معاون استاندار ولگاگراد روسیه: نمایشگاه دائمی محصولات مازندران در ولگاگراد راه اندازی می شود

معاون استاندار ولگاگراد روسیه:

نمایشگاه دائمی محصولات مازندران در ولگاگراد راه اندازی می شود

 

معاون همکاری های بین المللی استاندار ولگاگراد فدراسیون روسیه گفت: راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات مازندران در ولگاگراد فدراسیون روسیه از مهمترین برنامه های پیش روی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ولادیمیر شکارین در نشست با مدیران
دستگاه های اجرایی، مدیران بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران با قدردانی از میزبانی مازندران و بابیان اینکه این نخستین سفر من به این استان است، اظهار داشت: در چند سال اخیر روابط خوب و قوی با استان مازندران داریم.

وی با اعلام این مطلب افزود: پیش‌ازاین نیز هیأتی از ولگاگراد به ایران آمده‌اند و تا حدودی با امکانات مازندران و ایران آشنایی داریم.

وی با اشاره به ملاقات با استاندار مازندران و اظهار رضایتمندی از این دیدار ادامه داد: امیدواریم روابط بین مازندران و ولگاگراد در سطح خوب و قوی پابرجا بماند.

ولادیمیر شکارین اظهار داشت: در مذاکرات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که در سفر استاندار ولگاگراد در مازندران، موافقت‌نامه‌ای امضاء خواهد شد.

معاون استاندار ولگاگراد با اظهار اینکه آشنایی با واحدهای تولیدی مازندران و محصولات ازجمله اهداف سفر به این استان است، یادآور شد: استان ولگاگراد با ۱۱۴ کشور دنیا همکاری دارند و صادرکنندگان محصولات خود را ارسال می‌کنند.

وی گفت: بیش از هزار کارخانه در امر صادرات و بازرگانی در ولگاگراد فعالیت می‌کنند و طبق نتایج سال ۲۰۱۷ ارزش کلی معاملات با ایران ۶۳ میلیارد دلار بوده که رشد بیش از ۲۳۰ درصدی داشته است.

ولادیمیر شکارین ادامه داد: افتتاح نمایشگاه دائمی کالاهای مازندران در ولگاگراد ازجمله برنامه‌ها است و امیدواریم در سفر استان ولگاگراد به مازندران قرارداد آن اجرایی شود.

وی افزود: ما آمادگی داریم از شرکت‌هایی که کالا به ولگاگراد و روسیه صادر می‌کنند حمایت کنند و شرایط برای این کار مهیا است.

 

 

سرای تجاری مازندران در ولگاگراد راه اندازی شود

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بابیان اینکه ولگاگراد استان هدف محصولات مازندران خواهد بود، خواهان راه‌اندازی سرای تجاری در این استان شد.

عبداله مهاجر بابیان اینکه ولگاگراد در جنوب روسیه واقع‌شده است، اظهار داشت: در دو سال گذشته سه نمایشگاه تخصصی اقتصادی استان مازندران در روسیه برگزار شد ولی ولگاگراد شباهت‌های زیادی به مازندران دارد و لازم است نسبت به راه اندازی سرای تجاری در آن اقدام شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مازندران و ولگاگراد باید برای ارتقای تجارت دو منطقه گام برداشت و اگر بتوانیم سرا و اتاق تجاری را راه‌اندازی کنیم در توسعه مبادلات با جنوب روسیه نقش بسزایی خواهد داشت.

مهاجرگفت: هرچه زودتر باید ارتباط تجاری بین مازندران و ولگاگراد جدی‌تر توسعه یابد و ارتباط بین ایران و روسیه نیز مزید بر علت است تا در حوزه تجارت نزدیک‌تر شویم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه تجارت و اقتصادی ضعف داریم گفت: باید در حوزه بخش اقتصادی تعامل بین استان‌های دو کشور قوی‌تر شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری برای توسعه صادرات مازندران افزود: برای رسیدن به هدف باید مسئله حقوق گمرکی حل شود تا بتوانیم مناسبات را با همسایگانمان توسعه دهیم و با پیگیری‌های دولت و اتاق بازرگانی، گام‌هایی برای حل مسئله حقوق گمرکی برداشته شد و توافقات کلی و نهایی انجام‌شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام گفت: بااین‌حال با کشور روسیه در حوزه مسائل و ارتباط بانکی دچار مشکل نخواهیم شد.

مهاجر افزود: ما به استان ولگاگراد به‌عنوان استان هدف نگاه می‌کنیم و نیاز است تا سرای تجاری در این استان داشته باشیم و این مسئله جزو پروتکل پیشنهادی قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *