سفیر فنلاند در تهران: مناسبات بازرگانی فنلاند با مازندران توسعه یابد

سفیر فنلاند در تهران:

مناسبات بازرگانی فنلاند با مازندران توسعه یابد

 

سفیر جمهوری فنلاند در تهران خواستار توسعه مناسبات بازرگانی با مازندران شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، هری کمراینن در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی، تشکل ها و فعالین اقتصادی مازندران در سالن کنفرانس اتاق با بیان اینکه فنلاند در زمینه فناوری سلامت و ساختن بیمارستان شهرت جهانی دارد، افزود: برخی از بهترین شرکت‌های ما در زمینه فناوری سلامت در ایران حضور دارند، از جمله شرکتی که دستگاه‌های ایکس رای (اشعه ایکس) با اسکن سه بعدیاز فک تولید می‌کند.

وی گفت: شرکت نیو آیکن سازنده ربات‌های کاملا هوشمند و اتوماتیک برای پخش دارو در بیمارستان‌ها است که اولین ربات پخش دارو در ایران در ارومیه با کمک این شرکت نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

سفیر جمهوری فنلاند با اشاره به اینکه مدارس فنلاند یکی از رتبه‌داران برتر آموزشی در دنیا هستند و برخی دانشگاه‌های ما جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند، افزود: بسیاری از دوره‌ها همچون هتل‌داری و مدیریت جهانگردی در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی است و ما از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خود استقبال می‌کنیم.

کمراینن همچنین ابراز علاقمندی کرد، تا بداند شرکت‌های ایرانی چه مواردی را برای عرضه به کشور آن ها دارند و گفت: ۱۲۰ کشور دنیا از آسانسورهای شرکت گونه فنلاند استفاده می‌کنند.

سفیر جمهوری فنلاند با پیشنهاد ارتباط مستقیم اتاق بازرگانی مازندران و اتاق بازرگانی استان‌های فنلاند گفت: امسال چند هیأت استانی اتاق بازرگانی ایران برای بازدید به فنلاند آمده‌اند و این امر مستقیماً شرکت‌ها را بهم وصل خواهد کرد و نتایج خوبی بهمراه خواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی مازندران هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های متنوع و مهم فنلاند در خصوص صادرات، فنلاند را کشوری پیشرو در زمینه تحقیقات و فناوری جنگل و قدرتی در صنایع چوب جهان دانست و گفت: مازندران در زمینه های مختلفی از قبیل صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی آمده همکاری با تجار و فعالان اقتصادی فنلاند است.

عبداله مهاجر دارابی ابراز امیدواری کرد، با اعزام هیأت های تجاری از مازندران به فنلاند و برپایی نمایشگاه ها از قابلیت ها و ظرفیت ها زمینه های همکاری مازندران و جمهوری فنلاند فراهم شود.

وی افزود: فرآوری چوب، تبادلات عینی و دانشگاهی، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، و فناوری های سبز از دیگر مواردیست که در دستور کار توسعه مبادلات تجاری میان مازندران و جمهوری فنلاند قرار دارد./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *