به میزبانی اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد: نخستین همایش فرصت های اقتصادی، بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی

به میزبانی اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد:

نخستین همایش فرصت های اقتصادی، بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی

 

نخستین همایش فرصت های اقتصادی , بازرگانی وتوسعه بازارهای داخلی و خارجی با حضور مسئولان کشوری و استانی، اعضای هیأت رئیسه کانون ملی زنان بازرگان، هیأت رئیسه کانون های زنان بازرگان سراسر کشور، اعضای کانون زنان بازرگانی مازندران زنان بازرگان کشور به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد .

رئیس اتاق بازرگانی , صنایع , معادن وکشاورزی مازندران در این همایش با اشاره به اینکه تاکنون از ظرفیت و توانمندی بانوان فعال اقتصادی و بازرگان استان استفاده نشده است , گفت که این خلا با بهره گیری از این توانمندی ها جبران می شود.

عبداله مهاجر ادامه داد : با توجه به راه اندازی کانون زنان بازرگان مازندران و فعالیت چشمگیر بانوان در این حوزه احساس می شود به دلیل استفاده نشدن از ظرفیت ها بر آنها جفا شده است.

رییس اتاق بازرگانی مازندران گفت : زنان فعال اقتصادی , صنعت وبازرگانی در مازندران جایگاه دار هستند و باید از این ظرفیت استفاده بکنیم.

رییس سازمان صنعت, معدن وتجارت مازندران هم در این همایش گفت: ۴۰ درصد اقتصاد استان را بانوان به خود اختصاص داده اند.

محمد محمدپور عمران با اعلام این مطلب افزود : بانوان با توجه به ویژگی هایشان افرادی مسئولیت پذیر و توانمند در حوزه اقتصاد وکار هستند که می توان با استفاده از این ظرفیت عقب ماندگی های اقتصادی را جبران کرد.

وی از محدود نگه داشتن بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور از فعالیت های اقتصادی به عنوان اصلی ترین عامل در عقب ماندگی اقتصاد کشور نام برد.

محمدپور گفت: بانوان در آمار بیکاری لحاظ نمی شوند و امیدی به دستیابی برای کارندارند ، در حالیکه بانوان نیروهای امتحان پس داده ای هستند که جلوتر از مردان جامعه هستند.

 

نایب رئیس کانون ملی زنان بازرگان ایران هم در این همایش، افزود : با توجه به میانگین نرخ مشارکت اقتصادی ۳۸ درصدی مردم کشور سهم بانوان در این زمینه اندک و محدود است .

یلدا راهدار ادامه داد : پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی بانوان به معنای پایین بودن فعالیت بانوان در تولید ناخالص ملی است .

وی تصریح کرد : براساس این نرخ مشارکت اقتصادی باید بانوان حضور فعالتری در این عرصه داشته باشند و برای این منظور باید موانع پیش رو کسب وکار زنان برداشته شود .

راهدار تعداد زنان بازرگان کشور را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت : لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به بهره گیری از ظرفیت تمامی آحاد جامعه از جمله بانوان برمی گردد که نیمی از جمعیت جامعه هستند.

به گفته وی در تحریک تقاضا و عرضه کالاها بانوان نقش دارند و با هدایتگری این قشر و استفاده از کالاهای داخلی می توان علاوه بر کمک به اقتصاد زمینه حفظ اشتغال را فراهم اورد.

 

رییس کانون زنان بازرگان مازندران نیز در این همایش گفت: همایش دو روزه فرصت های اقتصادی زنان بازرگان بستری برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری در مازندران به شمار می رود.

مریم نصیری خلیلی ادامه داد : در این همایش علاوه بر حضور جمعی از اعضای هیأت رییسه کانون زنان بازرگان کشور, مسولان ملی واستانی اتاق بازرگانی , صنایع , معادن وکشاورزی کشور و هیأت رییسه کانون های استانی زنان بازرگان سراسر کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در حوزه زنان بازرگان کشور همایش تخصصی در حوزه بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی و تجارت برگزار می شود، افزود: مازندران استانی با ظرفیت بالای حضور زنان فعال اقتصادی در حوزه های صنعت، بازرگانی و کشاورزی به شمار می رود.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران ادامه داد : کانون زنان بازرگان که از چهار سال گذشته فعالیت خود رادرکشور آغاز کرد هم اکنون در ۱۷ استان فعال است.

وی اضافه کرد : کانون زنان بازرگان مازندران از اردبیهشت امسال فعالیت خود را آغازکرده است و هم اکنون ۴۰ بانوی تاجر و فعال در ان عضو هستند .

وی با اشاره به اینکه کانون زنان بازرگان نخستین تشکل اقتصادی بانوان کشور در بحث اقتصادی، تجاری و کارآفرینی است , افزود : این کانون بخشی از مجموعه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان است .

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران ابراز امیدواری کرد که این تشکل تخصصی در حوزه اقتصادی بتواند همانند بخش حوزه مردان به موفقیت های خوبی برسد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *