استاندار مازندران: تسهیلات رونق تولید به ۱۰۲۸ واحد تولیدی مازندران پرداخت شد

استاندار مازندران:

تسهیلات رونق تولید به ۱۰۲۸ واحد تولیدی مازندران پرداخت شد

 

استاندار مازندران گفت: تاکنون ۴۳۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به هزار و ۲۸ واحد استان اعطاء شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ربیع فلاح جلودار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به این که در سال های ۹۴ و ۹۵ رفت و آمدهای خوبی بین هیات های اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات و مناسبات فی مابین صورت گرفته است، گفت: حضور بخش خصوصی در این سفرها چشمگیر بوده است و انتظار می رود با پیگیری های جدی و مستمر، جریانات اقتصادی فی مابین فعال شود و تفاهم نامه های منعقد شده اجرایی شود.

استاندار با تاکید بر این که ظرفیت صادراتی استان باید به طور دقیق مستند سازی و مشخص شود، خاطرنشان کرد: باید روی توانمندی های صادراتی و اولویت های این بخش بیشتر کار شود.

مقام عالی دولت در مازندارن، با بیان این که پس از برجام، رشد اقتصادی کشور سرعت مطلوبی گرفته است و رشد هفت درصدی وعده داده شده از سوی دولت تدبیر و امید محقق شده است، تصریح نمود: تورم تک رقمی و قیمت ها در بازار تثبیت شده است و ریسک کشوری اقتصاد ایران کاهش یافته و همه این دستاوردها نشان می دهد که تیم اقتصادی دولت به شایستگی عمل کرده است.

ربیع فلاح با اشاره به این که امروز کشورهای دیگر روی اقتصاد ایران و همکاری های متقابل حساب می کنند، اظهار داشت: می طلبد بخش خصوصی در این راه بیش از پیش فعال باشد و دولت نیز همه حمایت خود را در جهت نقش آفرینی بخش خصوصی در مسیر اعتلای استان مصروف می دارد، چرا که فقط در سایه اتحاد و همگرایی مشکلات استان حل می شود.

استاندار با اعلام این که تا کنون ۴۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۲۸ واحد تولیدی از بسته رونق تولید پرداخت شده است، افزود: بررسی تیم نظارت بر نحوه هزینه کرد این تسهیلات نشان می دهد که ۷۵ درصد از واحدهای تولیدی استان در مسیر تعهدات خود گام برمی دارند و مابقی نیز در تلاش برای تحقق تعهدات هستند.

 

دستگاه های خدمت رسان با واحدهای تولیدی آسیب دیده تعامل داشته باشند

 

عبداله مهاجر دارابی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی مازندران در استانداری اظهار داشت: ۱۹ کمیته تخصصی در بخش‌های مختلف در اتاق تشکیل شد و در زمینه  بین‌المللی، ۱۴ پذیرش برای اعزام داشتیم که شش اعزامی به کشورهای حوزه دریای خزر و اروپایی مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه بوده است.

وی افزود: در زمینه آموزش سال گذشته ۵۰ جلسه آموزشی در حوزه‌های مختلف به ویژه تجارت جهانی برگزار شد زیرا یکی از مهم‌ترین مشکلات جدی ورود به حوزه‌های تجارت جهانی است.

مهاجر تصریح کرد: مشکلات تامین اجتماعی واحدها تا حدودی برطرف شد که باید دستگاه خدمات‌رسان برای برق و گاز نیز با واحدهای تولیدی مشارکت و تعامل داشته باشند تا چرخه تولید ادامه یابد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: در ۱۱ماه امسال ۸۶۷ فقره به ارزش ۴۲۳ میلیون دلار  محصول به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، پاکستان،آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر صادر شد.

وی افزود: برخی از بنگاه‌های اقتصادی که مطالبات خود را دریافت نکردند اداره کل مالیاتی با صاحبان تعامل داشته باشند و جرایم تاخیر پرداخت را ببخشد.

مهاجر بیان کرد: باید برای رشد و توسعه اقتصاد جامعه دستگاه‌های اجرایی  با بخش خصوصی تعامل بیشتری داشته باشند که در زمینه برق و گاز کارخانجات و واحدهای تولیدی مشکلات مورد نظر کاهش یافت.

وی گفت: اتحادیه فنی و مهندسی نیز اتحادیه ویژه استان بوده که باید توجه ویژه ای به آن شود و شاهد رشد اقتصادی در این زمینه نیز باشیم./

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *