رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد: صادرات ۲.۳ میلیون دلاری مازندران به ایتالیا

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد:

صادرات ۲.۳ میلیون دلاری مازندران به ایتالیا

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات مازندران به ایتالیا را دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در نشست با هیأت اقتصادی ایتالیا با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و ایتالیا از دیر باز برقرار بوده و پس از انقلاب نیز این روابط ادامه داشته است، گفت: ایتالیا از کشورهای اروپایی است که نگاه مثبتی را در روابط دو جانبه با ایران دارد و پس از برجام نیز آن را گسترش داده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه روابط حوزه اقتصادی دو جانبه  در حدو اندازه دو کشور نیست؛ گسترش روابط دو سویه را خواستار شد و افزود : بخش خصوصی می تواند در حوزه گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور خوب عمل  کند ودر زمینه تعمیم روابط به حوزه های دیگر موفق باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به حجم صادرات مازندران به کشور ایتالیا اشاره کردو بیان داشت: در ۹ ماهه نخست سال جاری دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار میزان صادرات  و حدود ۲۳ میلیون دلار حجم   واردات این استان به  ایتالیا بوده که تفاوت فاحشی را با یکدیگر دارن

وی  واردات  مازندران به ایتالیا را ده برابر صادرات به این کشور  اعلام کردو گفت: ظرفیت صادراتی مازندران به ایتالیا می تواند بیش از این میزان باشد و این امر با گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور محقق خواهد شد.

مهاجرادامه داد: سطح تجاری دو کشور باید از نظر عملیاتی افزایش یابد تا به  نقطه مطلوب برسد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران  بخش کشاورزی ، گردشگری و صنایع کوچک و متوسط   استان  را از زمینه های گسترش میزان همکاری بین دو کشور  خواندو یادآور شد : بیش از چهار هزار صنایع کوچک و متوسط در حوزه های مختلف در مازندران موجود است و می توان در بخش صنعت نیز همکاری های خوبی را با کشور ایتالیا برقرار کرد.

وی به پیش بینی  ۱۳ میلیارد دلاری حجم مبادلات دو کشور در سال ۹۶ اشاره کردو  یادآور شد : ایتالیا چهارمین کشوری است که دولت جمهوری اسلامی روابط خوبی را در زمینه های مختلف  با آن برقرار کرده و  از شرکای خوب تجاری ایران محسوب می شود .

مهاجر در خاتمه سخنانش دومین بازدید هیئت اقتصادی ایتالیا از مازندران را به فال نیک گرفت  و ابراز امیدواری کرد: با علاقمندی شرکت های ایتالیایی برای ایجاد روابط خوب اقتصادی و سرمایه گذاری در مازندران  دو کشور از حسن روابط بهره مند شوند.

 

سرپرست هیأت اقتصادی ایتالیا خواستار افزایش مبادلات تجاری بین مازندران و ایتالیا شد

 

فرانسسکو ماراگنو با بیان اینکه ایتالیا ایران را کشوری دوست تلقی می کند و روابط دو جانبه این دو کشور برای ایتالیا حائز اهمیت است، گفت: امیدواریم با گسترش سطح روابط دو جانبه با ایران این روابط دوستانه بیش از پیش ادامه یابد و قدم های خوبی را در این زمینه برداریم.

وی هدف از  سفر دوم خود به مازندران را شروع  همکاری های  برنامه ریزی شده خواندو افزود: تفاوت زیادی  بین حجم صادرات و واردات مازندران به ایتالیا وجود دارد که امیدواریم با گسترش سطح همکاری ها این میزان به هم نزدیکتر شود.

سرپرست هیأت اقتصادی ایتالیا افزایش میزان مبادلات تجاری را خواستار شدو بیان کرد: متاسفانه تبلیغات مناسبی در مورد ایران صورت نمی گیرد به همین خاطر باید در این زمینه تلاش بیشتری شود تا دیگر علاقمندان به سرمایه گذاری نیز بتوانند از ظرفیت های همکاری بهره مند شوند.

فراچسکو مرانو در خاتمه  بازدید از ظرفیت های مشترک همکاری مازندران را موقعیت خوبی برای شناسایی آن دانست و  مهمان نوازی و فرهنگ غنی مازندران را از نکات مثبت این استان توصیف کرد و افزود: مسائل اقتصادی بسیار حساس هستند و باید در این زمینه دقت لازم برای  همکاری بهتر صورت گیرد تا فرصت های مشترک  به افزایش حجم روابط منجر شود./

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *