مهاجر در جلسه هیأت نمایندگان مازندران و گلستان: حمایت از کالای ایرانی با مشکلات فراروی تولید محقق نمی شود

مهاجر در جلسه هیأت نمایندگان مازندران و گلستان:

حمایت از کالای ایرانی با مشکلات فراروی تولید محقق نمی شود

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با انتقاد ازگرانی اجناس در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: شعار سال با مشکلات فراروی تولید محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در نشست مشترک هیأت نمایندگان اتاق های بازرگانی استان های مازندران و گلستان که در سالن کنفرانس اتاق مازندران برگزار شده بود با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی ، افزود: نقش بخش خصوصی در تحقق این شعار محوری پررنگ است و شعارهای سال های اخیر نیز بر حوزه اقتصادی متمرکز بوده است.

وی با بیان اینکه باید عدم تحقق کامل شعارهای سال های اخیر آسیب شناسی شود، تصریح کرد:  شعار امسال در مقایسه با سال های گذشته اساسی تر است و وظیفه بخش خصوصی این است که در سال جاری نهایت تلاش را داشته باشند.

وی با عنوان اینکه در سال جاری دست اندازهای زیادی برای تولید ایجاد شده است، گفت: باید نگاه واحدی در استان های شمالی برای رفع موانع تولید اتخاذ شود و امیدواریم با شعار سال جاری به اهداف مدنظر برسیم.

مهاجر با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیشترین مشکل کشور در حوزه اقتصادی است، اظهارداشت: درباره مدیریت هزینه کالای ایرانی باید تلاش شود و علاوه بر این کیفیت را ارتقاء دهیم تا توان رقابت را داشته باشییم.

رئیس اتپارلمان بخش خصوصی مازندران با تاکید براینکه موانع فراروی تولید کالای ایرانی را باید واقع بینانه بررسی کنیم، افزود: اگر بنا داریم که شعار سال جاری محقق شود می بایست دولت نیز همکاری لازم داشته باشد و جدیت ویژه برای پیگیری مطالبات داشته باشیم و دولت را مکلف کنیم تا حمایت لازم داشته باشد.

وی یادآورشد: هزینه های جانبی و مشکلات فراروی سبب می شود تا در تحقق شعار سال جاری با مشکل مواجه شویم.

 

جزیره آشوراده ونیز ایران شود

 

رئیس اتاق بازرگانی گلستان هم در این نشست گفت: جزیر آشوراده به عنوان وجه مشترک مازندران و گلستان می تواند به ونیز ایران تبدیل شود.

علی محمد چوپانی با عنوان اینکه با نگاه گذشته نمی توان برای آینده برنامه ریزی کرد، افزود: ما در پی آن هستیم که جزیره آشوراده به عنوان وجه اشتراک گلستان و مازندران را به ونیز ایران تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: اکثر کارشناسانی که با طرح آشوراده مختلف می کنند اطلاعات و اشراف درستی ندارند و ما در پی آن هستیم که هم محیط زیست و گونه ها و هم اقتصاد حفظ شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی گلستان یادآور شد: سطح تراز آبی گمیشان با دریای خزر حدود یک متر است و این منطقه نیز می توان به ونیز ایران مبدل شود.

چوپانی با اشاره به نامگذاری سال جاری ، تصریح کرد: باید ابزار و راهکار برای هدفگذاری استراتژیک حمایت از کالای ایرانی فراهم شود و در این راستا ملت و دولت باید پای کار باشند اما در راستای حمایت از کالای ایرانی با انبوهی از مشکلات مواجه هستیم و این سبب ترس تولیدکنندگان می شود.

وی با اشاره به ناثباتی ارز ادامه داد: با مشکلات موجود و ناثباتی بازار ارز، صادرات صورت نمی گیرد و برای رفع این مشکل باید چاره اساسی اتخاذ و باید راه مناسب پیدا شود.

چوپانی با تاکید بر تامین منافع بخش خصوصی و دولتی اظهار داشت: قضیه ارز با مسائل بی درو پیکر سال های اخیر از مسائل و دغدغه های فراروی است و تامین ارز از مشکلات فراروی سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود.

در این جلسه اعضای هیأت نمایندگان اتاق های مازندران و گلستان به عنوان سیاستگذاران پارلمان بخش خصوصی دو استان در خصوص مسائل مهم اقتصادی و شعار سال و نیز اتحاد بیشتر و منسجم تر استان های شمالی به گفتگو پرداختند./

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *