رییس اتاق: ایتالیا هدف صادراتی مازندران است

رییس اتاق:

ایتالیا هدف صادراتی مازندران است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره توسعه تبادلات بین ایران و ایتالیا گفت: مازندران این کشور را به عنوان هدف صادراتی مدنظر قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در نشست هیأت تجاری جمهوری ایتالیا با مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران با بیان ایکه ایتالیا چهارمین کشور تأمین کننده کالاهای وارداتی به ایران و دومین خریدار غیرنفتی کالای ایران است گفت: به دلیل نزدیکی و تبادلات ایران و ایتلیا شاهد مرادوات ۱۳ میلیون دلاری در سال هستیم.

وی افزود: حجم وسیع سرمایه گذاری نشان می دهد که ظرفیت و علایق دوکشور برای توسعه همکاری ها بالا است و نشان می دهد که در این حوزه مسئولیت سنگین تری داریم.

مهاجر با عنوان اینکه ما به عنوان نماینده بخش خصوصی در استان باید ورود جدی تری برای توسعه تبادلات داشته باشیم و آن را به سطح قابل قبولی ارتقا دهیم ادامه داد: مازندران در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، طیور، مرکبات، صنایع غذایی و معدنی توانمندی بالایی دارد.

وی با اظهار اینکه مازندران، ایتالیا را به عنوان کشور هدف صادراتی مدنظر قرار داده است و همکاری های خوبی با آن دارد گفت: در حوزه صنعت چهار هزار واحد صنعتی بزرگ، کوچک و متوسط در استان فعالیت دارد.

وی از اعزام و پذیرش هیأت های مختلف تجاری و اقتصادی از سوی مازندران و ایتالیا خبر داد و گفت: مازندران بنا دارد تا سطح تجارت و تبادلات را با ایتالیا ارتقا یابد.

مهاجر تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های خوبی در استان مازندران وجود دارد و وجود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت های گردشگری استان را ارتقاء داده است.

ایتالیا دوست روزهای سخت ایران است

مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا گفت: ایتالیا دوست شرایط سخت کشور ایران است و همکاری خوبی با آن دارد.

وی با قدردانی از اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه ایتالیا دوست شرایط سخت ایران است ادامه داد: شرکت های ایتالیایی علاقمند به همکاری با ایران هستند و باید موانع فراروی از جمله نقدینگی  و جابجایی پول را حل کرد.

وی با اظهار اینکه هدف بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا کمک به شرکت ها و بازرگانان ایرانی و ایتالیاتی است گفت: باید شرایط را برای همکاری بین سرمایه گذاران و تجاری ایتالیایی و ایرانی فراهم کنیم.

مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا، برگزاری نمایشگاه های تجاری و اقتصادی را در مازندران و ایتالیا برای توسعه همکاری ها وثر برشمرد.

لیلا واثقی مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران نیز با اشاره به
قابلیت های مختلف استان ادامه داد: مازندران از نظر لجستیکی دارای شرایط خوبی برای توسعه تبادلات با کشورهای مختلف از جمله ایتالیا است.

وی افزود: وجود بنادر امیرآباد و نوشهر و قابلیت حمل سوآپ نفت در بنادر استان از ظرفیت های مازندران به شمار می رود و نزدیکی به پایتخت از دیگر ویژگی های استان برای سرمایه گذاری به شمار می رود./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *