سفیر روسیه در اتاق مازندران: گردشگران ایرانی بزودی بدون روادید به روسیه می روند

سفیر روسیه در اتاق مازندران:

گردشگران ایرانی بزودی بدون روادید به روسیه می روند

 

سفیر فدراسیون روسیه در تهران با بیان اینکه روادید تا پایان سال میلادی برای گردشگران ایرانی لغو می شود، گفت: سال گذشته ۶۳ هزار ایرانی به روسیه سفر کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، لوان جاگاریان در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران در سالن کنفرانس اتاق اظهار داشت: روادید گردشگری تاپایان سال میلادی جاری برای گردشگران ایرانی لغو می شود و تورهای گردشگری با پنج تا ۵۰ گردشگر بدون ویزا می توانند به روسیه سفر کنند.

وی درباره لغو روادید تجاری بین مازندران و روسیه نیز اظهار داشت: اجرا و لغو این روادید نیز کار سختی نیست و می توان در این زمینه تفاهمنامه هایی داشت.

وی با اشاره به سطح مناسبات سیاسی ایران و روسیه و تلاش برای حل مسائل سیاسی کشورهای منطقه از جمله سوریه و نشست آستانه اظهار داشت: همکاری های بین دو کشور از هر نظر مهم و درخور توجه است.

جاگاریان، برای برگزاری و تشکیل کمیسیون های مشترک برای رفع موانع صادراتی بین ایران و روسیه اعلام آمادگی کرد و گفت:برای توسعه مناسبات باید سطح همکاری بین استان های دو کشور نیز افزایش یابد.

سفیر روسیه در ایران با عنوان اینکه رفت و آمدهای سیاسی به توسعه همکاری ها کمک می کند یادآور شد: اکنون نوبت پوتین است تا با سفر به ایران از این کشور بازدید داشته باشد.

 

مازندران میزبان اجلاس همکاری های استانی ایران و روسیه می شود

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز گفت: اجلاس همکاری های استانی بین ایران و روسیه با شرکت ۱۰ استان از ایران و ۱۰ استان از روسیه در مازندران برگزار می شود.

حسن خیریان پور ، فعال سازی دیپلماسی اقتصادی را از جمله اولویت ها اعلام کرد: برای اجلاس همکاری های استانی بین ایران و روسیه در سال جاری اعلام آمادگی کردیم و ۱۰ استاندار روسیه و ۱۰ استاندار ایران در این نشست شرکت می کنند.

خیریانپور، راه اندازی سرای تجاری و آمادگی برای راه اندازی کنسولگری روسیه در مازندران وتشکیل دو کمیته دولتی و خصوصی را از برنامه های برای گسترش مناسبات با روسیه برشمرد.اعزام و پذیرش هیئت ها برای تعمیق مناسبت تجاری، اقتصادی و گردشگری از برنامه هاست.

وی قدمت تاریخی و شرایط سیاسی و هم مرزی روسیه با ایران و مازندران را زمینه توسعه مناسبات با روسیه برشمرد و گفت: مازندران با داشتن سه فرودگاه و بندر فعال، سواحل بسیار زیبا، جنگل، مزارع برنج و راه آهن ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری ها با روسیه دارد.

وی میزان تولیدی انواع محصولات کشاورزی استان را هفت میلیون تن اعلام کرد و گفت: مازندران می تواند نقش فرااستانی و کارکرد کشوری برای توسعه مناسبات داشته باشد.

خیریان پور صادرات محصولات مازاد کشاورزی نظیر مرکبات، گل و گیاه، مرغ و جوجه یکروزه، سیمان، خوراک آبزیان را زمینه های خوب و مناسبی برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با روسیه برشمرد.

خیرانپور با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در ولگاگراد تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری سالانه نمایشگاه، زمینه مراودات افزایش یابد.

معاون اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: راه اندازی سرای تجاری در ولگاگراد روسیه و دعوت رسمی از استاندار برای سفر به مازندران از دیگر اقدامات برای توسعه همکاری ها به شمار می رود.

 

دومین محموله صادراتی مازندران در راه آمریکا است

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران هم در این نشست گفت: دومین محموله کالاهای استان به آمریکا صادر می شود و گواهی های لازم آن صادر شده است.

عبداله مهاجر دارابی با اظهار اینکه کالاهای استان به آمریکا نیز صادر می شود گفت: دومین محموله از محصولات لبنی از استان به آمریکا صادر می شود و گواهی های لازم برای آن صادر شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های تجاری و تولیدی بین روسیه و مازندران، خواستار رفع مشکلات تجاری بین روسیه و مازندران گفت: امور گمرکی از مسائل مهم بین ایران و روسیه است زیرا از حوزه ها مهم و قوی استان مازندران حوزه کشاورزی است و باید مسائل گمرکی ان رفع شود.

وی خواستار تسهیل و رفع موانع تجاری مازندران – روسیه شد و گفت: رقابت بخشی از تجارت را تشکیل می دهد و باید جایگاه واقعی خود را در این حوزه پیدا کنیم.

مهاجر، از مازندران به عنوان یکی از استان های بالقوه یاد کرد و گفت: مازندران از طریق دریای خزر براحتی می تواند محصولات را در اختیار روسیه قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، به بسته بندی محصولات اشاره کرد و گفت: باید با بسته بندی مناسبت با کشورهای دیگر نیز رقابت داشته باشیم و در این حوزه باید مدیرت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات به روسیه درگیر یکسری مشکلات است، تصریح کرد: صادرات با گفتن ها حل نمی شود و باید مشکلات فراروی رفع شود.

 

 

بانک های روسی با تجار ایرانی برای بازگشایی ال سی همکاری می کنند

 

معاون اقتصادی روسیه در تهران نیز در این جلسه گفت: بانک های روسی برای بازگشایی ال سی با تجار ایرانی همکاری دارند و مشکلی برای گشایش اعتبار مالی با بانک های ایران وجود ندارد.

رستم مرادف با اعلام این مطلب افزود : هم اکنون ازبربانک، گازپروم و روس سلخوز بانک به عنوان بانک های بزرگ روسیه گشایش اعتبار را برای تجار ایرانی دارند.

وی اضافه کرد : تاکنون چندین ال سی برای تجار ایرانی از سوی بانک های روسی بازگشایی شده و مشکلی از سوی بانک های روسیه وجود ندارد.

وی حداکثر زمان بازگشایی ال سی برای تجار ایران از سوی بانک های روسی را کمتر از ۳۰ روز اعلام کرده است.

معاون اقتصادی سفارت روسیه در ایران اظهارداشت : علاوه بر آن بانک های توسعه صادرات و کشاورزی ایران نیز در مسکو فعالیت دارند و سایر بانک های ایرانی نیز متقاضی ورود به روسیه هستند.
رستم مرادف به تقاضای مازندران برای صادرات محصولات کشاورزی تولیدی این خطه شمال کشور به روسیه اشاره کرد و گفت که در شرایط فعلی فروشگاه های بزرگی از بخش خصوصی واردات محصولات کشاورزی ایران را به روسیه انجام می دهند.

وی اظهارداشت : این شرکت ها ۲ سال قبل سرمایه گذاری هایی را در زمینه بسته بندی و حمل و نقل برای ورود محصولات کشاورزی ایران به روسیه انجام دادند و در سال جاری نیز سرگرم صادرات این محصولات به مسکو هستند.

وی اضافه کرد : تجار مازنی می توانند با این فروشگاه های بزرگ برای صادرات محصولات کشاورزی مازنی توافقاتی را داشته باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *