رییس اتاق بازرگانی مازندران: محصولات ما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله دارند

رییس اتاق بازرگانی مازندران:

محصولات ما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله دارند

 

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه استاندارد نکته مهم حوزه تولید است، محصولات ما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، عبداله مهاجر دارابی در همایش روز ملی استاندارد در سالن همایش هلال احمر ساری توجه جدی شرکت های تولیدی و خدماتی را به رعایت الزامات استاندارد خواستار شد و اظهار کرد: همه شرکت های تولیدی و خدماتی باید به این باور برسند که استاندارد یک الویت انکار ناپذیر است.

وی به نقش استاندارد در صادرات اشاره کرد و گفت: اگر در رقابت با ترکیه، بازاری را از دست دادیم یقینا یکی از دلایل آن عدم توجه جدی به استاندارد بوده است.

وی با بیان اینکه عدم توجه اصول استاندارد و اجرای آن در واحدهای تولیدی و خدماتی یک نقیصه است، تصریح کرد: بستر و زمینه های صادرات کالا به کشورهای منطقه وجود دارد اما نمی توانیم صادرات داشته باشیم چرا که تولیدکننده نسبت به رعایت الزامات استاندارد غافل یا بی اعتنا است.

مهاجر در ادامه تصریح کرد: مازندران ظرفیت تولید ۲۰ درصد از گوشت سفید کشور را دارد اما هم اکنون این مقدار ۱۰ درصد و مازاد نیاز استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران رونق صادرات را یکی از لوازم رونق در بازار دانست و تصریح کرد: اگر رونق بازار داخلی ضعیف است می توان با صادرات کالا، کسب و کار تولیدکننده را بهبود بخشید اما تحقق صادراتی که بتواند بهبود وضعیت تولیدکنندگان را به همراه داشته باشد نیازمند توجه جدی به استاندارد است.

مهاجر تاکید کرد: اگر حل مشکلات بیان شده را بدانیم دیگر ظرفیت دو میلیارد دلاری صادرات استان با چالش روبرو نمی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *