استاندار در نشست شورای گفتگو اعلام کرد: ” ۲۳ درصد واحدهای تولیدی مازندران درخواست تسهیلات دارند “\

استاندار در نشست شورای گفتگو  اعلام کرد:

” ۲۳ درصد واحدهای تولیدی مازندران درخواست تسهیلات دارند

 

استاندار مازندران بابیان اینکه ۲۳ درصد واحدهای تولیدی درخواست دریافت تسهیلات داشته‌اند، گفت: بانک‌ها با توان بیشتری نسبت به گذشته برای کمک به تولید استان وارد عمل شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران، ربیع فلاح جلودار در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران، گفت: در هفته گذشته دو همایش بسیار مهم با شرکت استانداران کشور در تهران برگزار و مصوبات برای رفع مشکلات صنعت صادر شد.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی، تصریح کرد: همه مسئولان باید به گونه‌ای‌ای عمل کنند که این تسهیلات در سریع‌ترین زمان به واحدهای تولیدی داده شود.

استاندار مازندران با تأکید بر هماهنگی بین دستگاه‌های اداری استان، خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم بین واحدهای تولیدی دولت و بانک‌ها در مازندران وجود دارد.

فلاح با اعلام اینکه سود ۱۸ درصدی بانک کم نمی‌شود، اظهار کرد: رئیس بانک مرکزی در آینده نزدیک به مازندران می‌آید.

وی به مشکلات بخش گردشگری استان اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مازندران ظرفیت بخش گردشگری است که دولت یازدهم از ابتدای کار نگاه ویژه‌ای به این امر داشت.

استاندار مازندران در ادامه افزود: تسهیلات ۴۷۰ میلیارد تومانی رفع موانع تولید می‌تواند مسکن برای صنعت استان باشد.

وی با تأکید بر اجرایی شدن شعار ابتدای سال رئیس‌جمهور مبنی بر رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۵، تصریح کرد: صادرات محصولات صنعتی ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.

معاون دفتر هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران نیز در این نشست گفت : چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های این استان در نظر گرفته شد .
حسن خیریانپور با اشاره به برخی تاخیرها در پرداخت این تسهیلات به طرح ها از سوی بانک ها ، افزود : با هماهنگی صورت گرفته با بانک ها تسهیلات ۸۸ طرح تا پایان ماه جاری پرداخت می شود. .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران هم در این نشست اعمال تمهیدات لازم برای حمل ونقل مرکبات و محصولات کشاورزی را خواستار شد .

عبداله مهاجر ادامه داد : می بایست این امکانات تا مهر ماه و همزمان با زمان برداشت مرکبات فراهم شود تا همچون سال های گذشته با مشکلی مواجه نشویم .

در این نشست فعالان اقتصادی به بیان مشکلات خود پرداختند./

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *