تقوی فرد تأکیدکرد: اولتیماتوم دادگستری مازندران نسبت به تعطیلی و توقیف کارگاه ها

تقوی فرد تأکیدکرد:

اولتیماتوم دادگستری مازندران نسبت به تعطیلی و توقیف کارگاه ها

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در فضای اقتصادی باید با مقاومت تلاش کرد، تاکید کرد: هرکس بخواهد کارگاهی را در استان توقیف کند با دادگستری طرف خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، حجت الاسلام تقوی فرد در نشست اعضای شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی، با بیان اینکه فضای کسب‌وکار مربوط به حالت عادی بوده اما اکنون فضای جنگ اقتصادی است، افزود: تفاوت میان این فضا دو بسیار است؛ در فضای کسب‌وکار کارگر، کاسب و تاجر و داریم اما در فضای جنگ ما میدان نبرد، فرماندهی و لشگر داریم و اماکن و کارگاه‌های تولید و صنعتی، میدان نبرد هستند.

رئیس کل دادگستری استان، با بیان اینکه انسان در سه جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی دچار چالش می‌شود، افزود: جنگ فرهنگی طبق فرمایشات رهبری شبیه خون فرهنگی بوده و جنگ اقتصادی را اکنون حس می کنیم که دنیا به جنگ اقتصادی ایران آمده و تحریم و فشار اقتصادی به این معناست که شما دست از هر چه دارید بکشید و این فضا، فضای جنگ است.

وی با عنوان اینکه میدان نبرد در جنگ اقتصادی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و معادن ما است و خالی کردن این میدان همان هدف دشمن است، افزود: خوابیدن کارگاه تولیدی یعنی ما اسیر اقتصادی شده ایم و هر کارخانه توقیف شده به معنای آن است که رئیس آن کارخانه و کارگرانش اسیر دشمن شده‌اند و ما اکنون اسرای اقتصادی زیادی داریم.

تقوی فرد با بیان اینکه دنیا ما را تحت فشار همه جانبه اقتصادی گذاشته و تا آنجا که می‌توانسته به ما فشار وارد کرده است، افزود: در این بین، آن وقت از داخل کارگاه‌های خود را با قانون خودمان تحویل دشمن دهیم و موقع اختلاف نباید اول در کارخانه بسته شود بلکه باید در کارخانه باز باشد و اول اختلافات تعیین تکلیف شود و این معنا مقاومت است.

رئیس دادگستری استان مازندران با عنوان اینکه اکنون بحث من درباره دشمن نیست چرا که آنها حتماً می‌خواهند که مراکز تولیدی و صنعتی تعطیل، توقیف و پلمپ شود، افزود: بیشتر روی سخن من با مدیران داخلی و دولت است؛ همیشه در جبهه ما دو دشمن داریم که دنیا دشمن مقابل ماست و دیگری ستون پنجم داخل و غافلان داخل هستند.

وی با بیان اینکه آنکه واقعا ضربه می‌زند، ستون پنجم است، افزود: ستون پنجم از پشت خنجر می‌زند و قابل دفاع نیست چرا که تمام حواس ما رو به جلوست و اینگونه است که اکنون ما با دستان خود موفق‌تر، کار تحریم اقتصادی را دنبال می‌کنیم و آب در آسیاب دشمن می‌ریزیم.

تقوی فرد با تأکید بر اینکه اگر از داخل هماهنگی و انسجام داشته باشیم هیچ‌کاری از بیرون انجام نمی‌شود، افزود: سرمایه اگر پلمپ شود برای همه خسارت است و نه فقط برای یک شخص؛ رزق و روزی یک مدیر همان روزی کارگر است و هر دو به یک میزان غذا می‌خورند.

وی با عنوان اینکه هر کسی از این به بعد بخواهد کارگاهی را توقیف کند، مستقیما با من طرف است و این امر مکتوب هم هست، افزود: اگر کارگاه و مرکز اشتغالی در هر شرایط حتی ثبت و بازرسی، تعطیل شد تنها به ما اطلاع دهید.

رئیس دادگستری استان مازندران گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما مانند جبهه نبرد مقاومت کنیم و اکنون باید در فضای اقتصادی با مقاومت و جان کار کرد و باید جانباز و شهید اقتصادی داشته باشیم و شهید مثل من است که چنین تعهد سنگینی داده است.

 

دولت بخش اجرایی اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار نکرده است

 

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: دولت بخش اجرایی اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار نکرده و این امر سبب بروز مشکلاتی شده است.

عبداله مهاجر دارابی با اشاره به افزایش ظرفیت شورای گفتگو در برنامه ششم و در ارتباط با قانون مصوب محیط کسب‌وکار، گفت: با داشتن چنین قانونی، حوزه بخش خصوصی دیگر نباید مشکلی داشته باشد.

وی در رابطه باهدف این جلسه گفت: ۴۰ تشکل مختلف استان در این هم‌اندیشی دعوت شدند تا موارد و مشکلات در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شود و سعی بر این است که تنها برگزاری جلسات نباشد، چراکه جلسات و نشست‌های بسیاری را برگزار کردیم که شاید به‌اندازه ظرفیت و مشکلات ما خروجی نداشته است.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ادامه افزود: قانون شورای گفتگو این مشکل را برای ما آسان کرده است تا با کمک این شورا اگر دستورالعمل و یا حتی قانونی نیاز به اصلاح داشت، اصلاح شود تا بخش خصوصی با شرایطی که امروز در شرایط اقتصادی دارد، مشکلاتش برطرف شود.

مهاجر با اشاره به خروجی کم این جلسات گفت: همه ما یک حرف را می‌گوییم و حتی در سطح کشور و جلسات با معاون رئیس‌جمهور و استانداران، همه به مشکلات واقف هستیم و موارد هم از سوی مسئولان دولتی دسته‌بندی‌شده، اشاره می‌شود اما سؤال این است که معنای جلسات انگار مرور دوباره مشکلات است و باید ببینیم گیر کار کجاست که مشکل حل نمی‌شود؟

وی افزود: اگر مشکلات را ندانیم وظیفه همه ما این است تا با پیگیری مشکلات را احصا کنیم اما همه ما مشکلات را می‌دانیم و اگر بدانیم و عمل نکنیم مشکل این می‌شود که امروز ما مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری و شعار سال، گفت: بخش بیشتر تولید و اشتغال به عهده بخش خصوصی است.

مهاجر با قدردانی از نمایندگان مجلس برای تعریف چنین قانونی، گفت: شورای گفتگو در برنامه ششم دارای قدرت بیشتری است و رئیس آن استاندار و دبیر آن اتاق بازرگانی است تا بتوان مشکلات را حل و برای صادرات ظرفیت‌سازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بابیان اینکه همه، اتاق بازرگانی را مسئول صادرات می‌دانند، افزود: اما این‌گونه نیست و اتاق تنها طبق وظیفه خود مشاور سه قوه است و می‌تواند ایده بدهیم و نقش پل را ایفا کنیم.

مهاجر با اشاره به اینکه اگر اصل ۴۴ واقعاً اجرا می‌شد، بسیاری از مشکلات وجود نداشت، افزود: هدف از بخش خصوصی تنها آن بخشی است که واقعاً پای‌کار است و هر ظرفیتی که از دولت گرفته را در جهت تولید به کار بسته و از آن به‌درستی استفاده کرده است و در رابطه با بخشی که پول گرفته و برده است نیز از دید ما مقصر افرادی هستند که بارانت پول را به کسانی داده‌اند که نباید می‌داده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه تنها ظرفیت‌سازی به عهده اتاق است اما در اجرا هیچ کاری در دست ما نیست، افزود: دولت اساساً بخش اجرا را که مربوط به بخش خصوصی می‌شود واگذار نکرده است تا امروز از او تکلیف بخواهد.

وی بابیان اینکه دنیا به این نقطه رسیده است که ابزار کار اجرایی را هم به بخش خصوصی بسپارد و دولت تنها ناظر و حامی باشد، افزود: اگر مواردی نیز مطرح می‌شود باید خود بخش خصوصی پاسخگو باشد و از این کار، نتیجه گرفتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *