استاندار جدید مازندران در جمع فعالان اقتصادی: خدمت به مردم مازندران افتخاری بزرگ است / اتاق بازرگانی باید بسیاری از مسایل اقتصادی استان را حل نماید

استاندار جدید مازندران در جمع فعالان اقتصادی:

خدمت به مردم مازندران افتخاری بزرگ است / اتاق بازرگانی باید بسیاری از مسایل اقتصادی استان را حل نماید

 

محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست با رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، هیأت رییسه اتاق اصناف و اتاق تعاون استان با اشاره به این که خدمت به مردم مازندران، افتخار بزرگی برای بنده است، یاد آور شد: ثروت بزرگ مازندران مردم آن هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران،  محمد اسلامی بر تشکیل اتاق فکر برای توسعه مازندران تأکید کرد و با اشاره به این که در راستای اعتلای استان همه باید چون ید واحده پای کار بیایند، افزود: برند سازی محصولات استان ضروری است و فعالین حوزه صنعت باید از حیثیت صنفی و کسب و کار ایران محافظت کنند.

وی دریای خزر و بازار آسیای میانه را فرصت بسیار خوبی برای تقویت تولید و اشتغال و توسعه صادرات برشمرد و تصریح کرد: بازارهای هدف برای ارایه محصولات و تولیدات استان باید گسترش یابد.

اسلامی، فرآوری و بسته بندی محصول، حمل و نقل و تولید برند را موجب افزایش اشتغال دانست و اظهار داشت: باید منفعت مشترک ایجاد شود و جلوی قاچاق کالا به مازندران گرفته شود.

استاندار با اشاره به این که محصولات لبنی مازندران می تواند برند جهانی شود، گفت: زنجیره تولید، بازار فروش و تنوع عرضه، اشتغال زا و درآمد زاست.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه بر برند سازی و بازاریابی محصولات استان تاکید کرد و یادآورشد: با توانمندسازی، قیمت تمام شده محصول باید کنترل شود.

وی با بیان این که اتاق بازرگانی باید بسیاری از مسایل اقتصادی استان را حل کند، تصریح نمود : اتاق مازندران این ظرفیت را دارد که در کشور الگو باشد.

استاندار با تأکید بر این که فضای کسب و کار باید شفاف شود، خاطر نشان ساخت: حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر در مازندران می طلبد تا این بخش به نفع اقتصاد استان ساماندهی و ساحل و جنگل برای توسعه گردشگری مدیریت شود.

اسلامی بر تقویت شرکت های گردشگری و مراکز تفریحی استان تاکید نمود و گفت: برای توسعه بوم گردی مازندران نیز می توان برنامه ریزی کرد.

استاندار با اشاره به این که زباله که به یک تهدید زیست محیطی تبدیل شده یک فرصت است، یاد آور شد: چهره استان باید از زباله پاک و زدوده شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که با ظرفیت سازی برای تحصیل کردگان استان باید فرصت اشتغال فراهم شود تا زمینه های رشد اقتصادی مازندران فراهم گردد.

استاندار با اعلام این که ۲۳۳۸ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد، عنوان داشت: طرح های نیمه تمام حوزه اقتصاد مقاومتی سریع تر تکمیل شود.

 

توسعه اقتصادی در گرو توجه به توانمندی‌های بخش خصوصی

در این نشست عبداله مهاجر دارابی، رییس اتاق بازرگانی مازندران ضمن قدردانی از رهنمودهای استاندار مازندران، بیان داشت: دیدگاه ها و رهنمودهای جنابعالی امید زیادی در بخش خصوصی ایجاد کرد.

وی با بیان اهمیت  بخش خصوصی در تولید و توسعه اقتصادی پرداخت و گفت: ظرفیت بالای مازندران به همراه پتانسیل‌های بالقوه فضای مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم ساخته است .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: می‌توان از ظرفیت بالای بخش خصوصی در حوزه صنعت، بازرگانی و تولید برای بهبود شرایط اقتصادی بهره برد.

وی افزایش نقش اتاق  بازرگانی را در سیاست‌های اقتصادی خواستار شد و بیان داشت: راه برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصادی کشور استفاده از توانایی‌های قانونی این بخش است؛ به‌طوری که نقش‌آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیشتر شود.

مهاجر  به مشکلات پیش‌روی واحدهای صنعتی و تولیدی استان اشاره و تاکید کرد: توانایی‌های حوزه تولید، صنعت، بازرگانی و گردشگری به همراه فعالیت‌های تجاری مثبت در بخش کشاورزی می‌تواند ارائه‌دهنده راهکارهای دقیق برای کمک به اقتصاد کشور باشد .

وی همکاری اتاق بازرگانی مازندران را با برنامه‌های اقتصادی استاندار جدید  اعلام و ابراز امیدواری کرد: با نگاه مثبت استاندار جدید به بخش خصوصی و وفاق جدی بین بخش خصوصی و مدیریت کلان استان بتوان شاهد اتفاق‌های مثبت اقتصادی در مازندران بود.

مهاجر در پاسخ به درخواست استاندار مازندران برای ارائه برنامه‌های اتاق بازرگانی برای ارزیابی توانمندی‌های این بخش و همکاری بیشتر با بخش خصوصی، تصریح کرد: اتاق بازرگانی مازندران آمادگی دارد تا برنامه‌های خود را که در اتاق فکر و کمیسیون‌های تخصصی مطرح شده‌اند در بازه زمانی کمتر از یک‌ماه در اختیار مدیریت کلان استان قرار دهد .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در خاتمه این نشست ابراز امیدواری کرد: با همدلی بیشتر بخش خصوصی و دولتی  بتوان آینده روشنی را در چشم‌انداز اقتصادی مازندران رقم زد.

 

در این جلسه همچنین افراد حاضر در نشست ضمن معرفی فعالیت ها و اقدامات به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *