رییس کمیسیون بازرگانی اتاق تأکید کرد: ایجاد پنجره واحد در گمرک ساری

رییس کمیسیون بازرگانی اتاق تأکید کرد :

ایجاد پنجره واحد در گمرک ساری

 

رییس کمیسیون تخصصی بازرگانی، امورگمرکی، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بر ایجاد پنجره واحد در گمرک ساری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، سید محمد جعفری در جلسه کمیسیون  تخصصی بازرگانی، امورگمرکی، حمل و نقل و ترانزیت اتاق گفت: مازندران قطب کشاورزی در کشور بوده که شش ماه دوم سال فصل مرکبات تولید و صادرات است که نیازمند حمایت جدی دولت است.

وی با اعلام این مطلب افزود: بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان، پیگیری تشریفات گمرک و واردات و پیگیری پرداخت یارانه صادرکنندگان کیوی و مرکبات از مهم‌ترین مشکلات استان است که اتاق بازرگانی به عنوان حامی بخش خصوصی پیگیر این امر است.

جعفری تصریح کرد: مشکل بعدی نداشتن پنجره واحد در گمرک ساری بوده که باید هرچه سریعتر این پنجره تشکیل تا روند کاری تسریع یابد.

وی بیان کرد: متاسفانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مازندران در بحث صادرات دچار چالش هستند که به عنوان مثال صادرات مرکبات با کانتینر یخچال دار و شناو سردخانه ای و طبق دستور العمل توسعه تجارت شاخص‌های بسته بندی با گمرک مغایرت دارد که باید پیگیر این امر باشیم.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی و امور گمرکی اتاق بازرگانی مازندران گفت: اتاق بازرگانی مازندران درخواست کرد صادرات کالا به کشورهایی مانند آذربایجان، عراق، ترکیه و ارمنستان که دارای مرز مشترک با ایران هستند و یا بعد مسافت آنچنانی ندارند الزامات برداشته شود و برای دیگر کشورها که مسافت زیادی دارند این الزام رعایت می‌شود.

جعفری گفت: در زمینه پرداخت یارانه و مشوق‌های صادراتی از سال ۸۹ تاکنون پرداخت نشد که سازمان‌های مربوطه مانند سازمان مدیریت وجهاد باید پاسخکوی بخش خصوصی باشند./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *