استاندار مازندران در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی: میز اوراسیا در اتاق بازرگانی مازندران تشکیل می‌شود

استاندار مازندران در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

میز اوراسیا در اتاق بازرگانی مازندران تشکیل می‌شود

 

استاندار مازندران با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: میز اوراسیا در این استان به موافقت سازمان گمرک رسیده است و به جهت همجواری مازندران با کشورهای عضو، میز اوراسیا در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندرانتشکیل می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی مازندران، ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران روز شنبه به ریاست استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه همکاری اقتصادی اوراسیا، اظهار داشت: این فرصت مهم زمینه ساز تسهیل تجارت و بهره گیری از مزیت های یک بازار منطقه ای قدرتمند است.

رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران افزود: دفتر یا میز اوراسیا با پیگیری استانداری و اتاق مازندران در این استان به موافقت سازمان گمرک رسیده است و نباید در این مسئله تعلل کرد.

استاندار مازندران بیان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته میز اوراسیا در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران تشکیل می شود و از این طریق، ۵۳۰ قلم کالا در صادرات به کشورهای عضو از معافیت گمرکی برخوردار خواهند شد.

حسین زادگان اظهار داشت: استان گیلان نیز درخواست تشکیل میز اوراسیا را داده است و می تواند این فرصت را همانند مازندران داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: با همکاری استانداری، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران کمیته ای جهت بررسی فرصت ها و توسعه صادرات تشکیل شود تا این کمیته امور مرتبط به صادرکنندگان را تسهیل و پیگیری کنند.

 

مبالغ واریزی فعالان صنعت و معدن به حساب دولت، جهت بازسازی معادن به استان بازگردد

در این نشست، عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  و دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران ، از برگزاری مستمر و منظم نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان ابراز خرسندی و بیان کرد: همراهی و تعامل دستگاههای اجرایی برای رفع چالش ها و مشکلات بخش صادرات، سبب توسعه پایدار در استان می شود و همه از ماحصل آن بهره مند می شوند.

وی از مدیران خواست که خود شخصاً در نشست های شورای گفتگو و همچنین کمیته های فرعی شورا شرکت کنند و یا اگر نماینده تام الاختیار به جلسه معرفی می کنند، سخنان او و مدیر مجموعه با یکدیگر تناقض نداشته باشد.

رئیس اتاق مازندران همچنین با اشاره به بندهای جلسه، خواستار رفع مشکلات معادن و
شهرک های صنعتی شد و پیش از آن نیز از حسن توجه استاندار مازندران برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان قدردانی کرد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به موضوع بررسی فرآیند احیا و بازسازی اراضی تخریب شده استان در اثر فعالیت های معدنی اظهار داشت: علی رغم اینکه مبالغ فعالان صنعت و معدن به حساب دولت واریز می شود اما اقدامی جهت بازسازی و احیا صورت نمی گیرد لذا درخواست داریم که مبالغ واریزشده به حساب مجموعه های مربوطه در استان ازجمله منابع طبیعی و آبخیزداری واریز شود تا بازسازی صورت بگیرد.

 

شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی مشمول معافیت مالیاتی شوند

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با اشاره به بند یک ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: در ارتباط با بررسی فرآیند احیا و بازسازی اراضی تخریب شده در اثر فعالیت های معدنی (قانون اصلاح قانون معادن مصوب ۱۹/۹/۱۳۹۰)، ۱۵ درصد از درآمد دولت ناشی از اکتشاف موضوع تبصره ۳ ماده ۶ قانون معادن و ۱۲ درصد از کل حقوق دولتی موضوع ماده ۱۴ قانون معادن به حساب خزانه داری کل کشور که از طریق وزارت جهاد کشاورزی تعیین می شود واریز می شود.

وی افزود: با توجه به تکلیف قانونی به‌رغم پرداخت این مبالغ، بازسازی و احیای این اراضی صورت نمی‌گیرد لذا ضروریست در میزان درصد پرداختی ها توسط فعالین حوزه معدن و متفاوت بودن منطقه جغرافیایی مازندران در مقایسه با سایر استان ها بررسی و بازنگری مجددی صورت پذیرد و موضوع مجدداً در کمیته تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران مورد طرح و بررسی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی درآمد- هزینه ای و بسیاری از واحدها تعطیل و نیمه فعال هستند؛ پیشنهاد داد که واژه “شارژ شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی” به موارد معافیتی در ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده افزوده شود و جهت حمایت از رونق تولید و تقویت اقتصاد کشور بخشنامه شماره ۸۰/۹۶/۲۶۰ مورخ ۳۰/۵/۱۳۹۶ با موضوع “دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی” مورد اصلاح قرار بگیرد و شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی مشمول معافیت مالیاتی شوند. /

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *