیان اعلام تا مشاوران سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی مازندران در اسرع وقت نسبت به بازنگری و رفع نقص، اقدامات لازم را به عمل آوردند.

همچنین مقرر شد که به منظور حفظ، توسعه و تشویق سرمایه گذاری و تسهیل و تسریع در امور فرآیند صدور مجوزهای حوزه دامپروری و آبزی پروری صنعتی و نیمه صنعتی و نظر به اجرای ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور، سازمان نظام دامپزشکی نسبت به ابلاغ ضوابط و مقررات و معیارهای دستورالعمل GMP به صورت توصیفی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شهرک‌های صنعتی ظرف یک هفته کاری اقدام تا پیش از تایید نهایی نقشه ها نسبت به رفع ایرادات احتمالی و ضوابط بهداشتی اقدام شود.

مورد تعیین تکلیف شده در نخستین نشست شورای گفتگو ۱۴۰۱ مازندران

در دستور دوم نیز مقرر شد باتوجه به صحبت های مطرح شده توسط سه نفر از اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر ماشینی و ضرورت این موضوع که جهاد کشاورزی استان با درخواست فعالان این صنعت در کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب آبان ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی موافقت کند، بنابراین طبق دستور استاندار مازندران، مراتب بار دیگر برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.

براساس پیشنهاد دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران و پیرو گلایه مندی تولیدکنندگان آجر ماشینی، این فعالان اقتصادی برای تامین خاک مورد نیاز که ماده اولیه کارخانجات آنها محسوب می شود، خاک را از مناطق ناهموار، شیبدار، لم یزرع و کم بازده به دست می آوردند و پس از برداشت نیز منطقه را تسطیح و به صورت اصولی با خاک حاصلخیز همسطح سازی کرده و شرایط را برای فعالیت کشاورزی مهیا می کنند بنابراین این اقدام آنها از مصادیق تغییر کاربری محسوب نمی شود.

تولیدکنندگان آجر ماشینی حاضر در نشست شورای گفتگو، حسب دستور استاندار مبنی بر تسریع در رسیدگی به مشکلات آنها، پس از اتمام جلسه، نشستی را با سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *