مهاجر : سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه افتتاح می شود

مهاجر :

سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه افتتاح می شود

افتتاح و راه اندازی سرای تجاری در منطقه جنوب روسیه می تواند دروازه تجارت استان مازندران با این منطقه پر جمعیت را تسهیل کند.

عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران و هیأت همراه که بعنوان یکی از مدعوین در هفدهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر ICBC  در استان ولگاگراد فدراسیون روسیه شرکت داشت با تأکید بر این موضوع، درباره اهداف و ره آورد این سفر به خبرنگار ایران گفت: بر اساس دستوری که از سوی استاندار مازندران صادر شده است در این مراسم شرکت کردیم تا برای ایجاد ارتباطات و تسهیل شرایط تجارت تولید کنندگان مازندرانی با تجار روسی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این همایش فرصتی برای سخنرانی در اختیار من قرار گرفت تا توانمندی ها و داشته های استان را بصورت شفاف و مفصل برای حاضران که عموما از رؤسای اتاق های ۶ استان روسیه بودند تشریح کردم. تلاش بر این بود که آنان با توانمندی های  مازندران آشنا شوند.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران وروسیه افزود:  جنوب روسیه با داشتن بیش از ۳۰ میلیون جمعیت می تواند یکی از بازارهای خوب برای تولیدات ما باشد. آنان در تولید محصولاتی مثل گندم و جو سویا و روغن آفتاب گردان و …  که جزو نیازمندی های ماست ،ظرفیت خوبی دارند و از طرف دیگر به ظرفیت های تولیدی ما از قبیل مواد لبنی و مرکبات نیازمند هستند. در همین راستا بود که با برخی از مقامات حاضر در منطقه نشست های برقرار کردیم. جلسات ما در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری برگزار شده بود.

رییس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه گفت: در این سفر راه اندازی سرای تجاری مازندران در دستور کار قرار داشت. سرای تجار کلید استارت فعالیت های تجاری است. ما نیازمند جا و مکانی بودیم تا کالا ها و تولیدات مان را برای مردم و تجار منطقه به نمایش بگذاریم تا شرایط ایجاد قرارداد برای صادرات ایجاد شود. در همین سفر جایی را در آنجا انتخاب کردیم و همه چیز برای انعقاد قرارداد آماده است. امیدواریم هفته آینده با انعقاد این قرارداد کار نهایی شود.

وی افزود:همچنین با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیداری داشتیم و قرار شد که پیگیری هایی داشته باشند. عقیده دارم که تحریم در صادرات برای ما بی تاثیر است. چون مشکل پولی نداریم . می توانیم در صادرات تهاتر انجام دهیم . یا اینکه پول هایی غیر از دلار معامله انجام شود. البته  در راستای صادرات با روسیه مشکلاتی وجود دارد اما در این باره  که تحریم باعث مسدود شدن بازگشت پول شود،مشکلی وجود ندارد.

مهاجر در پایان تاکید کرد: امروزه این منطقه نیازمندی های خود را از ترکیه ، چین و کشورهای دیگر اروپایی تامین می کند که باید با تلاش لازم بتوانیم جایگزینی برای آنها باشیم. هر چند که ورود به بازار روسیه سخت است اما باید تلاش کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *