استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی تاکید کرد: ضرورت مشارکت جدی بخش خصوصی برای توسعه متوازن و پایدار مازندران

استاندار مازندران در جلسه شورای گفتگوی تاکید کرد:

ضرورت مشارکت جدی بخش خصوصی برای توسعه متوازن و پایدار مازندران

 

استاندار مازندران با اشاره به این که کشور را بدون نقش آفرینی بخش خصوصی نمی توان ساخت، خاطر نشان ساخت: باید به توسعه متوازن برسیم و ظرفیت اقتصادی مازندران را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، محمد اسلامی، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به این که کشور را بدون نقش آفرینی بخش خصوصی نمی توان ساخت، یاد آور شد: توسعه بدون حضور و مشارکت بخش خصوصی، امکان پذیر نیست.

استاندار با بیان این که شورای گفتگو باید موانع فعالیت بخش خصوصی را شناسایی و برای برون رفت از آن راهکار ارایه کند، گفت: با گفتگوی دولت و بخش خصوصی، فکرها، نگاه ها و رویکردها غربال می شود و این دو بخش به صورت قوایی متحد در راستای توسعه استان گام می بردارند.

وی با اشاره به این که اشتغال پایدار، تولید پایدار و شکوفایی اقتصادی با بخش خصوصی اتفاق می افتد، تاکید کرد: بخش خصوصی باید با تمام قوت در میدان کار باشد و دستگاه های دولتی تعامل کنند تا چرخ پروژه ها بچرخد.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که برای توسعه استان باید گام های اساسی برداشت، تسهیل گری نمود و محرک های توسعه را تقویت کرد، تصریح نمود: اتصال متروی تهران به مازندران و توسعه آزاد راه های استان برای ما از اولویت هاست.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به این که درآمد شهرداری های استان کم و ناپایدار است، اظهار کرد: پایدار کردن درآمد شهرداری ها یک ضرورت در جهت سازندگی استان است.

استاندار با تاکید بر این که برای اعتلای مازندران باید تفرقه را کنار بگذاریم و متحدانه و یکپارچه عمل کنیم، افزود: باید در قالب یک سخن واحد و با یک سخنگو، صدای تشکل ها را به گوش برسانید.

اسلامی با بیان این که ایجاد قوام در جامعه و حوزه اقتصادی بر اساس سیاست های کلی نظام و برنامه ششم توسعه از تاکیدات رییس جمهوری و مقام معظم رهبری است، خاطر نشان ساخت: باید به توسعه متوازن برسیم و ظرفیت اقتصادی مازندران را افزایش دهیم.

استاندار با اشاره به این که در تلاش برای پایدار کردن تولید و افزایش تولید و اشتغال در استان هستیم، تصریح کرد: باید بدنبال تکنولوژی های پیشرفته، بهره وری بالا و گسترش فعالیت های با قدرت رقابت بالا باشیم تا در بازار به رقابت بپردازیم.

وی با اشاره به این که تصمیمات مهم باید بر اساس خرد جمعی باشد، گفت: بخش خصوصی باید فعالیت های توسعه ای استان را سامان دهی نماید.

 

مدیران با دستور استاندار مصوبات شورای گفتگو را جدی بگیرند

 

رییس اتاق بازرگانی مازندران هم در این جلسه از مدیرانی که برای پیگیری و اجرای مصوبات شورای گفتگو در راستای حمایت از بخش خصوصی تلاش کردند، قدردانی و از دیگر مدیران خواست خواست بنا بر دستور استاندار و رییس شورای گفتگوف مصوبات این شورا را جدی بگیرند.

عبداله مهاجر دارابی با این مطلب افزود: شورای گفتگو برای بررسی و حل مشکلات پیش روی بخش خصوصی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی استان بسیار نقش آفرین است./

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *