استاندار مازندران: پویاسازی اقتصاد هدف شورای گفتگوی بخش خصوصی است

استاندار مازندران:

پویاسازی اقتصاد هدف شورای گفتگوی بخش خصوصی است

استاندار مازندران، پویاسازی اقتصاد داخلی را هدف شورای گفتگو و اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، احمد حسین زادگان در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی با بیان اینکه با آسیب شناسی درباره مشکلات و موانع فراروی تولید صورت گیرد افزود: باید قوانین مصوب شده برای رفع موانع تولید را اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: باید موانع فراروی تولید را با برنامه ریزی و اجرای درست قوانین برطرف کنیم تا از مراجعات مکرر دستگاههای اجرایی جلوگیری شود.

حسین زادگان خواهان شناسایی موانع دست وپاگیر فراروی تولید شد و گفت: باید کارایی شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت بررسی و آسیب شناسی شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید بررسی شود مرجع رسیدگی به اختلافات دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی شورای گفتگو است یا خیر و برای تصمیم گیری بهتر همه جوانب باید بررسی شود.

رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز باید موانع فراروی پویا شدن اقتصاد کشور استان باید رسیدگی شود زیرا فلسفه اقتصاد مقاومتی سرعت بخشی به اقتصاد استان خواهد بود.

حسین زادگان اظهار داشت: در استان بیش از ۱۰۰ کارگروه داریم و برخی از این کارگروه ها کارایی و پویایی لازم را ندارند که باید پایش و آسیب شناسی شود و باید کار کارشناسی در کارگروهها صورت گیرد زیرا در حاضر دلیل اجرا نشدن برخی مصوبات، کارشناسی نبودن آن است.

نقش موثر شورای گفتگو در بهبود کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی مازندران نقش شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت رادر بهبود کسب و کار مهم برشمرد.

عبداله مهاجر دارابی اظهار داشت: امیدواریم با حمایت جدی استاندار برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گام برداریم وباید به مصوبات شورای گفتگو عمل کنیم و برای رفع موانع برنامه ریزی شود.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران، جایگاه و نقش شورای گفتگو را در بهبود کسب و کار را مهم برشمرد و افزود و برای تبادل نظر دولت و بخش خصوصی و تعاونی و تاثیر اقتصادی این بخش ها بسیار زیاد است.

مهاجر دارابی عنوان کرد: در حال حاضر چند بند شورای گفتگو وجود دارد که اگر اجرا شود دررفع موانع تولید بسیار مهم است و باید نسبت به اجرایی شدن آن تلاش کنیم و ما معتقدیم قانون می تواند موانع فراروی را حل کند اگر مدیران اجرایی خود را مکلف به اجرای آن بدانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *