رئیس اتاق بازرگانی مازندران: اعزام هیأت تجاری زمینه ساز توسعه تجارت با استرالیا است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

اعزام هیأت تجاری زمینه ساز توسعه تجارت با استرالیا است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، اعزام هیأت تجاری، رفع موانع بانکی و موافقتنامه تجاری را در توسعه تجارت با استرالیا مؤثر خواند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در نشست با معاون سفیر استرالیا به ظرفیت مازندران و استرالیا در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: رقم مناسب تجاری میان مازندران و استرالیا وجود ندارد درحالی که آمادگی برای توسعه مناسبات را داریم و اگر شرایط و زمینه برای توسعه مناسبات مازندران و استرالیا ایجاد شود ما آمادگی توسعه مناسبات را داریم.

وی گوشت قرمز را از نیازمندی های جدی کشور بیان کرد و گفت: می توانیم به صورت تهاتر در حوزه تأمین گوشت با استرالیا همکاری داشته باشیم.

مهاجر، به میزان صادرات ایران به استرالیا اشاره کرد و گفت: عرقیات، رب گوجه، برنج و پنیر و خاویار از جمله اقلام صادراتی ایرانی است که در مازندران تولید می شود و این استان می تواند تبادل خوبی با استرالیا داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: برای ارتقای تبادلات تجاری میان مازندران و استرالیا باید راهکار عملی داشته باشیم و اعزام هیأت تجاری، تسهیل صدور روادید از جمله اقدامات باید باشد.

وی با اشاره به سفر ۱۷ هزار استرالیایی سال گذشته به ایران افزود: باید تسهیل مناسبی ایجاد شود تا ایرانی ها نیز به استرالیا سفر کنند و تقویت نظام بانکی نیز به توسعه مناسبات کمک می کند.

مهاجر با اشاره به اینکه در حال حاضر ارتباط بانکی با استرالیا نداریم، گفت: پس از تسهیل تجارت باید نسبت به رفع مسائل بانکی اقدام داشته باشیم و صدور موافقت نامه همکاری بین دو کشور نیز در توسعه تجارت موثر خواهد بود.

 

 

حمایت استرالیا از برجام/ تجارت با ایران رضایتبخش نیست

معاون سفیر استرالیا در تهران با بیان اینکه تجارت دو سویه ایران و استرالیا در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است در عین حال تصریح کرد: استرالیا از روند برجام حمایت می کند.

تیم پترسون ونزلی ، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر عدم اطمینان نسبت به آینده برجام وجود دارد اما استرالیا کاملا از ادامه برجام حمایت می کند و منافع اقتصادی برای ایران و شرکای تجاری در پی خواهد داشت.

پترسون با بیان اینکه تاکنون دوبار به مازندران سفر کرده ام، اظهار داشت: سمت کنونی روابط اقتصادی دو کشور راضی کننده نیست  درحالی که اواسط ۱۹۹۰ ایران دومین شریط تجاری استرالیا بود اما اکنون تجارت دو سویه به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دولت استرالیا مصمم است روابط اقتصادی را دوباره بازسازی کند، گفت: در این راستا دفتر بازرگانی استرالیا پس از چندین سال تعطیلی دوباره در ایران بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون اتفاقات خوبی در زمنیه بازرگانی و اقتصادی رخ داده و دفاتر تعدادی از شرکت های تجاری در تهران دایر شده است و در زمنیه های معدن، آموزش و مدیریت منابع آب مذاکراتی شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *