با حضور مدیران ارشد استان صورت گرفت: ” آئین تجلیل از اصحاب رسانه مرتبط با اتاق بازرگانی مازندران “

با حضور مدیران ارشد استان صورت گرفت:

” آئین تجلیل از اصحاب رسانه مرتبط با اتاق بازرگانی مازندران “

 

به بهانه روز و هفته خبرنگار به منظور قدردانی از زحمات دلسوزانه خبرنگاران، آئین تجلیل از اصحاب رسانه مرتبط با اتاق بازرگانی با حضور یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس شورای اطلاع رسانی استان، مقدسی مدیرکل صداوسیما، احمدی معاون اطلاعات و اخبار صداوسیمای مرکز مازندران، زارع معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران، مهاجر رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران و حاجیان نائب رییس اتاق و با حضور مدیران رسانه ای و خبرنگاران در سالن کنفرانس اتاق برگزار شد.

 

حق گویی و امیدآفرینی ویژگی رسانه اسلامی است

 

علیرضا یونسی رئیس شورای اطلاع‌رسانی استانداری مازندران حق‌گویی و امیدآفرینی را از ویژگی‌های رسانه اسلامی بیان کرد.

وی اظهار داشت: حق‌گویی و امیدآفرینی از ویژگی‌های رسانه متعهد اسلامی است و باید به آن توجه اساسی داشت.

یونسی بابیان اینکه، براثر مجاهدات آزادگان و ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنان صدام به زباله‌دان تاریخ پیوست و امروز عراق برای تأمین امنیت نیازمند ایران است، تصریح کرد: ایران اسلامی با رهبری‌های مقام معظم رهبری و تدبیر دولت به‌حق مسلم خود و انرژی هسته‌ای رسید و سایه شوم جنگ را از کشور را رفع کرد.

وی بابیان اینکه برجام فضای تهدید و جنگ را از کشور دور کرده است عنوان کرد: تاریخ درباره برجام و نتایج آن بهتر قضاوت می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه آزادگان خدا گونه عمل کرده‌اند تصریح کرد: برای توسعه کشور و استان به همان روحیه دوران دفاع مقدس نیاز داریم، همچنین برای توسعه و آبادانی کشور راهی جز همدلی نداریم زیرا همه کشورهایی که رنگ گسترش علم و تکنولوژی را دیدند، سرلوحه کارشان وحدت بوده است.

یونسی با اظهار اینکه همه حکومت‌ها دنبال آن هستند که برای کشور، رفاه، آزادی، برابری و توسعه گام برمی‌دارند، عنوان کرد: ساماندهی به وضع اقتصادی، ایجاد امنیت، تلاش برای اصلاح امور مردم در حوزه انسانی ازجمله تلاش‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افزود: در سایه امنیت در جامعه مطلوب، همه افراد به امور مرتبط می‌پردازند و امور اقتصادی مردم در سایه امنیت و عدالت به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه پاسداشت از اصحاب رسانه نباید به یک روز بسنده شود افزود: ما باید برای توسعه کشور و استان همانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم و نقش رسانه در دستیبانی به اهداف بسیار مهم است و چاره ای نداریم که بین نخبگان اجماع ایجاد کنیم.

یونسی، نقش رسانه را غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت: رسانه باید دلسوز، فرهنگ، اقتصاد، ایران و اسلام عزیز باشد و رسانه به عنوان وجدان بیدار اجتماعی بر فعالیت دستگاه ها نظارت دارد.

معاون استانداری مازندران با عنوان رسانه یکی از ارکان قدرت در جهان به شمار می رود تصریح کرد: نمی توان بسیاری از تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را بدون نقش رسانه متصور شد، از اینرو رسانه ها باید به سمت حرفه ای تر شدن حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه روح عداللت را در جامعه ترویج داد گفت: سیاست های خبری رسانه ها باید شفاف و روشن باشد.

 

دستیابی به توسعه نیازمند همدلی و همزبانی است

 

عبداله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: شرایط جامعه می‌طلبد تا برای رفع مشکلات و رسیدن به توسعه همدلی و هم‌زبانی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه اصحاب رسانه برگردن همه دستگاه‌ها حق‌دارند، همدلی و همزمانی همه بخش‌ها به‌ویژه در حوزه اقتصادی را لازمه رفع مشکلات برشمرد و گفت: تمام تلاش را به کار می‌گیریم تا همدلی و هم‌زبانی در استان ایجاد شود.

مهاجر دارابی پرهیز از شعارزدگی، حرکت به سمت واقعیت‌ها و در ک آن را برای توسعه و تعالی امری مهم برشمرد.

مدیرکل صداوسیمای مازندران نیز بابیان اینکه اصحاب رسانه استان با حیا هستند، عنوان کرد: اصحاب رسانه درواقع دیده بانان متعهدی هستند که در این عرصه فعالیت می‌کنند.

علی صادق مقدسی بخشی از مشکلات را ناشی از توزیع بد اعتبارات در استان بیان کرد و گفت: به‌رغم این مشکلات، فعالان رسانه‌ای استان به‌درستی به فعالیت می‌پردازند.

وی بابیان اینکه گفتمان قالب مدیران استان، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و کار جهادی است یادآور شد: مازندران در بخش‌های مختلف ازجمله تولید ۱۴ محصول، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و غیره رتبه برتر دارد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های نجات استان توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری است و باید در این حوزه نیز برنامه‌ریزی شود.

سید محمد حسین هاشمی نسب مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، با بیان اینکه اتاق بازرگانی به درستی جایگاه و توانمندی های حوزه را شناسایی کرده است، اظهار داشت: تمام تلاش بر این است که از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها در حوزه های رسانه ها استفاده شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه رسانه ای پارلمان بخش خصوصی بازرگانی در استان گفت: این کارگروه برای نخستین بار در کشور در اتاق بازرگانی شکل گرفت و تاکنون ۱۷ جلسه آن با مدیران رسانه ای تشکیل شده است.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: اتاق بازرگانی به جهت بهره گیری از توانمندی های مشکلات فعالان اقتصادی مازندران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان، صنعتگران، واحد خبر اتاق را در دستور کار قرار داده است و امروز با حضور مدیران رسانه ای راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: همچنین میزگردهای رسانه ای با حضور مدیران و صاحبنظران عرصه رسانه و اقتصاد شکل می گیرد.

در پایان این آئین از تلاش های خبرنگاران با اهدای لوحی و هدایایی قدردانی شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *