استاندار در جلسه شورای گفتگو : ” موانع بهبود فضای کسب و کار در مازندران شناسایی شود “

استاندار در جلسه شورای گفتگو :

موانع بهبود فضای کسب و کار در مازندران شناسایی شود

 

استاندار مازندران با تأکید بر تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه، گفت: موانع بهبود فضای کسب و کار در مازندران شناسایی شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ربیع فلاح جلودار در نخستین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال ۹۵ در سالن اجتماعات استانداری اظهار داشت: امسال که طبق فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد باید مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود.

رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران افزود: برخی از قوانین مانع در تولید شده که ابتدا باید ستادی ۴ نفره از مدیریت و برنامه‌ریزی، شهرک صنعتی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی تشکیل شده و درمورد واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل شده به یک نتیجه برسند تا بتوانیم نسبت به رفع مشکلات دراین بخش گام برداریم.

فلاح گفت: باید اعضای شورا برای رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار در استان مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان را شناسایی و موانعی که بر سر راه بهبود فضای کسب و کار بوده را رفع کنند.

وی تصریح کرد: اقتصاد، محور توسعه استان است که باید در راستای منافع ملی و متناسب با منافع استان و کشور گام برداریم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکلات مطرح شده در زمینه  واحدهای پذیرایی بدون مجوز, گفت: اداره کل میراث فرهنگی باید این واحدها را شناسایی کرده و نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

فلاح با اشاره به مشکلات انبوه سازان نیز گفت: باید سازمان مدیریت  و برنامه‌ریزی نسبت به رفع مشکلات انبوه سازان استان اقدام کند.

وی افزود: این  نشست و گفت‌گوی بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی باید ماهانه تشکیل و اعضا نسبت  به عملکرد خود گزارش مناسب ارائه دهند.

 

مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی واحدهای صنعتی مازندران برطرف شود

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم در این نشست با تأکید بر کمک دولت به واحدهای تولیدی مشکل دار، گفت: مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی واحدهای صنعتی مازندران برطرف شود.

عبداله مهاجر دارابی با اعلام این مطلب افزود: در سال گذشته برای رفع موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی، هشت جلسه گفت وگو در استان و شهرستان‌ها برگزار شد تا مشکلات در این بخش شناسایی شود.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران افزود: بخش خصوصی در اجرای اقتصاد مقاومتی با نهایت تمام همت خواهد کرد تا تلاش به رفع مشکلات، افزایش تولید و ایجاد اشتغال صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بهبود وضعیت واحدها و بنگاه‌های اقتصادی در استان باید جدی گرفته شود و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهد قوانین را تسهیل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: باید آمار و اطلاعات واحدهایی که مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی دارند به اتاق اطلاع داده تا بتوانیم به عنوان حامی بخش خصوصی در راستای رفع مشکلات گام‌های اساسی برداشته شود.

مهاجر تصریح کرد: می بایست با همکاری و تعامل حداکثری در راستای رفع مشکلات در همه بخش‌های اقتصادی گام برداشت و به رونق اقتصادی کشور کمک کرد.

وی بیان داشت: تلاش داریم این شورا بتواند وظایف خود را بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طبق قانون عمل کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *