استاندار در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی: مدیران دستگاه ها حرکت کنند تسهیل گری سیاست حاکمیت است

استاندار در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

مدیران دستگاه ها حرکت کنند تسهیل گری سیاست حاکمیت است

 

استاندار مازندران در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به مدیران
دستگاه های اجرایی استان اخطار داد تا با تسهیل گری و مدیریت جهادی برای حل مشکلات مردم حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، تولید و اشتغال را مهم ترین دغدغه دولت و مردم برشمرد و یاد آور شد: قوانین خوبی در قالب دستور العمل با همکاری دولت و مجلس در راستای تسهیل گری و شتاب دهی جریان تولید، اشتغال و سرمایه گذاری تدوین شده است.

استاندار با بیان این که هنوز ضرورت تحرک در تولید و اشتغال بدرستی در دستگاه های اجرایی استان احساس نشده است، افزود: ظرفیت جذب اشتغال در بخش خصوصی است،  نباید گرفتار فعالیت های یومیه بشویم و با درک شرایط کشور و مردم و عبور از بوروکراسی های اداری غیر لازم، زمینه نقش آفرینی بخش خصوصی در این راستا را فراهم کنیم.

اسلامی از ظرفیت متنوع و بالای استان برای ایجاد حرکت در اقتصاد، تولید و اشتغال یاد کرد و با تاکید بر این که باید در فضای تولید و اشتغال در استان تحرک ایجاد شود، گفت: فرآیند تولید از ایده سازی تا بازاریابی باید بدرستی درک و تسهیل گری شود و در این خصوص بخش خصوصی با حمایت و کمک دولت باید موتور تولید و اشتغال را به حرکت درآورد.

استاندار با اشاره به این که توسعه کسب و کار نیازمند ایجاد تحول و شناسایی و رفع موانع کسب و کار است، تصریح کرد: باید با باور و فعالیت شبانه روزی و جهادی، بساط ناکارآمدی مدیریتی در استان برچیده شود، به مدیران دستگاه ها اخطار می کنم که حرکت کنند.تسهیل گری، سیاست حاکمیت است و کسی منتظر بخشنامه و آیین نامه نباشد.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، حرکت سریع و پرحجم را برای اعتماد سازی دوباره در فضای کسب و کار استان ضروری دانست و اظهار داشت: باید در برابر مردم پاسخگو باشیم.دشمن در کمین است صدایی به گوش می رسد تا از نظام و ملت ایران انتقام بگیرد باید با حل مشکلات مردم، فضای امید و آرامش را در جامعه تقویت نماییم و این فرصت را از تفاله های منافقین که با حمایت امریکا و اسراییل بدنبال موج سواری هستند بگیریم.

استاندار ظرفیت شورای گفتگو و مصوبه های قانونی این شورا را برای تسهیل گری، نفیس ارزیابی کرد و یاد آور شد: بخشی نگری ممنوع است و همه باید در جهت تحقق تحول در استان کمک کنند و دستگاه ها برای ایجاد تحرک در فضای تولید و اشتغال پیشنهاد بیاورند.

وی با بیان این که منابع دولت محدود است و دولت باید با این منابع زیرساخت های توسعه را تمهید نماید، تصریح کرد: مهم ترین اقدام این است که اشتغال موجود کاهش نیابد که البته برای تحقق این مهم باید از فعالیت فعالان و تولیدکنندگان رفع مزاحمت نمود.

اسلامی با بیان این که ظرفیت سازی برای فروش باید اتفاق بیفتد چرا که اگر فروش موفق باشد تولید نیز موفق خواهد شد، گفت: مازندران ذخایر و معادن ارزشمندی دارد، نباید همه فعالیت ها را در جغرافیای استان مستقر کرد، زنجیره تولید را می توان در افق جغرافیایی خارج از استان نیز دنبال نمود.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به اعطای تسهیلات به بخش خصوصی توسط صندوق توسعه ملی، تاکید کرد: بخش خصوصی در چارچوب دستورالعمل این صندوق طرح ارایه نماید.

استاندار با اشاره به این که برداشت از رودخانه ها به محیط زیست استان آسیب زده است و به همین خاطر برداشت مصالح به مناطق کوهی انتقال یافته است، خاطر نشان ساخت: مجتمع های شن و ماسه جایگزین برداشت از رودخانه ها می شود، به حریم رودخانه نباید تجاوز شود، رودخانه بستر فعالیت معدنی نیست و در آن آبزیان استان تکثیر می شوند لذا بستر رودخانه ها باید اصلاح و احیا شود و ساماندهی رودخانه ها تا پایان امسال باید تعیین تکلیف شود.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که به همه مدیران اعتماد کرده‌ایم و اجازه دادیم به کار خود ادامه دهند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، افزود: بنده سفارش قبول نمی‌کنم و کار می‌خواهم، مردم انتظار دارند و زمان بسرعت می‌گذرد، متوسل به دیگران نشوید و کار خود را با قوت انجام دهید چراکه بهترین حامی شما کار شما و گره‌گشایی مشکلات و پیشبرد امور است.

 

تعطیلی برخی شرکت های معدنی در مازندران

 

عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران تعطیلی برخی شرکت های معدنی در استان نگران کننده دانست و گفت: این مسئله برای اشتغال تهدیدآمیز است.

وی با اشاره به برگزاری دو جلسه‌ شورای گفتگو با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی انجام شده است، گفت: بیشتر موانع محیط زیستی و با منابع طبیعی است و مشکلات بسیار بیشتر بوده اما بسیاری از این مشکلات حل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه واگذاری عرصه برای واگذاری معدن شن و ماسه به میزان یک تا پنج هکتار تعریف شده است، افزود: سازمان نظام مهندسی معدن مازندران به اتفاق انجمن تخصصی صنعت و معدن، متناسب با ظرفیت هر منطقه طرح تا واگذاری آن را ارائه داده است.

مهاجر ادامه داد: در این حوزه معدن ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال ایجاد می‌کنند و بسیاری از این مجموعه تعطیل شدند.

وی گفت: در زیرمجموعه صنعت و معدن تشکیلاتی در این رابطه ایجاد شده است و چهار دستگاه دولتی در آن حضور دارند، اما بخش خصوصی صنعت و معدن در آن حضور ندارد./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *